Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Duk til jul - trenger tenkehjelp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-25, 01:13   #1
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelp

Jeg skjønner godt at du ønsker akkurat den duken. Andre blir ikke det samme. Jeg har spisebrikkene og de er nydelige.

Gammel 30-11-25, 01:59   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også rundt bord på 130, men vi har til sammen 4 lemmer vi kan sette inn, så jeg har egentlig vært ute etter rektangulær duk som passer, men sliter med å finne duk som er bred nok. De fleste er 140.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-25, 09:53   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Georg Jensen juleduk, bare at min er blå. Den er altså så vakker og jeg blir lykkelig når den er i bruk.

Jeg synes heng på 17,5 cm høres tilstrekkelig ut.

Gammel 30-11-25, 10:44   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det gjør noe med rektangulære duker på runde bord. Jeg har også rundt bord på 130 cm, men til selskap har vi én eller to plater i, så jeg bruker uansett firkantet duk.

Hvis jeg hadde ønsket meg akkurat denne duken like mye og like lenge som deg, så hadde jeg nok spart til en spesialtilpasset variant. En annen duk blir ikke det samme som du har ønsket deg hvis du er opphengt i akkurat denne. Snakker av erfaring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-25, 20:11   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser du for deg å bruke bordet hovedsakelig rundt, eller skal du ha ileggsplater og trenger større duk? For du har jo mer fleks med litt større og rektangulær duk om du også vil bruke den til større bord.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-25, 21:23   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ser du for deg å bruke bordet hovedsakelig rundt, eller skal du ha ileggsplater og trenger større duk? For du har jo mer fleks med litt større og rektangulær duk om du også vil bruke den til større bord.

Don’t get me started. Når bordet er utvidet så trenger jeg en duk som er så stor at det blir aaaalt for stort når det er rundt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-25, 02:03   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Don’t get me started. Når bordet er utvidet så trenger jeg en duk som er så stor at det blir aaaalt for stort når det er rundt.

Mulig det er å banne i kjerka. Kan man ha den store duken dobbelt når bordet er lite? Ekstra lag under er jo ofte å anbefale uansett. Sånn at du kan ha en stor duk til bordet uansett om det er stort eller lite?

Gammel 01-12-25, 00:44   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Georg Jensen syr dukene sine på mål, så jeg ville sendt en epost og bedt om pris på en rund eller kvadratisk.

https://www.georgjensen-damask.no/pa...syr-etter-maal

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-25, 07:57   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Georg Jensen syr dukene sine på mål, så jeg ville sendt en epost og bedt om pris på en rund eller kvadratisk.

https://www.georgjensen-damask.no/pa...syr-etter-maal

Dette visste jeg ikke, takk for tips!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-25, 19:42   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi har også rundt bord, 125 cm, og har juleduken i grønt fra Georg Jensen. Men vi bruker alltid ileggsplate i bordet til jul, slik at duken vår er rektangulær. Da passer den perfekt.

Jeg har linduker som jeg bruker til andre anledninger uten ileggsplate, og da er 180 cm fin størrelse.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-25, 19:24   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bretter ofte en kat innunder om den er for lang, for det liker jeg ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.