|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Sjokoladefondant, hjelp
:er latterlig sjokofondantklar, så snart jeg ikke er vertinne selv:
|
|
|
#3 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#4 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladefondant, hjelpJeg syntes faktisk at den var enda bedre spist kald rett fra kjøleskapet. Den var perfekt stekt i går, kun en tynn skorpe ytterst og masse flytende gugge inni.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det kan jeg faktisk godt tenke meg. Jeg er nemlig en av de få som ikke tilter av glede over sjokoladefondant. Det er greit nok, og på å ingen måte vondt, men heller ingen høydare. Jeg velger helst noe annet på dessertmenyen. Men seig, klissete og romtemperert sjokolade (ikke varm!) er deilig. Sjokolade er jo veldig godt. Gi meg en god brownie, da. Ikke fondant. Nei takk. (Og heller ikke iskald sjokolade, den må selvsagt være temperert.) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Sjokoladefondant, hjelpJeg har klart å holde meg en evighet, i morgen skal dette testes ut.
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Sjokoladefondant, hjelpIkke MOBB! Jeg så det ikke. For tenkh |
|
|
|
|
|
#11 |
|
...
Sv: Sjokoladefondant, hjelpJeg fikk 12 eller 14 fondanter ut av oppskriften. Så de må være svære hvis man bare skal lage 8 stk.
|
|
|
#14 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Sjokoladefondant, hjelpJeg har ikke laget denne oppskriften (ennå), så jeg er i utgangspunktet like klok som deg. Du kommer med en smaksrapport, I presume?
|
|
|
#15 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladefondant, hjelpJeg må ta opp denne tråden igjen. Jeg skal nemlig lage en del slike i morgen. Spørsmålet mitt er om jeg kan lage røren i kveld og la formene stå i kjøleskapet med røren i til i morgen kveld? Eller er det best med "fersk røre"? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Det må vel gå bra?
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg pleier å lage med kjøleskapskald, eller sågar nytint røre. Fordelen med det, er at kjernen da holder seg kald lengre, og det er enklere å få til et flytende indre med et stekt ytre.
|
|
|
#18 |
|
Lykkelig naiv
Takk. Da lager jeg røren i kveld, men heller i formene i morgen før vi spiser middagen. Gleder meg! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lykkelig naiv
Sv: Sjokoladefondant, hjelpSå var jeg her igjen. Røren er laget og skal settes inn i kjøleskapet. Et godt tips er å knekke eggene i en kopp før man heller det i røren. Det er nemlig vanskelig å finne små eggeskall i sjokolademasse :erfart: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sjokoladefondant, hjelpDet kan ikke jeg svare på, men jeg kjenner at jeg merker at jeg tror vi kanskje snart kunne trenge dessert, sånn helt uten grunn...
|
![]() |
|
|