Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegavetanker, 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-25, 00:21   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegavetanker, 2025

I år tror jeg det blir julepynt fra kirkens bymisjon til de fleste.
Har en tradisjon med fadderungen og kjøper noe ekstra spesielt av type juletrepynt hvert år, og har kjøpt fra div arbeidstreningsbedrifter ol før.
https://kirkensbymisjon.no/nettbutik...lokke-i-glass/ Syns snøklokkene var så fine.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-25, 23:46   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

I år tror jeg det blir julepynt fra kirkens bymisjon til de fleste.
Har en tradisjon med fadderungen og kjøper noe ekstra spesielt av type juletrepynt hvert år, og har kjøpt fra div arbeidstreningsbedrifter ol før.
https://kirkensbymisjon.no/nettbutik...lokke-i-glass/ Syns snøklokkene var så fine.

Kjempefine! Jeg har dompapene.

Gammel 08-10-25, 02:10   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør det enkelt og spør etter ønskeliste. Men så har jeg ikke like mange å kjøpe til da. Ser for meg at jeg lett hadde gått i surr med så mange.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-25, 09:55   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dere syns det er mas med julegaver så syns jeg i hvert fall ikke at dere skal kjøpe til svigersfamilien, la partneren deres gjøre det. Min mann ordner til sin familie, jeg til min og så ordner vi til barn sammen.

Herremannen trenger nytt sengetøy, ikke så gøy å få, men en del av gave til ham.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-25, 10:17   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper sammen til alle, skiller ikke på hvem som er i familie og ikke. Eneste gaven jeg kjøper alene er til han.

Jeg kan dessverre ikke strikke, ellers ville det vært et åpenbart valg til mange.

Gammel 08-10-25, 11:26   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondie, det er jo en grei løsning, vi samarbeider for så vidt med planene, men han er hovedansvarlig for initiativ og innkjøp for sin familie.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-25, 12:17   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skiller heller ikke hans og min familie, etter mange års samliv er det vår familie. Men han avtaler med svogers ang felles gave til foreldre, og så planlegger vi resten sammen. Jeg shopper og pakker inn, han betaler.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-25, 12:38   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Victornox potetskreller, enkel. Den beste som fins.

Eller kniv av samme merke. Dei små knivane er ikkje kostbare, men veldig kjekke å ha på kjøkkenet.

Gammel 14-10-25, 16:17   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Victornox potetskreller, enkel. Den beste som fins.

Eller kniv av samme merke. Dei små knivane er ikkje kostbare, men veldig kjekke å ha på kjøkkenet.

Veldig sant - i alle fall det om knivene! Jeg har ikke potetskrelleren (noterer meg bak øret til den vi har må byttes ut), men vi har mange av disse små knivene. Funker utmerket til skrelling av epler eller kutting av løk, selv etter mange runder i oppvaskmaskinen!

Selv ønsker jeg meg pizzastål i år, etter at pizzastein nummer to sprakk.

Til alle som elsker boksis, vil jeg anbefales Zyliss isskje. Ja, de er dyre, men stol på en familie av iselskere: Det finnes ingen andre isskjeer som er bedre. Virkelig ikke.

Min private anbefaling: Vask Zyliss isskje for hånd. Vi har sett at selve skje-delen blir ruglet hvis den vaskes i maskin.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-25, 13:22   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spleiser ofte med våre respektive søsken, på gaver til familiene på hver side, så for oss blir det naturlig slik at han kommuniserer med sine søsken og fikser til sin del av familien, og jeg til mine. Men vi snakker jo selvsagt sammen om det oss i mellom uansett, selv om vi har hovedansvar for hver vår side.

Sist redigert av My : 08-10-25 kl 14:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-25, 14:25   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Våre gavemottakere er de tre barna og de to barnebarna, barnas eventuelle partnere (1 per nå), hverandre og et par venner. Vi pleier å gå for opplevelser sammen med mottaker. Jeg tipper det blir sånn i år også. Hvis noen har et spesifikke ønsker, så pleier vi å få til det.
Men først skal vi feire bursdagen min antar jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-25, 11:02   #12
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi skal nok gi gaver til disse, men hva er en annen sak:

• Eldste (Øyabillett?).
  • Mellomste (Flyttehjelp kanskje).
  • Mellomste sine to barn (Opplevelse/tur/e.l.).
  • Yngste (Aner ikke).
  • Yngstes partner (Aner i hvert fall ikke).
  • Min aller aller beste venninne (Turvenn til neste sommer/vår).
  • Juletreskogeierne (Brente mandler og hjemmelaget konfekt eller noe Bodøsjokolade).
  • Broder'n og Fruen (Noe de trenger til den nye boligen antakelig).
Hva det blir til slutt avhenger av hva de melder inn som ønsker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-25, 17:10   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i gang, i år blir det strikkede votter og bok til de aller fleste. Legger inn de ideene jeg allerede har eller har handlet inn

Niese (13) får lue, teateropplevelse med tante og kanskje noe garn
Svigerinne (32) får James av Percival Everett og votter
Søster (39) får The English understand wool av Helen deWitt og votter
Svoger (44) får Norsk keramikk av Mads Linder
Pappa får olivenolje med rosmarin fra hagen og hjemmestrikkede sokker + eventuelt noe mer spiselig

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-25, 17:33   #14
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi opererer med ønskelister og vi har lov å kjøpe brukt.
Til lillesøs har vi kjøpt Holzweise jakke på tise, til mellombror SecretHitler også ønsker han seg en Hoodie.
Til mamma spleiser bror min og jeg på Moccamaster, og barna har kjøpt tøfler.
Mannen får ny koffert. Dette er det som er i boks så langt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 12:48   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Til en venninne har jeg kjøpt en Lykketegning-kopp som jeg vet hun ikke har, og så skal jeg kjøpe noe fra Isabelle Raad, siden hun er stor fan av henne.

Mannen min og jeg har bestemt at siden vi reiser en uke til Kroatia og Slovenia til nyttår lar vi det bli gaven til oss begge i år.

Ungene får som alltid ut å spise og drikke på en restaurant vi velger, og alle kjærester er selvsagt også invitert.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-25, 20:34   #16
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ark hadde 40% på det meste i helga, så fikk handlet noen bøker som blir julegaver og noen bursdagsgaver til de som har lagt inn bursdag rett før jul.

Gammel 14-10-25, 10:47   #17
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Julegavetanker 2025:

Jeg gleder meg til å gi bort sjokolade: https://jentenepaatunet.no/butikk/selburose/
Jeg ønsker meg noe selv: https://www.getinspired.no/klaer/ull...e-328226a-427a

Gutta (19,22,24) får fornuftige gaver, antagelig klær fra Moods of Norway, og eventuelt penger på konto.

Jentene (14) får antagelig noe fra Outland.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-25, 10:52   #18
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gitt studenter årskort på museum. Jeg tenker det er en fin adspredelse og noe man kan gjøre mange ganger i løpet av et år.

Gammel 14-10-25, 15:47   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten sett på Jærfjøla i lang tid, men synes de er så dyre. De fra Kirkens bymisjon er mye billigere, ser jeg nå. Men de er nok laget av et annet materiale? Noen som har testet dem?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-25, 15:51   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

I utgangspunktet ikke tenkt jul ennå, men i går kom skolefoto av yngste så sa får besteforeldre det ihvertfall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.