|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi må ha en metaltrådJeg er også "rocke-jente" som fremdeles har sansen for Metallica, AC/DC, Guns N'Roses og masse mer i samme sjanger. Har også en forkjælighet for punkrock. Velvet revolver så jeg live i fjor, men det blir litt "glatt" for meg, helt grei rock. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Vi må ha en metaltråd
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-10-06 kl 15:41. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde ikke hørt om de før, og får litt angst når jeg leser at det er death metal. For jeg fikser ikke metal uten skikkelig vokal. Selve musikken kan være så tung og hard som den vil, men vokalisten må synge for at jeg skal fikse å høre på det. Hvordan er det med Opeth? Skal sjekke ut balladene, har du noen titler? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
lissom sjarmør
Sv: Vi må ha en metaltrådJeg synes Nightwish blir litt slitsomt å høre på, stemmen hennes er litt for spesiell for meg. Men bandet er fantastisk bra, så jeg er spent på hvordan de kommer til å låte nå. Har de gitt ut noe etter at Tarja ble sparket? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
lissom sjarmør
Sv: Vi må ha en metaltrådForresten, hvis du syns Nirvana og Queens of the stone age er metal, ja da er det metal. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Sv: Vi må ha en metaltrådTja, Face of Melinda, Harvest og To bid you farewell er ballader jeg kommer på i full fart (på den siste tar det fryktelig lang tid før vokalen kommer, og det er ikke så mye av den, så kanskje ikke ...) Har ikke hørt noe nytt av Nightwish i det siste, men synes stemma hennes er helt passe jeg
|
|
|
#12 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Vi må ha en metaltrådNightwish har en sang uten Tarja, på "Highest hopes" albumet. Er coverlåt av den fantastiske "High hopes" av Pink Floyd. Synes det er litt rart uten henne, siden jeg ikke synes han er like god vokalt sett, men er ikke så ille.
|
|
|
#13 |
|
lissom sjarmør
Og de tre var selvfølgelig på ulike skiver, sånn at jeg må laste ned alle sammen.
Grunge var vel betegnelsen på den musikken en gang i tiden. Men hos meg går det inn i mitt utvidede metalbegrep med glans.
Jeg får gåsehud bare av tanken. Det er en skikkelig godlåt i utgangspunktet, og en metalvariant av den må jo være helt fantastisk. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Vi må ha en metaltrådSom nevnt tidligere, jeg mener ikke alle. Men noen gjør det, og noen bruker unektelig satanistiske symboler i videoer/platecover, og da blir det for meg teit å sutre over at "alle tror vi er satanister, men det er vi jo ikke!" |
|
|
|
|
|
#17 |
|
lissom sjarmør
Sv: Vi må ha en metaltrådSitter og hører på Opeth nå. Det er ikke mye som minner om death når jeg hører de balladene som ble anbefalt. Utrolig deilige og avslappende låter. Sist redigert av Ryli : 21-10-06 kl 13:52. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
|
|
|
#19 |
|
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
Sv: Vi må ha en metaltrådMine favoritter (ikke at jeg har så mange eller så inneforstått med navnene på div grupper): |
|
|
|
|
|
#20 |
|
lissom sjarmør
Sv: Vi må ha en metaltrådManowar, de hadde jeg glemt å nevne, ja. Courage er en av mine absolutte favorittlåter. |
|
|
|
![]() |
|
|