Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 11:02   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Jeg står opp kl. 05.45, finner frem klær til meg selv, rer opp senga og går på badet. Jeg bretter som regel sammen klærne i tørketrommelen før jeg går i dusjen. Så steller jeg meg ferdig og går ut og vekker ungene, ca 06.15 - 06.30. Jeg finner frem klær til barna, rusker i dem igjen, og legger klærne på badet. Ungene står opp, kler seg, pusser tenner, rer opp sengene sine og vi går ned.

Nede slapper ungene av i sofaen og skravler mens de enten spiser frokost eller bare slapper av. (de har frokost-tilbud på SFO)
Jeg smører matpakker og vi pakker sekkene sammen. Litt kos og avis-lesing blir det tid til før vi reiser kl. 07.25.
Vi er fremme på SFO 07.35 og da leverer jeg dem før jeg kjører inn til byen på jobb.

Mannen reiser på jobb kl. 04.45, derfor er ikke han med i morgenrutinen.

Gammel 28-08-07, 11:14   #2
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

0630 Mannen går på badet, tar evt. med seg lillemor om hun er våken.
0650 Mor går på badet, tar evt med meg lillemor
0650 Far går på kjøkkenet , lager frokost til lillemor og seg selv (og matpakke til mor som aldri rekker frokost). Ja og lager matpakke til lillemor. OG han leser avisen.
0710-0730 Vi spiser, pakker sekken, springer etter lillemor for å få tatt tannpussen osv..
0740 Vi prøver å være på plass i bilen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:31   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg litt ulike jobber, men slik det er mesteparten av året:

Vekke mann 0430, han ut og jobbe.
0530-0545: Jeg står opp, dusjer trøttheten bort av trynet. Deretter spiser jeg, smør niste til meg selv, unger og noen ganger mann hvis han skal på jobb den dagen. Er jeg riktig snill kan det hende jeg lager varm frokost til han.
0635: Mann kommer inn, jeg reiser på jobb. Han spiser, vekker barn, gir dem en halv brødskive om de vil, kler på og kjører dem i barnehagen hvor de spiser frokost sammen med de andre.

For tiden: Vekke mann ca kl 6. Sove selv til ungene våkner. Spise en lang frokost, smøre niste, prøve å få dem i barnehagen før kl 10, deretter sette igang med jobbing, alt ettersom hva som trengs å gjøres. Surfepauser med jevne mellomrom dersom det passer, slik som nå ifb med et lite måltid.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:34   #4
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Her står jeg opp rett etter 6 og vekker smurfen og legger han i sengen vår slik at han kan se barne-tv mens jeg dusjer og ordner meg. Så ordner jeg matpakke til han. Kler på han også drar vi ca 7

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:42   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før:
Opp ca 06.40.
Dusj, som regel sammen med Lillemor.
Jeg kler på meg og sminker meg, ev. hjelper Lillemor med diverse.
Lager matpakke og spiser frokost hvis jeg får tid (ev. spiser på jobb).
Drar på jobb. (Sykler om sommeren, sitter gjerne på med mannen om vinteren).

Nå:
Sover, ammer, sover, ammer, står opp ca kl 10.
Dusjer mens Knerten sover, ev. lar han ligge i bagen på badet mens eg dusjer
Spiser frokost.

Etter endt permisjon:
Orker ikke tenke på det!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:05   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

06.10 - Jeg står opp og går i dusjen. Sminker meg og kler på meg.
06.30 - Jeg lager matpakke, pakker i sekken (klær legges frem dagen i forveien).
06.40 - Barnet vekkes og går på badet og steller seg.
06.50 - Barnet spiser frokost mens mammaen ordner seg ferdig.
07.10 - Vi drar ut døra
07.15 - Vi setter oss oss i bilen og kjører til SFO (som er 200 m unna)
07.30 - Jeg begynner på jobb.

Sånn grovt sett.

Gammel 28-08-07, 18:14   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Når mannen har dagvakt ser mine morgener slik ut;

05 ettellerannet: Mannen står opp og ser film før han går på jobb
0645: Jeg står opp, steller meg, smører frokost, pakker min veske og ztjernas sekk med matpakker jeg smurte i går, og sløver foran dataen mens jeg spiser.
0720: Jeg vekker ztjerna og kler på han.
0735: Jeg og ztjerna går til barnehagen.
0745: Leverer i barnehagen, sitter sammen med han mens han begynner på sin frokost.
0800: Jeg går til bussen min.
0830: Jeg begynner på jobb.

Når mannen jobber senvakt ser mine morgener slik ut;

05 ettellerannet: Mannen står opp og ser film før vi andre våkner
0730: Jeg står opp og steller meg, smører frokost, pakker min veske og sløver foran dataen mens jeg spiser.
0800: Jeg går til bussen.
0830: Jeg begynner på jobb.

Ztjerna våkner ettellerannet sted innimellom her, og mannen og han har en rolig morgen før de går i barnehagen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:21   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

0600 - 0615 - Gubben står opp og går på badet
0615 - Jeg står opp og går på badet
0620 - Jeg jager gubben ut av badet - Vil ha det helt for meg selv om morgenen. Steller meg og finner frem klær til meg selv og til guttungen. Vekker guttungen som går på badet og jeg går ned.

Og da er det to alternative varianter som skjer.
1. Gubben har gått ut med bikkja så jeg dekker frokostbordet og setter på kaffe og te.
2. Gubben driver å dekker frokostbord og setter på kaffe og te og jeg kler på meg og går tur med bikkja.

Deretter spiser vi frokost sammen. Gubben drar 0730. Jeg og guttungen sitter å spiser og drikker te litt lengere og matpakker blir smurt.

Så setter guttungen seg å ser TV eller spiller litt GB mens jeg leser avisen. 0800 - 0815 - Vi drar hjemmefra.

0830 (sånn ca) jeg er på plass på jobb.

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Det er sunt å ikke re opp senga hver dag. Blir visst mindre midd av det.

Det har jeg hørt, det stoler jeg helt og holdent på, og rer derfor aldri opp senga.

Du kan godt re opp senga hver dag, men ikke med en gang du står opp. Brett dyna til side og la den stå å lufte seg en god stund. Jeg bruker å vente med å re opp til jeg kommer hjem fra jobb.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:26   #9
~froggie~
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2007
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Står opp kl. 06.30. Nå de siste morgenene har ungene allerede vært oppe når jeg har stått opp. :notamused: Jeg vil helst ha den lille stunden for meg selv på morran til å stelle meg før ungene våkner. Matpakkene er ferdig smurt kvelden før, så det er bare å ha de inn på badet, pusse tenner, gre hår og kle på de. Re opp sengen gjør jeg sjelden. Så sånn ca.07.10 er vi ute av huset, i bhg kl. 07.15 og jeg på jobb kl. 07.30.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:29   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Re opp senger?! Brette tøy!? Jeg skjønner at jeg må dra meg noe tidligere ut av dyna enn jeg gjør.

Jeg rer heller ikke senger eller bretter tøy før jeg går. Det får da være måte på, jeg har mer enn nok med meg selv så tidlig på dagen.

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg beundrer oppriktig alle som klarer å stå opp før klokken syv om morgenen.

Nuvel, helt frivillig er det ikke. Ungene våkner mellom halv seks og seks hver eneste dag, og enn så lenge er det dem som bestemmer tidsplanen vår.

Gammel 28-08-07, 22:33   #11
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Våre morgenrutiner varierer fra dag til dag ettersom mannen min jobber forskjellige vakter i barnehagen. Det varierer også når jeg har min første time, og hvor mye jeg må gjøre på jobb før det. I går var jeg f.eks. på jobb allerede 7.30, da sto jeg opp 6, dusjet, stelte meg, tok matpakka ut av kjøleskapet og gikk. Andre dager er det meg som tar meg av levering i barnehagen. Guttungen kan ankomme barnehagen alt mellom 7.30 og 10.00.

Men en ting må nevnes: Jeg rer KUN opp senger i et tilfelle, og det er om gjester skal sove i dem. Det er en sånn ting jeg ser på som sløsing med tid og krefter.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:57   #12
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er vi vel sjeldent oppe før kl 07.00. Og da går mannen i dusjen mens jeg og barna sover. Mannen vekker barna og lager frokost til de. Så står jeg opp rundt 08.00. Hjelper til å få alle ut døren før jeg spiser frokost og dusjer og tusler på jobb.

Nå er det litt spesielt siden jeg er 50% sykemeldt, så det blir nok andre boller når babyen kommer.

Gammel 29-08-07, 11:13   #13
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Vi står opp ca kl 7
(dersom storebror på 5 våkner før må han sitte i senga si og lese Donald!)
Jeg går på badet mens mannen er med ungene på kjøkkenet.
3-åringen spiser en bananyoghurt og 5-åringen et eple (vanedyr!) mens de hører på lydbok/musikk
Når jeg kommer ned går mannen på badet og jeg hjelper barna med påkledningen.
Mannen går som regel 7.30 og har 5 minutter å gå til jobb.
Jeg setter på en maskin med klær og prøver å huske om ungene trenger noe med seg i barnehagen (skiftetøy, regntøy osv)
Jeg begynner ca 8.30 så vi stresser ikke på morgenen men er som regel ute av huset litt over 8. Ungene får frokost og lunsj i barnehagen så de trenger ikke ha med seg matpakker!

(dette er min aller første melding her inne så jeg er spent på om den kommer på rett plass! Kjempekjekt forum, har lest mye og nå "tør" jeg endelig skrive litt!!!!!!)

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.