|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Lær av andres feil-elbil editionVi har vært elbileiere i litt over ti år. Selv lader vi mest hjemme, men ellers er det tesla-laderne
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær av andres feil-elbil editionJeg lader nesten bare hjemme, og de få gangene jeg lader på tur betaler jeg med kort. Orker ikke en hel haug apper som sikkert logger seg ut mellom hver gang jeg skal bruke de. Elbil er virkelig null stress. Pleier å plugge den inn hjemme når den er mellom 20-30%. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Lær av andres feil-elbil editionDet går sikkert fint, vi lader kun hjemme og på teslaladere. I Norge er det veldig enkelt. I sverige, er det oftere kø og lav ladehastighet, muligens fordi de har færre ladestasjoner enn vi har her hjemme. I Danmark, Tyskland og Nederland, er det like enkelt som i Norge
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Lær av andres feil-elbil editionJeg har kjørt elbil i 5 år nå og lader hjemme til daglig, men må selvsagt lade på hurtiglader av og til på lengre turer. Jeg bruker nå omtrent bare Tesla sine hurtigladere, de finner jeg der jeg trenger å lade og det fungerer fint selv om jeg ikke kjører Tesla. Jeg har appen og har lagt bankkortet mitt inn, og da er det lettvint og greit. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Lær av andres feil - elbil editionVi har bare en elbil da, så det er super enkelt, jeg stapper inn laderen når jeg parkerer hjemme, også lader den når det trengs. Vi har tibber og tibber pulse og grid award, så den lader når prisen er lav og ikke mer enn at ne holder seg under en grensterksel jeg har satt fo total bruk i huset så vi ikke får høyere nettleie. Vi har ikke norgespris, så den lader stort sett bare om natten, og egentlig bare når den får "gratis" overskuddsstrlm i markedet via den grid award-greia. Vår trenger ikke lading hver natt uansett, en har grei rekkevidde i forhld til kjøredistanse, så den "tvalgslader" om den ahr under 40% og stopper på 80. Somregle ligger den og vaker op 60-70 tallet et sted og det er helt fint.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lær av andres feil - elbil editionNaboen gjorde samme bytte som deg og er veldig fornøyde.
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg elsker el-bil! I sommer var jeg på roadtrip med pøbelprinsessen og da brukte vi elton-appen til ruteplanlegging, da foreslo den ladestopp også - funket superfint.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Lær av andres feil - elbil editionBilen vår foreslår ladestop om vi bruker gps'en, men jeg har brukt a better routplanner appen på en langtur iogså, den var ikke dum den heller altså. Ikke brukt bilen mye på langtur, så ikke hatt behov for det egentlig.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionElton er bedre enn bilens eget GPS-system hos oss, spå da bruker jeg elton mest.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionTakk for tips, da skal jeg sjekke Elton.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg har Circle K, Elton og Elbilappen. Da dekkes jeg av det meste som er rundt meg her. Men jeg tipper det er Elbilappen jeg kommer til å bruke mest til å lade med. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
TittelTøs
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg kommer ikke til å bidra med annet enn å si at jeg elsker min Toyota bZ4X!
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg aner heller ingenting om batteri og kWh. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg måler avstand i tid, ikke kilometer.
|
|
|
#16 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lær av andres feil - elbil edition
Dette vil jeg si er ett svært godt innspill i tråden.
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionGratulerer med ny bil!
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 22-10-25 kl 01:29. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lær av andres feil - elbil editionHva som står i displayet kan jo endres. Har kjørt mange elbilen, ingen hvor km ikke er er valg. De utvikler seg også ekstremt raskt. Man kan ikke sammenligne zoe med den TS har kjøpt. Der er en super god bil med alle mulige finesser og god app. Dette kommer til å gå smertefritt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Lær av andres feil - elbil editionSignerer Isolde her. Jeg foretrekker å se hvor mange kilometer jeg omtrentlig «har på tanken», så jeg kjører med km-visning i displayet i tillegg til prosent. Husk likevel at det er en omtrentlig angivelse, men det er ikke et problem med mindre du gambler veldig på rekkevidde og ladestopp. |
|
|
|
![]() |
|
|