|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?
Den har Knerten også, og vi er veldig fornøyde med den. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Lammy XL er 10 cm kortere. Ellers er den en dunpose med lammeskinn i bunn.
|
|
|
#23 |
|
Ekvilist
|
Ok, da høres vel egentlig Hollyposen mer interessant ut. Husker dere hva den kostet Veronal/Skrulla?
|
|
|
#24 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Mener vi betalte 1800 på Babyshop.
|
|
|
#25 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Vi kjøpte en Ajungilak knøtt da Frøkna vokste ut av sin babypose. (Hun var også 2,5 år.) |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Takk for innspill Teofelia, erfaringer er viktigere enn synsing. Jeg ser at knøttposen til Ajungilak kun koster 599,-, og det er en brøkdel av prisen på Hollyposen. Samtidig er det viktigste selvsagt at ungen ikke fryser. På den andre siden, blir ikke Hollyposen og lignende veldig varme på mildere dager? Eller fungerer dun litt som ull?
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Nei, det gjør det ikke. Hollyposen kommer til å bli for varm på de milde dagene. (Det sier jeg av erfaring, for vi har nemlig akkurat kjøpt en slik til Blobben, og den har vi ikke tatt i bruk enda, ennå det er nærmere 5 grader ute.) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Poden sover med vanlig barnedyne i barnehagen nå, og jeg synes rett og slett det virker for kaldt nå som det er kald vind og blåst. Hvis Hollyposen blir for varm og ikke kan brukes på milde dager, så er det kanskje like greit med en sovepose + stæsj på kalde dager. Så har man en løsning for både varmere og kaldere dager. Her soves det imidlertid fortsatt rundt 2 timer om dagen, så jeg regner med at han kommer til å dagsove en god stund til.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Den sklir ikke ned tror jeg, kan ikke si jeg har tenkt over det egentlig - og det ville jeg garantert gjort om han lå med beina nesten hengende utenfor. Dessuten har jeg laget hull til seler, så de holder jo også posen på plass. Hvis ikke kan du bare sy fast litt sånn sklimatte du får på biltema midt bak på posen, så sklir den ikke |
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Og de hullene til selene blir ikke så store at du overhodet ikke kan bruke den videre - ikke etter min mening i hvert fall. Vi brukte til og med Ajungilak Knøtt da vi bodde i Elverum, og der var det KALDT altså. Han sov ute da også. Med skinn under og ullteppe over, så var han aldri kald. |
|
|
|
#31 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Ang. temperatur så har vi enten brukt posen (i en periode regulert temperaturen ved å åpne den litt) eller brukt parkdress + ullteppe. Har ikke hatt behov for en mellomting. Har aldri brukt dyne (unntatt da han var mini og lå i bag).
|
|
|
#32 |
|
Ekvilist
|
Ja, jeg har tenkt litt på den også. Jeg griner ikke akkurat over å få en billigere pose.
|
|
|
#33 |
|
--
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Nå ser jeg at du har forkastet Voksiposen, men det gikk noen lys opp for meg når det gjald knyting når jeg så forklaringsvideo på www.ullkorga.no |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Hva med Voksi Activ da Irma?
|
|
|
|
#35 |
|
Ekvilist
|
Jeg har aldri sett den. Tror jeg da. Selges den på Babyshop (evt. Fru Lyng)?
|
|
|
#36 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Tror de har den på BarnasHus eller på Rudo.
|
|
|
|
#37 |
|
I farta!!
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Fjellpulken sin sovepose har ei stor lomme bak liksom som ein kan tre over ryggen på vogna hvis den ikkje sitt fast i kalesja. Veldig kjekk
|
|
|
#38 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Da har jeg vært i butikken og endte på en Ajungilak knøtt. Har ikke sett ordentlig på den enda, skal prøve ut når poden kommer hjem fra barnehagen. Leverer den tilbake hvis jeg er skeptisk.
|
|
|
#39 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Grattis med ny pose da Irma.
|
|
|
|
#40 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Takker og bukker.
|
![]() |
|
|