|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg har hele mitt voksne liv hatt lyst på fire barn og har aldri lagt skjul på det heller. Mannen har dog ikke vært enig hele veien.
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Dette synes jeg er rart, virker som det er flere og flere som velger flere enn to barn som var det "normale" før. Trodde det var status og trendy å få tre barn nå for tiden, jeg. Ihvertfall i visse kretser.
![]() |
#3 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Det er alltid noen som skal blande seg oppi hvor mange barn en skal ha. Vi som strevde lenge med og få et barn, og vi har heller ikke tenkt og få flere, vi får også det evinnelige spørsmålet om barnet ikke skal ha søsken. Jeg er dritlei av å forsvare akkurat det. Og de som ønsker seg mange barn må jo også forsvare sitt synspunkt. Skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av hvor mange/få barn en vil (eller kan) ha. Men jeg har en mistanke om at folk prater om det i mangel på andre samtaleemner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?
Joda, poden har ei søster, men jeg har likevel bare ett barn.
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller to ganger.
![]() |
#7 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Neida. Det er helt normalt å ønske seg et barn til når man har to gutter. Men for all del, du må selvsagt ønske deg ei jente.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
By the Sea
|
Åh - jeg får helt pustevansker!!
![]() |
#9 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Nei, det er vel verken suspekt eller feil
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg kan faktisk ikke huske noen slike kommentarer, jeg, etter at vi fikk tredjemann. Selv om vi altså egentlig burde vært ferdige, med en av hver.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Det er helt nødvendig at noen av oss tar ansvar og får tre eller flere barn. Vi må veie opp for dem som ikke får og som bare får ett eller to. Hver kvinne i fertil alder må få 2,1 barn for at befolkningen skal holde seg stabil.
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
Fniiiz, må le litt, for min kjære og jeg satt her forleden kveld og snakket om at en av årsaken til alle miljøproblemene er at vi etter hvert er så sabla mange på jorden, som alle vil ha høy levestandard. Og at vi har gjort ganske mye for miljøet ved å resirkulere barn (les adoptere
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Eg har aldri opplevd å få negative reaksjonar når eg seier at eg vil ha tre barn. Har to no og vil gjerne ha eit barn til om eit par år. Eit par venninner av meg har fått tre barn i løpet av 3,5 år. Då dei var gravid med nummer tre fekk dei litt rekaksjonar ala "At du orkar!", "Du skal få køyrt deg" osv. Men då var det heller tettheten på ungane og ikkje direkte antallet dei fekk reaksjonar på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Synes absolutt ikke at det er rart at folk ønsker seg annet enn to barn. Skulle gjerne hatt en til, jeg, men jeg må se realiteten i øynene og den sier at vi (les: jeg) har nok med de to snuppene vi har. Mannen er mye borte i forbindelse med jobb og jeg synes hverdagen er hektisk nok som den er. Kunne selvsagt ønske at mannen hadde litt mer normale arbeidstider, slik at det hadde vært mulig med et barn til, men jeg orker ikke sitte og gnage ved det. Vi har det som vi har det og er egentlig fornøyd med det.
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?"Man skal jo ta seg av dem" er for meg en subjektiv greie. Jeg kan godt finne på å si at grunnen til at jeg bare skal ha en unge er fordi jeg "skal jo klare å ta meg av han også". Men da er det ikke fordi jeg mener at de med 7 barn sikkert ikke klarer å ta vare på sine, men jeg hadde ikke klart det. Jeg er veldig klar over mine egne begrensninger.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Ja det var et enormt mas om vi ikke skulle ha flere også. Da vi bare hadde storesøs. Ikke lett å tilfredstille folket rundt oss.
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Er helt enig med Dragen. Har man to barn, et av hvert kjønn, er man ikke helt riktig i hodet hvis man vil ha ett til. Hvorfor det, liksom? |
![]() |
![]() |
#18 |
VeloppDragen
|
Enda verre er det hvis man har to gutter, og finnner på å ønske seg enda en gutt. Tre jenter går til nød an, men tre gutter?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
By the Sea
|
Skulle jo ikke si mer om dette, hadde jeg tenkt.
![]() |
#20 |
er grønn og fin.
|
![]() |
|
|