|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
heimføing
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKNå må jeg innrømme at jeg fulgte med på snap da hun la ut at det ble fødsel plutselig, kvelden/natta før første innspillingsdag. Og så ble alt delt på snap, livet på nyfødtintensiven var litt interessant å følge med på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg fulgte henne også på snap rett før hun fødte og i tiden etterpå. Det var en slags guilty pleasure-fascinasjon. Hun ga aldri uttrykk for at hun ville jobbe da, men var lettet over at nrk hadde vikar i bakhånd. Hun ble jo fulgt av 150 000 mennesker i tiden rundt fødselen, så jeg synes det er merkelig at hun tør å fortelle historier om at hun ville jobbe men ikke fikk lov, det var ikke tema i det hele tatt på den tiden (i mai). Hun fortalte riktignok om at hun ikke hadde skjønt at hun var i fødsel og at hun snakket om at hun skulle på jobb dagen etter samtidig som hun fødte, men det var som en del av en fortelling om at hun fornektet og ikke forsto hva som skjedde.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 15-10-25 kl 21:08. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRK
Ho seier vel no at grunnen til at ho var glad og fornøyd i mai og aksepterte å ikkje fullføre sesong tre var at ho følte ho fekk signaler om at ho kom til å få kontrakt for sesong fire dersom det blei ein sesong fire. No når ho ikkje fekk det, tenker ho at ho burde ha pusha på for å få komme tilbake til sesong tre i staden for å sleppe til vikaren. Då ville ho antageligvis også fått kontrakt for sesong fire. Og det er mulig ho har rett i det. Men det er også mulig at ho ville køyrt seg sjølv fullstendig på felgen midt i sesong 3 og gjort ein skikkelig dårlig jobb.
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg syns også det er kjemperart, enig med det Pøbelsara og Zulu sier. Skjønner at hun er skuffet, men ser ikke helt hvordan NRK kunne løst det på noen annen måte? Annet enn å gi henne sesong fire da, men kanskje vikaren var bedre? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg følger ikke henne og ser ikke Bakemesterskapet, så jeg er selv litt overrasket over at jeg engasjerer meg så i dette. For meg tror jeg det skurrer mest fordi hun bruker intense virkemidler (gråt, store ord, gråteintervju på GMN) på en sak som virker helt rett frem. At hun synes hun fortjener jobber er jo én ting, men det er jo aberet med å være innleid. (hadde hun vært fast ansatt i NRK kunne hun ikke tjent så grovt på Snap).
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det er mye korte kontrakter på unge journalister, og sikkert andre yrkeagrupper, i NRK. Har du vært på kontrakt lenge nok til at man nærner seg å ha krav på fast ansettelse må man ut på lufting. For så å kunne ansettes midlertidig igjen når man har vært ute lenge nok til at man ikke har krav på fast ansettelse.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg er veldig tilhenger av faste ansettelser og synes tendensen med økt bruk av freelance og innleie i mange bransjer er svært uheldig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKTakk. Dere fikk til akkurat den diskusjonen jeg ønsket meg. Jeg synes heller ikke at denne saken er helt rett frem.
|
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg har ikke fulgt denne saken tidligere. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg bodde på sykehuset i noen måneder og hadde definitivt behov for lufting iblant. Det er en boble der inne med små og syke babyer. Jeg hadde sikkert også tanker om at det hadde vært fint med jobb som adspredelse, men innså jo at jeg var i ubalanse pga situasjonen. Det ekstreme her er jo hvordan det blir publisert offentlig og blircen diskusjon som er utenfor den private boblen.
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKBlå setter ord på mine tanker veldig godt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKSånn hypotetisk kan UB være vrang og grusom å samarbeide med, etter to sesonger. Det vet ingen. Det må være lov å bytte basert på hva kanalen selv synes fungerer. Hvorfor skulle de ikke ønsket henne i sesong 4 om de synes hun er kjempeflink? Hun er byttet ut med en annen småbarnsmor.
|
|
|
#14 |
|
En som trener
|
Hun fikk jo oppdraget med sesong 3, så da virker det jo ikke som hun var så vrang og grusom? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJulie som skal lede sesong fire er vel en fast ansatt? Det er da ikke utenkelig at de fyller plassene med fast ansatte først, og så leier inn på kontrakt ut over det. Sist redigert av Bokormen : 16-10-25 kl 13:57. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg har vært stor fan av Bakemesterskapet og likte Ulrikkes programlederjobbing godt- det var derfor jeg fulgte henne på snap og fikk med meg all dramatikken med tidligfødselen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg må si at mitt inntrykk av denne saken er veldig påvirket av hvordan hun har valgt å gå ut med sin versjon. At historien har endret seg underveis gjør meg skeptisk, og får meg til å føle meg manipulert. At hun valgte å sitte og hulke på Snapchat i en lang sesjon man må klikke seg gjennom, som hun får veldig godt betalt for, må jeg innrømme har farget min oppfatning av denne saken. I starten påstår hun at hun hadde mistet jobben og at dette ikke ville skjedd med en mann og da opplevde jeg at hun forvekslet å være i svangerskapspermisjon med å ha kontrakt som frilanser.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKObligatorisk: jeg kjenner ikke til denne saken eller de involverte.. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Og da er det jo 1) at hun ikke fikk promotert seg selv/vist seg fram i den sesongen hun var ute slik at hun 2) ikke fikk videreført kontrakten sin til sesong 4 hun _egentlig_ formidler her. Sist redigert av m^2 : 16-10-25 kl 20:21. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
heimføing
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg er helt enig med Pøblis her, og har også fulgt med på nyfødt'en i sanntid. Fordi jeg syntes det var interessant og lærerikt (men hva skulle jeg med den kunnskapen |
|
|
|
![]() |
|
|