Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor vanlig er det med slike meninger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 23:03   #21
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Forkastelig. Dette finnes det ingen unnskyldninger for, selv om hun kanskje prøvde å snakke ham etter munnen er det ikke akseptabelt Og at han var reporter med skjult mikrofon endrer heller ikke på mitt syn i denne saken.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:14   #22
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hørte Osenbanden i går, og selv Are var helt sjokkert over hva de hadde fått. Reporteren turte ikke å ta samme stuntet med AP og SV, for der var det så mange barn.

Uansett om hun prøvde å goprate med en potensiell velger eller utrykte sine egene meninger, så er dette forkastelig. Mulig dette blir saken som vipper valget i Oslo?

Gammel 05-09-07, 23:16   #23
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva i all verden er det et uttrykk for da?

At hun bare jattet med journalisten (som ga seg ut for å være rasist). For all del jeg sier ikke at det er OK, men det er i alle fall en annen innfallsvinkel. (I forhold til Hattifnattens opprinnelige spørsmål).

Gammel 05-09-07, 23:27   #24
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Hadde hun vært representant for Frp hadde jeg vel ikke leet på øyelokket, men at en høyrerepresentant kan finne på å si noe slikt ...

Det var akkurat min tanke også...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:31   #25
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:02   #26
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg fått hørt reportasjen fra Osenbanden. Dette var ikke særlig hyggelig å høre på. Det var faktisk helt motbydelig. Men veldig godt arbeid av Are Sende Osen og Ludvig Laukholm Levin.

Toril Fiskerstrand burde skamme seg. Jeg ser ingen annen måte å tolke dette på enn at hun er rasist – hvis noen har så mye godvilje at de tolker det annerledes bør de sannsynligivs søke profesjonell hjelp. Vi får jo håpe hun ikke er representativ for noe som helst, ellers trenger Høyre virkelig å gjøre en alvorlig ryddejobb.

Høyre har 15 representanter i bystyret i inneværende periode. Toril Fiskerstrand står på 23. plass på Høyres liste, så det er vel heldigvis ikke noen stor fare for at hun vil bringe ytterligere skam over byen ved å bli valgt til bystyret.

Ben "sjokkert" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:07   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel ikke sjokkerende at det finnes alt mulig blant politikere også. Jeg tror nok at hun aldri hadde ytret meningene sine på den måten privat, men at det var en måte å prate velgeren etter munnen og i hans egen sjargong. Fryktelig lavmål. Men interessant at man blir så sjokkert. Beklageligvis er dette ytringer du kunne hørt av mange i Oslo.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:10   #28
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner ikke helt at folk kan være så oppbrakt og overrasket over dette. Dette er dessverre alt for vanlig hverdagsrasisme. Ja, jeg kaller det det. Slike uttalelser hører man stadig vekk, det er MYE mer av det i Norge enn vi vil tro. Men at en politiker skal være så idiot at hun sier det på offentlig sted er selvfølgelig jackpot for Osenbanden, all mulig ære til dem for at de kom på ideen.

Jeg mener som Benmurphy at flesteparten av norske politikere er korrupte svindlere og løgnere som gjør seg fete på oss menigmenn og jeg har ikke noe annet enn forakt til over for hele politikerstanden. De står et sted mellom advokater, sporveiskontrollører og bredbåndsleverandører hos meg

Jeg håper virkelig at dette fører til en skikkelig oppvask, men regner med at saken er begravet og glemt av pressen i løpet av en dag eller to. Dette til tross for at jeg faktisk har stemt på Høyre ganske ofte opp i gjennom årene.

Sist redigert av Juste : 06-09-07 kl 00:10. Årsak: afasi
Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:13   #29
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er vel ikke sjokkerende at det finnes alt mulig blant politikere også. Jeg tror nok at hun aldri hadde ytret meningene sine på den måten privat, men at det var en måte å prate velgeren etter munnen og i hans egen sjargong. Fryktelig lavmål. Men interessant at man blir så sjokkert. Beklageligvis er dette ytringer du kunne hørt av mange i Oslo.

Jeg blir sjokkert fordi dette er langt fra det Høyre står for, og jeg blir sjokkert fordi en tilsynelatende oppegående politiker klarer å vrenge ut av seg noe så motbydelig.

Og så syns jeg godt de kunne skrevet om den idioten fra PP. Makan til tulling. Rasisme eksisterer ikke i Norge, vi vet ikke hva rasisme er.

Gammel 06-09-07, 00:17   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pensjonistpartiet var ikke akkurat stuereine de heller.

Gammel 06-09-07, 00:17   #31
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper alle som stemmer Høyre stryyyyker henne.

Gammel 06-09-07, 00:24   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hun har jo sagt i fra seg alle sine verv? Kan vel ikke stå på lista lenger da vel? :valgblånn:

Leste dere brevet hun hadde skrevet til Oslo Høyre-ledelsen? Det var referert i Dagbladet i dag. Makan til svada.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:25   #33
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet naturligvis også at det er mange som ville sagt lignende ting i Oslo, så det er ikke meningene i seg selv som sjokkerer meg mer enn vanlig, men Fiskerstrand er faktisk bystyrerepresentant, og uttalte dette til en velger som en del av valgkampen for Høyre.

I brevet sitt til Oslo Høyre (som kan leses her) unnskylder hun seg med at uttalelsene er tatt ut av sin sammenheng. Jeg kan ikke helt se for meg hvilken «sammenheng» som skal unnskylde:

«For det første er det mange som er redd for dem, og for det andre snylter de på fellesskapet.»
Ben "fortsatt sjokkert" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:28   #34
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men hun har jo sagt i fra seg alle sine verv? Kan vel ikke stå på lista lenger da vel? :valgblånn:

Leste dere brevet hun hadde skrevet til Oslo Høyre-ledelsen? Det var referert i Dagbladet i dag. Makan til svada.

Hun stiller til valg, det er for sent å trekke henne ut av listen.

Gammel 06-09-07, 00:31   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:åpplyst:

I alle dager.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:42   #36
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg er GLAD for at folk lar seg sjokkere og opprøre over uttalelser som dette. Ikke under noen omstendigheter må dette bli ting folk kan si uten at omgivelsene leer på et øyebryn. DET samfunnet ønsker jeg meg IKKE!

:streng:

Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:45   #37
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pensjonistpartiet var ikke akkurat stuereine de heller.

Nei, det var de virkelig ikke. Kanskje det er sånn at fordi de er gamle så er de ikke så viktige at vi bryr oss med dem?
Åja, det stemmer. Det er sånn!

:sjokkert over det også igrunnen:

Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:48   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns nesten det er verre at oldisene skal være ihuga rasister. De burde vite hvordan det er med okkupasjon og frykt.

Gammel 06-09-07, 00:48   #39
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har bare lest innlegget som Hattifnatten linket til. Jeg sier ikke at utalelsen ikke er sjokkerende, men det trenger ikke nødvendigvis å være et uttrykk for at hun er rasist. Jeg antar egentlig at det er like mange rasister blant politikere som det er blant andre folk.

Uansett blir det like ille, synes jeg. Om hun bare sier det hun tror folk vil høre i desperat stemmefiske vitner det om en som er totalt blottet for integritet.

Jeg tror det er en blanding, jeg. Rasistiske holdninger og en situasjon der de kom frem. Utsagnet i seg selv er jo rasistisk, så da er det vanskelig å forestille seg at hun ikke er rasist.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:49   #40
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det virker rart å snakke folk etter munnen på en så grov måte om man selv tar avstand fra denne typen holdninger. Jeg tenker at når folk snakker andre etter munnen gjør det det likevel innenfor visse grenser.

Der sa du det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.