|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?
Den har Knerten også, og vi er veldig fornøyde med den. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Altså, om antiskli er det eneste problemet, så hadde jeg lett prøvd med slikt man har under tepper på gulvet. :enkel:
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Takk for tips Veronal! Jeg tror jeg tar en tur ut i morgen og sjekker Sportshuset (sovepose) og Babyshop (Hollyposen). Ja, kanskje sånn teppeantiskli kan være noe Lille Ru? Fåes kjøpt rimelig på IKEA så vidt jeg husker.
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Lammy XL er 10 cm kortere. Ellers er den en dunpose med lammeskinn i bunn.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Ok, da høres vel egentlig Hollyposen mer interessant ut. Husker dere hva den kostet Veronal/Skrulla?
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Mener vi betalte 1800 på Babyshop.
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Vi kjøpte en Ajungilak knøtt da Frøkna vokste ut av sin babypose. (Hun var også 2,5 år.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Takk for innspill Teofelia, erfaringer er viktigere enn synsing. Jeg ser at knøttposen til Ajungilak kun koster 599,-, og det er en brøkdel av prisen på Hollyposen. Samtidig er det viktigste selvsagt at ungen ikke fryser. På den andre siden, blir ikke Hollyposen og lignende veldig varme på mildere dager? Eller fungerer dun litt som ull?
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Nei, det gjør det ikke. Hollyposen kommer til å bli for varm på de milde dagene. (Det sier jeg av erfaring, for vi har nemlig akkurat kjøpt en slik til Blobben, og den har vi ikke tatt i bruk enda, ennå det er nærmere 5 grader ute.) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Poden sover med vanlig barnedyne i barnehagen nå, og jeg synes rett og slett det virker for kaldt nå som det er kald vind og blåst. Hvis Hollyposen blir for varm og ikke kan brukes på milde dager, så er det kanskje like greit med en sovepose + stæsj på kalde dager. Så har man en løsning for både varmere og kaldere dager. Her soves det imidlertid fortsatt rundt 2 timer om dagen, så jeg regner med at han kommer til å dagsove en god stund til.
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Ang. temperatur så har vi enten brukt posen (i en periode regulert temperaturen ved å åpne den litt) eller brukt parkdress + ullteppe. Har ikke hatt behov for en mellomting. Har aldri brukt dyne (unntatt da han var mini og lå i bag).
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Da har jeg vært i butikken og endte på en Ajungilak knøtt. Har ikke sett ordentlig på den enda, skal prøve ut når poden kommer hjem fra barnehagen. Leverer den tilbake hvis jeg er skeptisk.
|
|
|
#14 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Grattis med ny pose da Irma.
|
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Takker og bukker.
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Det burde holde i massevis ja. Dessuten ligger han jo i den, han sitter ikke; dermed vil den ikke skli på samme måte.
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Nei, det er det jeg tenker også. Men Teofelia sier noe om at de slet med en glatt pose, så jeg ble litt usikker. Kanskje denne lommen ikke fantes på tidligere modeller? På bildet i innlegg 6 kan jeg faktisk ikke se at knøttposen fra Ajungilak har en slik lomme som vi har på vår.
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Ikke nødvendigvis. :erfaren: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Ok, greit å vite. Kanskje jeg skal slå på stortromma å kjøpe en teppematte uansett da. Lammeskinn kommer vi nok ikke til å bruke før det blir kaldere.
|
|
|
#20 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Dytter litt på denne.
|
![]() |
|
|