Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan finner jeg den helt unike kjolen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-26, 22:26   #1
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvordan finner jeg den helt unike kjolen?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Shun: Jo, de er stilige! Men maxikjoler blir minst 20 centimeter for lange for meg, om jeg ikke får dem lagt opp. Jeg pleier å kjøpe midikjoler for å få maxikjole, jeg!

Det skjønner jeg godt - hilsen 155 cm høy!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 19:18   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også Mette Møller-liv - det sitter høyt.

Ønsker å dele et tips om en rimeligere kjolemodell - Cissy fra Floyd. Den svarer ikke helt til ønsket om en helt spesiell kjole, men den finnes i mange ulike farger, stoffer og mønster og kan være pynta i ulik grad. Ofte er den på tilbud også. Det er mulig den også har litt høyt liv - i alle fall sitter den som støpt på meg. Jeg har den nå i fire farger.

https://www.floyd.no/floyd-kjole-cissy-velvet-red

Liker ikke det beltet som er på denne utgaven - synes kjolen kommer best fram på det siste bildet uten modell inni.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-26, 14:03   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg synes Jumperfabriken har en del fine kjoler.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes også Jumpefabriken har fine kjoler. Jeg har to stykker derfra.

Jeg har tre derifra! De er dog i kategorien hverdagskjole, og jeg forbinder dem mest med det. De første svarte My lenker til synes jeg var lekker! Men jeg trenger ikke flere svarte kjoler, selv om de er klassiske.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ønsker å dele et tips om en rimeligere kjolemodell - Cissy fra Floyd. Den svarer ikke helt til ønsket om en helt spesiell kjole, men den finnes i mange ulike farger, stoffer og mønster og kan være pynta i ulik grad. Ofte er den på tilbud også. Det er mulig den også har litt høyt liv - i alle fall sitter den som støpt på meg. Jeg har den nå i fire farger.

https://www.floyd.no/floyd-kjole-cissy-velvet-red

Liker ikke det beltet som er på denne utgaven - synes kjolen kommer best fram på det siste bildet uten modell inni.

Jeg liker den godt øverst, men er litt usikker på om den blir litt kort for meg som helst vil ha kjoler til midt på eller rett under knærne (eventuelt slike som presenteres som midi for allmennheten, men som blir maxi til meg, altså). Nå kan det selvsagt hende at denne vil rekke pygmeer som meg så langt ned som jeg ønsker? Jeg er også litt usikker på den rysjekanten nederst. Skulle helst hatt den helt enkel. Den samme type rysjekant og lengde finnes på flere av de korte kjolemodellene til MissMaya også. Ellers er MissMaya et merke jeg liker noen av kjolene til. Jeg har to midikjoler derfra.

Gammel 09-01-26, 14:04   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det slår meg at det høres ut som jeg kanskje har nok kjoler.

Gammel 09-01-26, 14:27   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det slår meg at det høres ut som jeg kanskje har nok kjoler.

Gammel 09-01-26, 14:10   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker den godt øverst, men er litt usikker på om den blir litt kort for meg som helst vil ha kjoler til midt på eller rett under knærne (eventuelt slike som presenteres som midi for allmennheten, men som blir maxi til meg, altså). Nå kan det selvsagt hende at denne vil rekke pygmeer som meg så langt ned som jeg ønsker? Jeg er også litt usikker på den rysjekanten nederst. Skulle helst hatt den helt enkel. Den samme type rysjekant og lengde finnes på flere av de korte kjolemodellene til MissMaya også. Ellers er MissMaya et merke jeg liker noen av kjolene til. Jeg har to midikjoler derfra.

Den KAN bli litt kort, ja - litt avhengig av størrelse også. Og så er kanten nederst mye mindre rysjete enn på den kjolen du viser fra MissMaya - det er mer som en liten vipp/utsving. For min del gjør det mye av kjolen, men det er jo selvsagt smak og behag (og avhengig av fasong og hva man kler).

Gammel 09-01-26, 14:15   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for svar!

Jeg er ganske så kresen når det kommer til materiale også. Egentlig kjøper jeg av prinsipp ikke klær i polyester lenger. Kanskje er jeg for vanskelig der, alt for mange kjoler, også dyre, produseres jo i polyester. Når jeg i tillegg helst ikke vil ha stoffer som ser for hverdagslige ut, for all del ikke takler stoffer som krøller og så videre, er det jo ikke så rart at selve kjolejakten blir vanskelig.

Gammel 08-01-26, 19:25   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Fanden, nå kom jeg i skade for å kjøpe den i en rød, langermet julemodell også.

Gammel 09-01-26, 14:25   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Og takk for alt engasjement, dere! Mange fine kjoler her, men oppfatter vel ikke egentlig at noen av dem, kanskje med unntak av enkelte av de litt eldre modellene til Mette Møller, er i nærheten av det jeg egentlig er på jakt etter. Jeg ønsker meg en kjole som er enkel i snittet, men likevel ser litt eksklusiv ut. Jeg må kanskje finne meg en eller annen som tar opp bestillinger og syr? Noen som vet om noen med nettbutikk eller noe?

Gammel 08-01-26, 23:16   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Jumperfabriken har en del fine kjoler.

F.eks disse:
https://www.jumperfabriken.com/p/selina-dress
https://www.jumperfabriken.com/p/clemence-dress-black
https://www.jumperfabriken.com/p/phi...ess-black-ss26
https://www.jumperfabriken.com/p/sunday-dress-navy
https://www.jumperfabriken.com/p/teshia-dress-black
https://www.jumperfabriken.com/p/daga-dress

Sist redigert av My : 08-01-26 kl 23:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 23:21   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også Jumpefabriken har fine kjoler. Jeg har to stykker derfra.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 23:26   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Den kjolen jeg har fått mest komplimenter for noen gang er denne, men den er jo vår/sommer: https://secretsbyb.com/products/sara-long-dress-pink Den er veldig på salg akkurat nå!

Ellers er jeg veldig glad i kjoler fra Miss Maya.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-26, 14:16   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Den kjolen jeg har fått mest komplimenter for noen gang er denne, men den er jo vår/sommer: https://secretsbyb.com/products/sara-long-dress-pink Den er veldig på salg akkurat nå!

Ellers er jeg veldig glad i kjoler fra Miss Maya.

MissMaya, ja! Enig! Ellers: veldig fin kjole, men akkurat den er i både feil farger og lengde for meg.

Gammel 09-01-26, 14:13   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har disse to fra Jumperfabrikken:
https://www.ellos.no/jumperfabriken/...ess/2069977-01

https://www.ellos.no/jumperfabriken/...ine/2202116-01

Gammel 09-01-26, 14:19   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Anne C: De var fine! Er den første blå? Omslagskjoler kan også passe meg, om de ikke blir for utringet.

Gammel 09-01-26, 17:12   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Anne C: De var fine! Er den første blå? Omslagskjoler kan også passe meg, om de ikke blir for utringet.

Den er blå ja, utrolig deilig å ha på. Og sitter veldig fint. Det gjør den rød også, og nå som jeg ikke har pupper igjen så funker det meste av omslagskjoler.

Gammel 09-01-26, 17:58   #17
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett på House of Foxy da? Der har jeg en kjempefavoritt (pluss hadde en annen som jeg solgte fordi den ble for stor). De er fine i lengden, synes jeg, går til litt under kneet på meg som er 171 cm.

Denne hadde jeg, vurderer å kjøpe ny: https://www.thehouseoffoxy.com/produ...ress-aubergine

Og denne har jeg, bare ensfarget: https://www.thehouseoffoxy.com/produ...ess-wish-print Føler meg SÅ fin i den.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-26, 18:28   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Oh, jeg liker sånne retro-inspirerte kjoler! Hvordan er det å bestille derfra, da, Storm? Toll og sånn?

Gammel 09-01-26, 19:20   #19
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, jeg liker sånne retro-inspirerte kjoler! Hvordan er det å bestille derfra, da, Storm? Toll og sånn?

Hm, nå må jeg tenke meg om. Ja, jeg tror det var toll.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-26, 14:47   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Men det ER vanskelig med kjole altså, det synes jeg også. Hvis ikke pris spilte noen rolle skulle jeg gjerne hatt en fra Edel Design. Men kjolebudsjettet mitt dekker ikke en sånn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.