Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 23:58   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

"Nei, vi velger heller å gjenta suksessen fra forrige gang" svarte jeg.

Det var en utrolig søt kommentar..

Gammel 04-09-07, 10:45   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Svigerinnen min har tre gutter, og er nå gravid med nummer fire. Hun ønsker seg veldig en jente, og er redd for å bli skuffet om det blir en gutt til. Jeg skjønner henne, og sa til henne at hun får lov til å bli skuffet. For selv om skuffelse er den første reaksjonen, så betyr ikke det at hun blir mindre glad i babyen av den grunn.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:51   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Nei, vi velger heller å gjenta suksessen fra forrige gang" svarte jeg.

Det var et fint svar. (Jeg sa en gang til en bekjent som maste litt for lenge om at vi jo "måtte" få et barn til snart, at "nei vet du, vi er så fornøyd med ham vi har at vi trenger ikke flere, vi".)

Gammel 03-09-07, 23:45   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsket meg en gutt da vi skulle ha nobalille, men jeg hadde ikke vært i nærheten av å bli skuffet om han hadde vært en jente. Jeg har fått uttallige kommentarer om hvor hyggelig det var at jeg fikk en gutt sånn at vi fikk en av hvert kjønn. Det er veldig hyggelig at vi fikk en gutt ja, men ikke fordi det var viktig å få en av hvert kjønn.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:40   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det blir feil å ønske seg jente eller gutt. For de aller fleste er dette kun koselig/ spennende tanker før babyen endelig kommer.

Det er jo rart med det, men man får jo nettopp den babyen man ville ha når den er ankommet, og da spiller plutselig ikke disse tankene så mye rolle lenger

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:15   #6
tiril
Passiv

Standard

Jeg synes ikke det blir feil å ønske seg jente eller gutt. For de aller fleste er dette kun koselig/ spennende tanker før babyen endelig kommer.

Det er jo rart med det, men man får jo nettopp den babyen man ville ha når den er ankommet, og da spiller plutselig ikke disse tankene så mye rolle lenger

Einig.

Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:40   #7
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Vi ønsket oss gutt her, og fikk det :villjubel: !!! men det hadde det vært om vi fikk jente også.. Jeg tror det var slik at vi ønsket oss gutt fordi vår magefølelse sa at det var gutt..
Uansett, man er glad for hvert barn man får, uansett kjønn!
Men jeg tror de fleste har noen tanker og ønsker før man vet åssen kjønn det er..Og når man finner ut åssen kjønn det er så er det vill jubel og masse glede uansett åssen kjønn det blir!

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:46   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier rett ut at jeg ønsker meg en gutt denne gangen, jeg. Ønsket meg ei jente sist. Men jeg blir da overhodet ikke skuffet om det blir et annet kjønn enn det jeg "ønsker" meg. Jeg blir like glad uansett! Men det må være lov å si at man har har et lite ønske om et bestemt kjønn, så lenge det (som sagt over her) ikke blir en skuffelse om man får "feil" kjønn.

Gammel 03-09-07, 23:56   #9
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror nok jeg ønsket meg jente.. skal jeg være ærlig. Men jeg fikk gutt og det er jeg kjempeglad for nå. Kunne ikke tenkt meg være jentemamma.

Veldig modent.. ikke. Men tenker faktisk sånn. Jeg er kjempeglad for å ha en gutt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:58   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg tror nok jeg ønsket meg jente.. skal jeg være ærlig. Men jeg fikk gutt og det er jeg kjempeglad for nå. Kunne ikke tenkt meg være jentemamma.

Veldig modent.. ikke. Men tenker faktisk sånn. Jeg er kjempeglad for å ha en gutt.

Og hadde du vært jentemamma hadde du sikkert tenkt helt omvendt.
Mange klarer ikke å se for seg at de har et annet kjønn. Jeg klarer egentlig ikke å se for meg at jeg noen gang skal ha en gutt, jeg ER liksom jentemamma. Men kommer gutten så føles det jo helt naturlig allikevel.

Gammel 04-09-07, 00:01   #11
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mange klarer ikke å se for seg at de har et annet kjønn. Jeg klarer egentlig ikke å se for meg at jeg noen gang skal ha en gutt, jeg ER liksom jentemamma. Men kommer gutten så føles det jo helt naturlig allikevel.

Ja jeg regner ikke med at min mening er objektiv.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:07   #12
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må nok innrømme at jeg hadde bitte litt ekstra lyst på en gutt sist jeg gikk gravid. Sikkert fordi jeg har mer erfaring med guttebabyer, og fordi jeg alltid har ønsket meg en storebror. Men som flere andre sier så ønsket jeg meg først og fremst en baby!

Denne gangen har jeg ikke noen ønsker.

Gammel 04-09-07, 00:22   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har aldri ønsket meg noe annet enn en baby, det har ikke falt meg inn.

Jeg er sikkert rar.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:51   #14
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg syns det var heilt merkelig å tenke at eg kunne bli jentemamma andre gong. Var jo guttemamma og kunne det liksom. Ønska til litt jente. Jenta kom og i starten var det heilt rart at eg plutseleg var jentemamma og. Men veldig glad for å oppleve begge deler

Gammel 04-09-07, 21:28   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer av hele mitt hjerte. Jeg har en av hver.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:07   #16
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns det er helt greit at folk ønsker seg et kjønn. Siden jeg ikke har hatt preferanser på kjønn selv klarer jeg ikke se hvorfor alle må ha en av hver feks. Jeg syns bare ikke kjønn betyr noe særlig, jeg ønsker meg et barn til, og kjønn kom langt ned på listen.

Gammel 04-09-07, 00:24   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg syns det er helt greit at folk ønsker seg et kjønn. Siden jeg ikke har hatt preferanser på kjønn selv klarer jeg ikke se hvorfor alle må ha en av hver feks. Jeg syns bare ikke kjønn betyr noe særlig, jeg ønsker meg et barn til, og kjønn kom langt ned på listen.

Det har vel med nysgjerrighet å gjøre. Jeg ønsker meg en av hver fordi jeg vil oppleve det å ha både gutt og jente, av ren nysgjerrighet. Men det er ikke noe must, altså. Ikke i det hele tatt.

Gammel 04-09-07, 00:22   #18
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er lov å ønske seg en baby av et bestemt kjønn. Men jeg synes ikke noe om å bli alvorlig og dypt skuffet hvis man ikke får ønske oppfylt.

Det stiller seg litt likt som når folk kommenterer at vi har valgt å få barn i desember. Enklte ting kan man ikke bare velge.

Gammel 04-09-07, 00:32   #19
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal ikke stikkes under en stol at det var ekstra stas at sistemann blei ei jente.
Jeg elsker guttene mine, men snakk om å føle seg totalt aleine på den østrogene banehalvdel. Nå er vi to som bare ser på hverandre og skjønner alt!

Gammel 04-09-07, 00:58   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er jo veldig lite PK og ønske seg et spesifikt kjønn, men jeg ser ikke noe problem med det, broblemet kommer om en blir skuffet. Eller forskjellsbehandler barna pga kjønn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.