|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva er ditt forhold til egenmelding/sykedag? | |||
| Bruker kun egenmelding når jeg er syk |
|
110 | 68,32% |
| Det har hendt en sjelden gang at jeg tar en sykedag selv om det egentlig ikke er nødvendig |
|
24 | 14,91% |
| Egenmeldinger/sykedager er til for å brukes opp - jeg har jo krav på fri innimellom |
|
0 | 0% |
| Jeg jobber ikke/jobber hjemme - egenmeldinger finnes ikke |
|
9 | 5,59% |
| Annet - spesifiser nærmere |
|
2 | 1,24% |
| Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller |
|
16 | 9,94% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Å "ta" en sykedagHos oss er den "tredagersen" borte.. og det er vel lik så greit. For da tror jeg mange tok 2-3 dager, som kanskje egentlig trengte bare 1?
|
|
|
#3 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Å "ta" en sykedagEgenmelding brukes når man er for syk til å jobbe. Sånn praktiserer i alle fall jeg det.
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Å "ta" en sykedagTar jeg sykedager, så er jeg syk - kommermegikkeoppavsengensyk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Å "ta" en sykedagJeg er syk når jeg er hjemme på egenmelding. Det er egentlig ganske sjelden det skjer, er litt sånn som går på jobb selv om jeg kanskje kunne hatt godt av en dag eller 3 hjemme. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Å "ta" en sykedagBruker dem bare når jeg er skikkelig syk. Og gjerne ikke da heller. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Å "ta" en sykedagJeg er som oftest syk på 2.dagen når jeg tar ut egenmelding. Forsøker å dra på jobb, men angrer ofte når jeg gjør det da.
|
|
|
#9 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Å "ta" en sykedagHar aldri brukt egenmelding. Den dagen det skjer er jeg syk, og slipper derfor å ha samvittighetskvaler av den grunn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Å "ta" en sykedagEgenmelding kun om jeg er for syk til å gå på jobb. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å "ta" en sykedagNår jeg er syk så jobber jeg hjemmefra.
|
|
|
#12 |
|
Originala
|
Sv: Å "ta" en sykedagJeg vet neimen ikke hva jeg skal svare. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å "ta" en sykedagNår jeg bruker egenmeldinger er det på grunn av omgangssyke eller annet jeg ikke flyr til lege for å få sykemelding for. Jeg blir stort sett sykemeldt hvis jeg er syk.
|
|
|
#14 |
|
trøtt
|
Sv: Å "ta" en sykedagJeg kunne definitivt vært oftere syk. Har rett og slett ikke samvittighet til å bli hjemme med mindre jeg er sengeliggende, for jeg blir veldig savnet på jobb og kollegene mine får det utrolig travelt. Jobber i barnehage. Flere ganger har jeg også hatt halve sykt-barn-dager for å gjøre det enklere for arbeidsplassen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Javel
|
Sv: Å "ta" en sykedagHer brukes kun egenmelding dersom jeg er syk. Nå har jeg hjemmekontor, så jeg er i grunnen veldig sjelden syk. Har nok jobbet noen dager der jeg heller burde ha holdt sengen ja.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å "ta" en sykedagJeg planlegger aldri med en "fridag" eller "tredagers", men det har hendt at jeg har vært hjemme selv om jeg absolutt kunne ha vært på jobb. Det er som regel hvis jeg er sikkelig sliten og kanskje litt "halvtufs" og det egetlig ikke har noen vesentlig betyning om jeg er på jobb eller ikke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
https://www.giblod.no/
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Å "ta" en sykedagBruker kun egenmelding når jeg er syk.
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Å "ta" en sykedagJeg har aldri skulket jobb, men vurderer faktisk å gjøre det på tirsdag.
|
|
|
#20 |
|
Ferdig!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å "ta" en sykedag
Det høres jo nesten uforsvarlig ut at du går på jobb. |
|
|