|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Får du i deg nok kalsium? | |||
| Jada, mer enn nok |
|
23 | 30,67% |
| Ja, ganske passe |
|
19 | 25,33% |
| Nei, litt for lite |
|
23 | 30,67% |
| Nei, altfor lite |
|
10 | 13,33% |
| Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg får i meg nok ja |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)
|
|
|
#4 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg drikker ikke melk men spiser endel salat, brokkoli og får i meg nok gulost. ( |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg spiser brokkoli så og si hver dag! Har sluttet med meieriprodukter, og er i mye bedre form etter det. Om jeg skulle spise noe med melk i en dag er jeg helt rævva dagen derpå, de har jo forresten ikke med rismelk med kalsium. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Tar tilskudd av kalsium, og for å hjelpe opptaket også vitamin D og magnesium. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En som trener
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Dette var en fin test. Jeg er veldig bevisst på å få i meg kalsium, spesielt nå som jeg er gravid. Og da var det godt resultatet ble som det ble. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg får i meg nok fordi jeg spiser mye yoghurt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg fikk i meg nesten nok gjennom kostholdet alene, fordi jeg spiser mye ost. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Dette fikk jeg. Drikker ikke noe melk og spiser heller ikke noe yoghurt. Men jeg spiser maaaaase ost hver dag så får i meg nok gjennom osten.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)930 mg kalsium får jeg i meg per dag. Dette er normalen, men ofte får jeg nok i meg mer mer enn dette, sjelden mindre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)
For jeg tar kalk tab.
|
|
|
|
#13 |
|
representert
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Men det er viktig å få i seg nok d-vitaminer og magnesium også, for det hjelper opptaket i kroppen. Akkurat som C-vitaminer hjelper opptaket av jern. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Ingen av oss drikker melk, men vi spiser havregrøt av et par dl melk pr. person til frokost, og så bruker jeg melk i kaffen. Jeg spiser litt ost ganske mange av dagene i uken og ofte en liten yoghurt til dessert etter lunsj eller middag, og så har vi brokkoli til middagen stort sett hver eneste dag. Så jeg kommer godt ut her. (Det er generelt sett ikke noe problem at jeg får i meg for lite av noe.
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Akkurat passe, visst. I likhet med Skilpadda kan jeg takke melk i kaffen, mye ost og uhorvelige mengder brokkoli.
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg er rene kalven, drikker store mengder melk. MÅ ha melk både morgen og kveld. Har med meg yougurt på jobb hver dag. Fikk godt over 1000 på kalsium-kalkulatoren så jeg får i med nok ser det ut som |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Alt for lite. Ikke bra.
|
|
|
#19 |
|
Permakulturell
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Litt for lite, ser det ut til. Mer ost, altså. Nam-nam.
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg får i meg mer enn nok, ifølge kalkulatoren.
|
![]() |
|
|