|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Julegavetanker, 2025I år tror jeg det blir julepynt fra kirkens bymisjon til de fleste.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetanker, 2025
Kjempefine! Jeg har dompapene.
|
|
|
#3 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg gjør det enkelt og spør etter ønskeliste. Men så har jeg ikke like mange å kjøpe til da. Ser for meg at jeg lett hadde gått i surr med så mange.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Julegavetanker, 2025Om dere syns det er mas med julegaver så syns jeg i hvert fall ikke at dere skal kjøpe til svigersfamilien, la partneren deres gjøre det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Julegavetanker, 2025Vi kjøper sammen til alle, skiller ikke på hvem som er i familie og ikke. Eneste gaven jeg kjøper alene er til han.
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Julegavetanker, 2025Vi skiller heller ikke hans og min familie, etter mange års samliv er det vår familie. Men han avtaler med svogers ang felles gave til foreldre, og så planlegger vi resten sammen. Jeg shopper og pakker inn, han betaler. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
koko
|
Sv: Julegavetanker, 2025Victornox potetskreller, enkel. Den beste som fins.
|
|
|
#9 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Julegavetanker, 2025
Veldig sant - i alle fall det om knivene! Jeg har ikke potetskrelleren (noterer meg bak øret til den vi har må byttes ut), men vi har mange av disse små knivene. Funker utmerket til skrelling av epler eller kutting av løk, selv etter mange runder i oppvaskmaskinen!
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julegavetanker, 2025Vi spleiser ofte med våre respektive søsken, på gaver til familiene på hver side, så for oss blir det naturlig slik at han kommuniserer med sine søsken og fikser til sin del av familien, og jeg til mine. Men vi snakker jo selvsagt sammen om det oss i mellom uansett, selv om vi har hovedansvar for hver vår side.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-10-25 kl 14:26. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Julegavetanker, 2025Våre gavemottakere er de tre barna og de to barnebarna, barnas eventuelle partnere (1 per nå), hverandre og et par venner. Vi pleier å gå for opplevelser sammen med mottaker. Jeg tipper det blir sånn i år også. Hvis noen har et spesifikke ønsker, så pleier vi å få til det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Julegavetanker, 2025Vi skal nok gi gaver til disse, men hva er en annen sak:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
geskjeftig
|
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg er i gang, i år blir det strikkede votter og bok til de aller fleste. Legger inn de ideene jeg allerede har eller har handlet inn
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Julegavetanker, 2025Vi opererer med ønskelister og vi har lov å kjøpe brukt.
|
|
|
|
#15 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Julegavetanker, 2025Til en venninne har jeg kjøpt en Lykketegning-kopp som jeg vet hun ikke har, og så skal jeg kjøpe noe fra Isabelle Raad, siden hun er stor fan av henne. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Julegavetanker, 2025Ark hadde 40% på det meste i helga, så fikk handlet noen bøker som blir julegaver og noen bursdagsgaver til de som har lagt inn bursdag rett før jul.
|
|
|
#17 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Julegavetanker, 2025Julegavetanker 2025:
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg har gitt studenter årskort på museum. Jeg tenker det er en fin adspredelse og noe man kan gjøre mange ganger i løpet av et år.
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg har forresten sett på Jærfjøla i lang tid, men synes de er så dyre. De fra Kirkens bymisjon er mye billigere, ser jeg nå. Men de er nok laget av et annet materiale? Noen som har testet dem? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Julegavetanker, 2025I utgangspunktet ikke tenkt jul ennå, men i går kom skolefoto av yngste så sa får besteforeldre det ihvertfall.
|
![]() |
|
|