|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Jeg står opp kl. 05.45, finner frem klær til meg selv, rer opp senga og går på badet. Jeg bretter som regel sammen klærne i tørketrommelen før jeg går i dusjen. Så steller jeg meg ferdig og går ut og vekker ungene, ca 06.15 - 06.30. Jeg finner frem klær til barna, rusker i dem igjen, og legger klærne på badet. Ungene står opp, kler seg, pusser tenner, rer opp sengene sine og vi går ned.
|
|
|
#2 |
|
godt brukt
|
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?0630 Mannen går på badet, tar evt. med seg lillemor om hun er våken. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Einsam
|
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Nå har jeg litt ulike jobber, men slik det er mesteparten av året: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Her står jeg opp rett etter 6 og vekker smurfen og legger han i sengen vår slik at han kan se barne-tv mens jeg dusjer og ordner meg. Så ordner jeg matpakke til han. Kler på han også drar vi ca 7 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Originala
|
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Før: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?06.10 - Jeg står opp og går i dusjen. Sminker meg og kler på meg.
|
|
|
#7 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Når mannen har dagvakt ser mine morgener slik ut; |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?0600 - 0615 - Gubben står opp og går på badet
Du kan godt re opp senga hver dag, men ikke med en gang du står opp. Brett dyna til side og la den stå å lufte seg en god stund. Jeg bruker å vente med å re opp til jeg kommer hjem fra jobb. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2007
![]() |
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Står opp kl. 06.30. Nå de siste morgenene har ungene allerede vært oppe når jeg har stått opp. :notamused: Jeg vil helst ha den lille stunden for meg selv på morran til å stelle meg før ungene våkner. Matpakkene er ferdig smurt kvelden før, så det er bare å ha de inn på badet, pusse tenner, gre hår og kle på de. Re opp sengen gjør jeg sjelden. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?
Jeg rer heller ikke senger eller bretter tøy før jeg går. Det får da være måte på, jeg har mer enn nok med meg selv så tidlig på dagen.
Nuvel, helt frivillig er det ikke. Ungene våkner mellom halv seks og seks hver eneste dag, og enn så lenge er det dem som bestemmer tidsplanen vår.
|
|
|
#11 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Våre morgenrutiner varierer fra dag til dag ettersom mannen min jobber forskjellige vakter i barnehagen. Det varierer også når jeg har min første time, og hvor mye jeg må gjøre på jobb før det. I går var jeg f.eks. på jobb allerede 7.30, da sto jeg opp 6, dusjet, stelte meg, tok matpakka ut av kjøleskapet og gikk. Andre dager er det meg som tar meg av levering i barnehagen. Guttungen kan ankomme barnehagen alt mellom 7.30 og 10.00.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#12 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Her er vi vel sjeldent oppe før kl 07.00. Og da går mannen i dusjen mens jeg og barna sover. Mannen vekker barna og lager frokost til de. Så står jeg opp rundt 08.00. Hjelper til å få alle ut døren før jeg spiser frokost og dusjer og tusler på jobb.
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?Vi står opp ca kl 7 |
|
|
|