Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Giftering?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du giftering og i så fall på hvilken finger?
Ja, på høyre hånd 78 56,12%
ja, på venstre hånd 14 10,07%
Nei, bruker ikke giftering selv om jeg er gift 19 13,67%
Er ikke gift 24 17,27%
Brokkoli (denne er obligatorisk, ikke sant?) 4 2,88%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-25, 15:53   #21
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Giftering?

Høyre hånds ringfinger. Nå bruker jeg den igjen, men var uten i flere år under pandemien.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 16:10   #22
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Høyre hånd i 20 år. Fordi det er norsk tradisjon, og man inngår avtaler med høyre hånd. Liker ikke amerikanisering av tradisjoner.

Gammel 20-03-25, 16:14   #23
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en arvet giftering på høyre hånd. Liker den bedre enn de vi kjøpte. Men mener å huske at jeg hadde forlovelsesringen på venstre hånd. Gifteringen min nå er blitt for liten og passer best på venstrehånda, så jeg bærer den der når jeg en sjelden gang bruker den. Mannen min har sluttet å bruke ringer for mange år siden.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 16:15   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har giftering og bruker den alltid. Jeg hadde den på høyre hånd fra jeg ble gift i 1999 og til jeg ble gravid med Lillemann i 2004.

Da jeg var gravid med eldstemann, i 2002, hovnet jeg så veldig opp i fingrene på begge hender at jeg bar ringen i kjede rundt halsen. Jeg flytta ringen tilbake til høyre hånd så fort den passa igjen. Da jeg var gravid med Lillemann, var det av en eller annen grunn bare høyrehånda som ble hoven, ringen passa på venstre ringfinger, så jeg flytta den dit. Nå har ringen fast plass der, for det er ikke snakk om at jeg får tredd den over knoken engang på høyrefingeren.

Gammel 20-03-25, 17:14   #25
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Har den alltid på, på høyre ringfinger. Mannen min også.

Gammel 20-03-25, 17:21   #26
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hadde på høyre hånd. Men har mista den. Har stadig planer om å kjøpe ny, men de jeg syns er finest er så dyre. Har forlovelsesringen på venstre. Mannen har giftering på venstre, men han er utenlandsk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 17:31   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen min har det på svensk måte, på venstre hånd, nærmest hjertet. Eller mer korrekt han har bare forlovelsesring og jeg har en forlovelsesring (ring uten diamant) og giftering (ring med diamant). I Sverige får bare kvinnen ring i kirken.

Han har ikke på seg sin så ofte, bare til pynt, han syns at den gjør vondt mot leddet på lillefingeren.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 17:35   #28
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har giftering på høyre hånd, og det er barnslig viktig for meg. Jeg ville blitt lei meg om mannen min valgte å ikke bruke den.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 17:42   #29
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker våre på høyre ringfinger og har bare glatt ring, men min fikk innfelt en liten diament da vi giftet oss, og vilaget en ekstra inngravering. Det er den samme ringen som da vi forlovet oss. Vi bruker våre alltid, jeg tar bare min av når jeg lager mat med hendene. De andre ringene jeg har går litt av og på avhengig av antrekk og anledning. Jeg har en veldig fin diamantring og den er jeg litt mer redd for å fiste/ødelegge.

jeg er klar over praksisen i anre land med diamantgiftering på venstre hånd. Mest fra TV (USA).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 17:58   #30
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har giftering på høyre hånd, og det er barnslig viktig for meg. Jeg ville blitt lei meg om mannen min valgte å ikke bruke den.

Samme her. Jeg elsker å se gifteringen på hånden hans. Selvfølgelig er vi jo ikke mindre gift om vi ikke brukte dem, men det gir meg glede å se dem på hendene våre.

Gammel 20-03-25, 18:18   #31
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bruker den vanligvis på venstre hånds ringfinger, min svært bestemte svenske farmor styrte denne tradisjonen med jernhånd i familien.
I perioder får jeg lett eksem, så da bytter jeg litt på hvor jeg har ringen.

Jeg kan godt legge den av meg en periode, som helsepersonell er det noe jeg er vant til å gjøre.
Jeg hadde heller ikke reagert om mannen hadde hatt den av heller.

Gammel 20-03-25, 18:28   #32
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at det er forskjell på om det er en grunn til at man tar den av og det å ta den av fordi man bare ikke vil bruke den.

Gammel 20-03-25, 18:30   #33
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har i lange perioder brukt den på venstre hånd for jeg slo meg kraftig da barna var små, og knoken var hoven og stor i mange år, det var sikkert brukket noe inni der. Da jeg var syk hadde jeg masse vann i kroppen og da måtte jeg bruke den i et kjede. Når jeg ble tynnere var den igjen på høyre hånd sånn periodevis. For noen år siden, da jeg fikk diamantingen og måtte skru den litt ut, benyttet jeg anledningen til å også få gifteringen litt større, så nå passer den alltid på høyre hånd.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 18:49   #34
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tenker at det er forskjell på om det er en grunn til at man tar den av og det å ta den av fordi man bare ikke vil bruke den.

Jepp. Jeg har også hatt perioder der jeg har måttet ta den av. Mannen tar den av seg når han baker og lager klinete mat, det er helt selvfølgelig. Det hender han glemmer å ta den på igjen og ingen reagerer på det. Men om han ikke ville bruke den, ville jeg nok lurt på hvorfor. Og blir lei meg, som sagt. For meg er den et viktig symbol.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 18:52   #35
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Har den alltid på, på høyre ringfinger. Mannen min også.

Samme her.

Vi kjøpte nye, spesiallagde ringer da vi hadde vært gift i 16-isj år. Vi smeltet om de kjipe, billige vi hadde fra da vi giftet oss da vi var 20.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 19:54   #36
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mistet min giftering.

Mannen derimot har to - gifteringen vår, og en gullring han har arvet etter sin mor. Jeg har prøvd å foreslå at vi skal kjøpe nye, eller få laget nye ved å smelte om den gamle hans og noe annet gull, men han synes nye ringer er dyrt og har ikke lyst til å smelte om den gamle. Så der står saken. Jeg har en annen ring jeg har fått av ham som jeg bruker endel men den ligner ikke en giftering.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 19:55   #37
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har på høyre hånd. Jeg har både forlovelsesring og giftering på samme finger. De passer godt sammen, og mange tror det er en ring.

Jeg husker da jeg fikk gutta, jeg lå på fødestuen og jordmor var helt sjokkert over at jeg fremdeles hadde ringene på...hun var ikke vant til at fødende fremdeles hadde ringer som passet. Det er da NOE godt å være størrelse liten elefant.

Gammel 20-03-25, 19:58   #38
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det har jeg aldri hørt før..

Jeg lærte det da jeg var liten, har vokst opp i en familie med litt rigide tradisjoner. Og måtte google nå, fordi jeg plutselig ble usikker. Men joda, det ser ut som om det er flere som har denne tradisjonen.

Gammel 20-03-25, 20:01   #39
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Giftering på høyre ringfinger, alltid på.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 20:26   #40
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja. Min bror holdt på å miste fingeren da den hektet seg fast på jobb. Nå er den bare i en snor rundt halsen. Min svoger bruker den heller ikke pga hms. Ikke verdt det om man plutselig glemmer å ta den av og man skader seg.

Jeg og eksen gikk alltid med den på høyre ringfinger. Kan fremdeles se omriss av ringen et år etter.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.