|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lykkelig
|
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)
Det er vel kanskje det jeg mener jeg også. Siden vi i utgangspunktet hadde en avtale, hadde det vært naturlig at de hvertfall spurte oss før de inngikk en annen avtale. Det er snakk om respekt og smidighet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nenne oppsummerer godt det jeg satt og tenkte da jeg leste innlegget. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville nok reagert som Nenne, men det hadde ikke overrasket meg dersom det hadde skjedd her i huset. Vi har sittet mang en kveld med skjegget i barnevaktkassen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Jeg heller ville ikke reagert her. De regnet nok med at dere hadde ordnet dere på annet vis, etter at de ga beskjed om at de skulle bort, og dermed tenkte de ikke mer over det når de igjen endret planer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Jeg ville nok vært skuffet, men samtidig, dere har jo ikke spurt på nytt. Finnes det ingen dere kan hyre for kvelden? Feks noen i nabolaget, en videregående i nærheten?
|
|
|
#6 |
|
lykkelig
|
Nei, vi har ikke spurt på nytt. Men det er jo fordi jeg trodde de skulle på gården helt til går kveld når jeg får beskjed om at de skal på middgasbesøk istedenfor. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Jeg er på linje med Nenne her. I mine øyne ville det vært naturlig å spørre dere om dere hadde fått ordnet barnevakt når de visste at de ikke skulle være på gården alikevel.
|
|
|
#8 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Jeg hadde vært bitter om det hadde vært meg, ja. Jeg hører jo at dette er noe du hadde gledet deg voldsomt til, og som var 100% i boks helt til svigers trakk seg. Da syns jeg det er dårlig gjort at de skal ut på dill i stedet for å holde seg til avtalen, selv om dere hadde funnet en dårligere nødløsning i mellomtiden.
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Syns du temperaturen er litt tam her inne?
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Hmmm syns dette er vanskelig. De vi bruker som barnepassere ville aldri bortprioritert vår datter. Og det er jo grunnen til at vi bruker dem også...Men jeg skjønner jo at folk er forskjellige.....
|
|
|
#12 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Jeg har sånne svigerforeldre som sier de kan, og trekker seg i siste liten, andre ganger så viser det seg at etter jeg/vi har spurt så har de sagt ja til å passe svigerinnas barn. That's life, and life sucks sometime. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
lykkelig
|
DA hadde jeg hvertfall blitt sur! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Jeg synes det blir for dumt å snakke om plikt her, når de faktisk har sagt ja en hel måned i forveien. Selvsagt har ingen PLIKT til å sitte barnevakt, men har man en avtale så har man en avtale.
|
|
|
#15 |
|
Hertuginne
|
Nemlig. Dersom de ikke ville så fikk de heller si nei i utgangspunktet.
|
|
|
#16 |
|
både her og der
|
Joda, men de hadde avlyst avtalen fordi de skulle til gården og jobbe. I mine øyne gjelder ikke avtalen lenger. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Ja, det synes jeg man kan. Når man som hovedinnlegger skriver ikke har barnevakt mer enn noen få ganger i året, kan man forvente at familien stiller opp som lovet. Hadde de flydd på byen annenhver helg, hadde det vært en annen sak. Her snakker vi ikke om en svigerfamilie som er barnevakter hele tiden, bare en sjelden gang. Da burde de stille opp som lovet denne sjeldne gangen.
|
|
|
#18 |
|
Live and let live
|
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Nenne, Adrienne, Acsa og skremmern og kif er jeg enig med. En avtale er en atale.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
|
#20 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)Ja, det er du nok. |
|
|
|