|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Politikeres vandel
|
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har selvsagt helt rett, men jeg er så fordomsfull at jeg nok ville blitt påvirket uansett. Men aller mest av partiet som bagatelliserte det. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Expired
Jeg synes ikke det er barnslig. Og jeg burde ha lagt til om jeg ikke har tillit til en bestemt lokalpolitiker, ville jeg har strøket vedkommende av lista. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Politikeres vandelJeg kan ikke egentlig se at dette har noe særlig med forhåndsdømming eller rettssikkerhet å gjøre jeg. Som Mim og flere sier handler jo dette om tillit til en kandidat. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Politikeres vandelLurer på hvor mange her inne som har sittet i en jury. Om det er noen er jeg alvorlig bekymret for rettssikkerheten her i landet, og er veldig enig med de som mener at juryordningen bør avskaffes. Det går virkelig ikke an å dømme personer basert på forutinntatte holdninger. |
|
|
|
#27 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Selve saken har ingenting med rettssikkerhet å gjøre - det var en avsporing om han er skyldig eller ikke. |
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Nei, overhodet ikke. Men jeg mener det er forutinntatte holdninger å hevde at mannen ikke kan være uskyldig på bakgrunn av alvolighetsgraden i tiltalen. "Barn lyver ikke om slikt", "det skal så mye til å i det hele tatt bli siktet i slike saker" osv. Det er forutinntatte holdninger. |
|
|
|
#31 |
|
Expired
Sv: Politikeres vandelEh.... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Politikeres vandelJeg har aldri sittet i en jury, og kan ikke si at jeg på noen måte kan sammenligne didde 2 tingene.
|
|
|
#33 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Overgrepssaker er vel den type forbrytelser som er vanskeligst å bevise, derfor blir svært få overgripere anmeldt, enda færre tiltalt og skremmende få dømt. Men det er dessverre slik at barn kan lyve om slikt, selv om det er svært sjeldent. |
|
|
|
![]() |
|
|