Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 12:59   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa har vel egentlig aldri hjulpet meg med noe som helst. Han bor i trygdeleilighet og kan knapt nok ta vare på seg selv, dessverre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:29   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa blander seg ikke inn i noen ting her i huset, men gir (forsiktige) råd på forespørsel. Jeg har nemlig en i overkant engasjert svigerfar og pappa vet at det holder i massevist.

Men han sløyer fisken jeg får når vi er hjemme. Det kan jeg, pinlig nok, ikke selv. Og så er han et vandrende leksikon og kan svare på alt mulig mellom himmel og jord.

Gammel 29-08-07, 13:33   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Pappa baker brød til meg.

Gammel 29-08-07, 13:37   #4
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pappa pusser opp for oss når vi har flyttet. Han gjør også andre handyman ting her hjemme som blir litt for komplisert for gubben.

Og han betaler flyreiser og hotellopphold med bonuspoengene sine når vi trenger det.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 18:56   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke jeg hadde likt det om Pappa begynte å gjøre ting for meg. Han har vært død i fem år snart.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:37   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Tror ikke jeg hadde likt det om Pappa begynte å gjøre ting for meg. Han har vært død i fem år snart.

Tror jeg hadde blitt litt redd da ja

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:51   #7
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Pappa er der når jeg trenger det som mest, og jeg trenger som regel ikke si noe, han bare vet det.
Han er ikke så flink til å komme på besøk, men han er umåtelig stolt av barnebarna sine, og veldig flink til å invitere oss på middag.
Han er veldig opptatt av, og har bestandig vært opptatt av å drive oss fremover.

Gikk litt tom for ord, for det er bare noe måten han er på, og at han er der, og selv om jeg kanskje ikke har følt at han har sagt det rette der og da, kan jeg si at i ettertid at han nok hadde rett.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:09   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har "verdens beste pappa"(som jeg alltid kalte han som liten)
Han er der for meg (oss) 24/7, hjelper oss med hva som helst, kjører
meg(har ikke lappen) hvis mannen ikke kan....
Han er en generøs, utadvent og utrolig positiv innnstilt mannhan er veldig
intelligent og kan derfor svare på mye!(uten om data,...det er ikke hans sterkeste side)
Han er veldig flink med ungene, de elsker bestefar!

*får nesten tårer i øynene av mitt eget innlegg*

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:25   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir helt rørt av å lese om de snille pappaene. Jeg blir også veldig lei meg på egne vegne. I min verden har en pappa nesten aldri hatt noe verdi. Faren min var der aldri for meg. Han besøkte meg og jeg besøkte han, men det var veldig pliktpreget fra min side, for han har aldri klart å kommunisere med meg. Bare glimtvis har jeg sett den mannen han visstnok var før han ble psykisk syk for 40 år siden og pilletrillingen tok over.

Stefaren min har heller ikke gjort noe spesielt for meg. Han bare ønsket at jeg skulle være minst mulig til bry, at det ikke skulle brukes penger på meg, at jeg ikke skulle ha egne meninger osv. Nå har han blitt gammel og syk og har plutselig blitt veldig mild mot meg. Vil gjerne hjelpe til, men nå er han ikke i stand til det. Jeg sitter og vrir hjernen min for å finne ut hva han har hjulpet meg med, men det eneste jeg kan komme på er at han hjalp meg med å få min første sommerjobb.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:31   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Pappa låner meg høytrykkspyler, vedkløyver, motorsag og den slags.
Han rådgir meg også i hus-byggnings-tekniske anliggender.
Og han hjelper oss med å skifte vinduer, legge parkett osv.

Eller han gjør vel dette for min mann

Ellers så er han bare verdens beste pappa og bestefar.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:22   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg blir helt rørt av å lese om de snille pappaene. Jeg blir også veldig lei meg på egne vegne. I min verden har en pappa nesten aldri hatt noe verdi. Faren min var der aldri for meg.

Kjenner meg igjen.. Blir litt sår over å se andres fedre stille opp og være aktive fedre/bestefedre.

Men GLAD på deres vegne altså!

Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:09   #12
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han er flink til å underholde med konspirasjonsteoriene sine. Og så er han flink til å invitere barna til liggebesøk, slik at moren min kan passe på dem. Han kan hilse på dem de korte øyeblikkene han ikke ligger til sengs. Slik er det når man har gammel far.

På den snille siden, har han en voldsom tro på meg. Så det er nok noe jeg vil savne en dag.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:59   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Pappa hjelper til, uoppfordret, selv om han har en jobb som tar mye mer tid enn våre. Han kjører unna søppel til kildesortering, rydder utenfor, klipper hekk og gjør masse småtteri. I tillegg er han veldig snill, og sier alltid ja til alle små og store oppgaver. F.eks tilbyr han seg fortsatt å hente sin datter (meg) på toget i sene nattetimer hvis han kan.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:03   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa er flink og handy. Han kan finne på å kjøpe listverk til oss til jul og komme og sette dem opp, ta med seg en kamerat og komme og pusse opp badet for oss og slike ting. :bortskjemt:

Og så kan jeg vel like gjerne benytte anledningen til å takke pappa for det utvidede studielånet jeg fikk i studietiden.

Gammel 29-08-07, 11:12   #15
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Pappa ordner med ved og mandelpoteter til oss Han er også veldig flink med barnebarna sine og passer dem gjerne. Sine 3 barn har han aldri skiftet en bleie på, men barnebarna får fullt stell. Mamma har utslitte hofter og klarer ikke så mye fysisk, men pappa ordner opp. Må si jeg er utrolig imponert over han. I en alder av 69 år tar han fortsatt alt av forandringer og utfordringer på strak arm. Han har lært seg data og sender tekstmeldinger fra mobilen så det står etter. Svigerfar takler ikke det der i det hele tatt og ringer hver gang han skal logge seg på nettbanken og kjefter fordi det er noe galt med banken enda en gang (hvilket det selvsagt ikke er ).

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:15   #16
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Pappa er barnevakt, helserådgiver, økonomisk bidragsyter(i den grad jeg trenger det nå, dvs; svært lite eller ingenting), og generelt en fantastisk person og pappa.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:18   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nei, han gjør ingenting for meg. Har svært lite og dårlig kontakt.

Gammel 29-08-07, 11:28   #18
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han stiller mer enn gjerne som sjåfør, men jeg syns han blir dårligere og dårligere til å kjøre bil.

Han er og flink til å filosofere og snakke politikk, der slår ingen pappa.

Gammel 29-08-07, 11:35   #19
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Pappa er barnevakt, helserådgiver, økonomisk bidragsyter(i den grad jeg trenger det nå, dvs; svært lite eller ingenting), og generelt en fantastisk person og pappa.

Signerer

Pappan min påstod forresten at jeg ble født med hånden fremme og at det første ordet jeg lærte meg var "Penger". Nå er jeg voksen nok til at pappa slipper pengemas da.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:52   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faren min spanderer fremdeles en pils i ny og ned, og han spander middag noen ganger i året.
Han er veldig handy, så om noe skal snekres, eller mures eller lektes (???) eller grunnes og slikt så er han en naturlig medhjelper. Nå har vi ikke hatt bruk for noen handyhjelp på noen år, så da ser vi ikke så mye til ham.

Pappa er ikke veldig interessert i barn. Han liker å se på barn, men aner ikke hvordan han skal forholde seg til dem, så han holder seg heller unna.
Jeg skjønner han litt, så jeg syns ikke det har noe å si. Ting ordner seg med tiden. Jeg vet at når Poden blir stor og kan gjøre seg skikkelig forstått, ikke bruker bleier mer, og kan ha skikkelige samtaler kommer nok bestefaren mer på banen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.