Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekakeprat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva bruker du til pannekaker?
Ertesuppe 26 16,67%
Tomatsuppe 41 26,28%
Bacon, skinke e.l. 81 51,92%
Blåbærsyltetøy 96 61,54%
Jordbærsyltetøy 39 25,00%
Bringebærsyltetøy 26 16,67%
Annen suppe, annet syltetøy (spesifiser i tråden) 10 6,41%
Sukker, sirup e.l. 95 60,90%
Jeg spiser pannekaker som dessert (f.eks. med iskrem) 20 12,82%
Jeg liker ikke pannekaker 4 2,56%
Rømme 7 4,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-07, 13:33   #1
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Pannekakeprat

Tykke fleskepannekaker med fruktsuppe ved siden av Nam nam

Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 21:37   #2
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Pannekaker skal IKKE være av det sunne slaget. Melet kan KUN være hvetemel. Også skal de serveres med bacon og sukker. Egentlig skal det ikke være bacon, men urøkt flesk, men det er så vanskelig å få tak i. Gjerne med ertesuppe ved siden av, men siden det bare er jeg som spiser det i heimen, så blir det heller sjelden.

Stefaren min bruker alltid potet til pannekakene. Han fnyser av oss som vil ha flesk og sukker, som om hans kombinasjon er så utrolig mye bedre, liksom ...

Høres akkurat ut som hos oss Jeg er vant til ertersuppe til pannekaken fra jeg var liten men nå er det bare jeg som liker det så da gidder jeg ikke å lage lenger. Nå bruker vi bacon og sukker. Guttungen bruker bare syltetøy da, helst blåbær men om vi ikke har det bruker han hva som helst

Gammel 08-09-07, 13:02   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer mellom sukker, blåbærsyltetøy, tomatsuppe, bacon og lønnesirup. Gjerne med is også, men det glemte jeg å krysse av for.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 14:56   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjemmelaga blåbærsyltetøy.

Lages fleskepannekake, stekes den i ovn.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:04   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nesten alltid tomatsuppe først. På selve pannekakene liker jeg aller best bringebærsyltetøy OG sukker på en gang , men det hender det slenger litt lønnesirup eller blåbærsyltetøy innimellom også.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:33   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker pannekaker med sukker og bacon. Da orker min mann knapt se på meg mens jeg spiser.

Jeg synes det er godt med pannekaker laget med grovt mel og revne gulerøtter.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:50   #7
Frantzen
Passiv

Standard

Her i huset spises pannekaker med blåbærsyltetøy, sukker eller lettsaltet sideflesk. Fleskepannekakene er min soleklare favoritt

Frøken Snupp spiser pannekakene med smør - det syns jeg er litt rart.

Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 15:55   #8
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min norske mor lærte meg å spise pannekaker til frokost. Så hvorfor ser alle nordmenn rart på meg når jeg sier at pannekaker ikke er middagsmat? (Med mindre det er snakk om fleskepannekaker eller salte, fylte pannekaker, da.)

Tynne pannekaker spises med smør og sukker eller smør og tykk sirup. Tjukke amerikanske pannekaker spises med smør og tynn sirup (gjerne syntetisk).

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 15:58   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker pannekaker. Det har jeg gjort siden jeg var liten. Jeg er oppvokst med suppe først, så pannekaker (om vi hadde det til middag). Selv så foretrekker jeg å ha kun pannekaker, middag nok for meg det Jeg spiser helst pannekakene med lønnesirup, alternativt, sukker, jordbærsyltetøy eller blåbærsyltetøy. LøveMannen og LilleVenn har også smør på.....Er ikke noe glad i bacon til pannekakene, de skal være søte.... eventuelt så har jeg lagd usøtete pannekaker og fult med kjøttdeig, skinke e.l.. Godt det også, men ikke noe jeg spiser så ofte.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 17:22   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har akkurat laget pannekaker inspirert av denne tråden. I steikepanne og ikke i pannekakejern - fordi det er hakket bedre. Da får det heller være med all steikosen i hele leiligheten .

Min konklusjon er at jordbærsyltetøy absolutt ikke duger på pannekaker, at sukker er best og at de skal være godt stekte men ikke svidd. Gjerne med sprø "smørkant" rundt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 18:14   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

I steikepanne og ikke i pannekakejern

Pannekakejern?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 20:03   #12
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg stemmer ikke før du har ført på rømme på valglisten

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 13:47   #13
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten sukker og sitron, blåbærsyltetøy, honning eller sirup.

Gammel 09-09-07, 14:35   #14
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lager aldri pannekaker og syns egentlig den norske varianten med suppe og bacon til er litt rar... Pannekaker ble i min barndom servert med krem og blåbær eller bare sukker (farmor) og dette får jeg fortsatt hver gang jeg er på besøk

Jeg syns middagspannekaker som er fylt med ris, saus, reker eller kjøttsaus og gjerne gratinert er de beste pannekakene og det spiser jeg gjerne hvis jeg er på et crepperi (skrives ikke sånn, men jeg fikk det ikke til...)

Gammel 10-09-07, 15:17   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker ertesuppe og blåbærsyltetøy - spiser suppa først da, og pannekakene etterpå. Vi har nesten alltid stekt opp litt bacon, og sambo bare må ha hvitost til pannekakene.

Selv liker jeg best å drikke melk til pannekaker, men det er forøvrig en middag der det er akseptert med saft som tilbehør.

Som trønder kan jeg henge meg på sukker og bacon-varianten ser jeg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:33   #16
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser fire pannekaker. Først en med lønnesirup, så en med blåbærsyltetøy, så en med sukker, og til slutt en med lønnesirup igjen. Hvis jeg kjenner at jeg ikke orker fire, dropper jeg den med sukker.

Hvis vi har bacon i huset, har vi gjerne det attåt, suppe som forrett av og til.

Jeg har vokst opp med pannekaker til middag hver tirsdag, så ofte blir det ikke nå lengre.

Gammel 11-09-07, 08:54   #17
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Den ene gangen i året vi spiser pannekaker har vi enten sukker eller blåbærsyltetøy på.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 17:16   #18
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Mmmmm pannekaker! Stemte "med blåbær", det er sånn jeg spiser dem nå, og litt sukker. Når jeg var liten hadde vi alltid ertesuppe til. Det er også godt med bacon OG sukker på samtidig, utrolig men sant.

Og jeg MÅ ha melk til. Masse melk, iiiiiskald!

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 04:47   #19
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pannekaker med ertesuppe og bacon! Ellers er pannekaker godt med bare sukker og kanel også, men da uten suppe

Gammel 01-10-07, 16:15   #20
tutta
Passiv

Standard

Denne ferdiglagde pannekakerøren fra Oatly brukes mye her i huset. Oftest til frokost eller lunch med en eller annen form for syltetøy.

INGREDIENSER: Havrebas (vatten, havre 10%), ägg, risstärkelse, salt, rapsolja, konserveringsmedel (kaliumsorbat, äppelsyra)

www.oatly.com

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.