Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innejakke/jobbjakke

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-26, 12:26   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innejakke/jobbjakke

Veldig fine, Tallulah, men usikker på om de fungerer med større byst (og mindre omkrets under byst som også m^2 har. For meg blir det ofte trangt rundt overarmene og rundt bysten om man skal kunne kneppe og for stort under om de er store nok rundt bysten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-26, 12:27   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes merket Bitte Kai Rand ofte har stilige jakker som har litt annen fasong enn vanlig blazer, og som både er formelle nok til jobb og røffe nok til fritid.

Ellers, når det gjelder mer tradisjonell blazer - min søster, som bruker mye blazer i jobbsammenheng, sverger til blazere fra ICHI. Fordi de er behagelige og stretchy i stoffet, nette i fasongen, forholdsvis rimelige, og kommer i uendelig antall ulike farger, og hun har flere, både nøytrale, som svart og mørkeblå, og i alle fall en i sjokkrosa. Jeg har ikke prøvd dem selv, det er ikke helt min greie (føler meg ikke helt hjemme i blazer, har et par, men de er litt mer oversized, eller i mer avslappede materialer som f.eks lin, kjøpt i bruktbutikk og er mer uformelle i stilen). Men de ser veldig bra ut på henne. Hun er høy, har relativt brede skuldre og drar litt over bysten.

Tror kanskje det er denne typen: https://www.byoung.no/nb-no/ihkate-b...0101801-193939

Gammel 20-01-26, 14:21   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://www.zalando.no/evenandodd-bl...1g073-b11.html

https://www.zalando.no/vero-moda-vmr...1g0yg-q11.html

https://www.zalando.no/vila-vinaja-k...1g06s-q11.html

https://www.zalando.no/pieces-pcboss...1g012-m12.html

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-26, 14:50   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne går ikke als for meg (og ikke heller for m^2, tror jeg). Jeg blir bare bumsete ettersom bysten bygger ut og resten bare henger rett ned. Det er midjen som er "smalest" på meg. Noe som dette kan fungere, men som regel er de fleste ikke store nok rundt bysten så at jeg kan lukke eller løfte armene. Jeg syns ikke akkurat at jeg har så stor byst, men en utfordring er det definititvt.

https://bymalina.com/no/p/ella-blaze...BoCDVcQAvD_BwE

Gammel 20-01-26, 15:00   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker de jeg har åpne altså. Jeg er jo også heller størst på midten og ikke over puppene, selv om jeg har veldig bred rygg da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-26, 15:26   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg bruker de jeg har åpne altså. Jeg er jo også heller størst på midten og ikke over puppene, selv om jeg har veldig bred rygg da.

Det gjør jeg også, men det ser bare rart ut når man mer eller mindre ser at den ikke går å lukke.

Gammel 20-01-26, 16:02   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har du kanskje landet, men jeg hadde samme "problemet" i fjor og kjøpte denne her:

https://www.boozt.com/no/no/yas/3282...6507/229685911

Syns den er veldig fin og anvendelig til alt fra konferanser til intervjuer og mer formelle møter, men bruker den også på jobb til hverdags siden jeg liker å "se ordentlig ut". Kan fint brukes åpen med en fin topp eller bluse under, og passer til bukse, skjørt og kjole.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-26, 21:58   #8
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Denne tråden ble jeg inspirert av. Masse fine jakker. Og så ble jeg inspirert av Polyannas innlegg om bluse, skjerf og genser.

Gammel 21-01-26, 13:24   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondejakken!

Gammel 21-01-26, 13:40   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble fristet og bestilte Karen By Simonsen jakken.
Finner heller ikke formelle jakker. Men har et par dressjakker fra Camilla Pihl, type løs og ledig med svært god passform og snitt. Og en kort jakke fra Undorn, et Tise kupp.

https://www.undorn.com/product-page/line-jakke-oliven

https://www.vakrevene.no/products/mi...RoC1lYQAvD_BwE

Gammel 21-01-26, 21:20   #11
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lavender - jeg har siklet på noen sånne men de blir dessverre for korte (og små i str), den andre linken din funket ikke?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-26, 22:10   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vakre Vene hadde en Camilla Pihl jakke, en av de med avslappet passform, løs og ledig. Tror de siste ble utsolgt.

Gammel 22-01-26, 21:36   #13
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var jeg og prøvde denne kule scubakajakken etter tiås fra Tallulah idag også var den for stoooor.
Jeg returnerte den og stikker innom Bitte Kai Rand- butikken i morgen. De har størrelsen mindre og har også salg

https://www.illumsbolighus.no/dame/k...903186264.html

Sist redigert av m^2 : 22-01-26 kl 21:52.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-26, 08:39   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i min Cathrine Hammel-cardigan. Den er tidløs, og veldig anvendelig. https://www.cathrinehammel.no/produc...petit-cardigan

(Ønsker meg flere, men de er så dyre..)

Utover cardigans, så unngår jeg egentlig jakker i jobbsammenheng. Jeg har pene ullgensere, ullkjoler, bluser, kjoler. Jeg synes dressjakker er pent på andre, føler meg lett som Gro i det selv.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-26, 15:39   #15
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må nesten svare bare for å få litt mer Gro inn i tråden

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-26, 18:01   #16
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg må nesten svare bare for å få litt mer Gro inn i tråden

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-26, 15:43   #17
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns litt av greia er å velge jakker som er enkeltspent, eller med en lukking på midten som gjør bysten smalere. Jeg ser smalere ut selv med riktig snitt på jakke eller kåpe, selv om jeg ikke ligner Gro eller kan matche m^2 i byste.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.