Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Personlighetstest-spørsmål

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du mest fornøyd når du ...
... har alle mulighetene åpne 33 23,40%
... har bestemt deg 108 76,60%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 10:07   #21
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Personlighetstest-spørsmål

Når jeg har bestemt meg. (..etter å ha hatt mulighetene åpne. )

Gammel 20-09-07, 11:50   #22
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker best å ta en avgjørelse som gjør at mulighetene fremdeles er åpne jeg. :sta:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 11:57   #23
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle muligheter åpne, definitivt. Jeg trives ikke hvis ting er spikret. Liker ikke å lage avtaler langt frem i tid, for jeg vet jo ikke om jeg fortsatt har lyst når den tid kommer. Jeg foretrekker å kjøpe dyre flybilletter for å kunne endre tid og sted om jeg føler for det. Og så videre. Jeg er faktisk litt stresset over å måtte ta endelig stilling til hvilken bydel vi skal bo i med tanke på barn og skolegang. Hadde det vært opp til meg hadde jeg bodd litt her og bodd litt der. Som sagt, jeg trives best med alle muligheter åpne.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 12:51   #24
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Begge deler, kommer helt ann på hva det er snakk om, så jeg stemmer ikke.

Gammel 20-09-07, 13:37   #25
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kan ofte synes det er vondt og vanskelig å komme så langt at jeg greier å bestemme meg, men jeg er nesten alltid mest fornøyd etter at jeg har bestemt meg. (Kanskje det henger sammen, og at grunnen til at jeg synes det er vanskelig å bestemme meg er at jeg misliker å være i har-ikke-bestemt-meg-enda-modus?)

Må signere Skilpadda jeg også. Det var det forøvrig ikke verken vondt eller vanskelig å bestemme seg for.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 13:38   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har beslutningsvegring av dimensjoner, så når jeg først har tatt en beslutning er jeg lykkelig!

Gammel 20-09-07, 14:15   #27
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker meg best når beslutningen er tatt. Da kan jeg slappe av.

Gammel 20-09-07, 14:29   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er rett og slett ikke i stand til å svare på denne pollen ( og det i seg selv sier vel en del om min beslutningsvegring).

Jeg kan ennå huske en veldig frustrerende og vond valgsituasjon som liten...
Hadde kusina mi på overnatting, og siden jeg begynte sent på skolen dagen etter, kunne jeg i teorien være litt sammen med henne dagen etter ogs¨å.
Men så var det bare det at jeg var med på frivillig blokkflytekurs disse morgenene (nerdebarn! ), og det var jo SÅ morsomt.
Kan ennå huske den uholdbart lange stunda jeg sto på kjøkkenet om morgenen og veide for og imot. Kusine ville sikkert bli lei seg om jeg dro.... Men det var jo så gøy å spille blokkfløyte... Nei, jeg fikk bli hjemme! Nei, jeg MÅTTE dra! Så tok jeg bare plutselig brødskiva i hånda, og løp ut av døra og til skolen - uten å si hadet til noen...
Oh, the agony!

Men ang. pollen; finner det vanskelig å svare, fordi det kommer helt ann på situasjonen. Å ikke ha tatt en beslutning ang. reisemål, f.eks, er deilig. Kikke i kataloger og på nettet - hele verden for mine føtter!
Men med mer alvorlige ting, er det definitivt en lettelsenår en beslutning er tatt.
Nå har jeg vel kommet fram til i mitt eget hode at det er overveiende best når en beslutning er tatt.

:tusler og stemmer i pollen:

Gammel 20-09-07, 14:32   #29
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Beslutninger?

Ben "when we repress things they go away" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:40   #30
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vanskelig spørsmål for ei som burde hete Vinglepetra til mellomnavn.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 16:12   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ofte synes det er vondt og vanskelig å komme så langt at jeg greier å bestemme meg, men jeg er nesten alltid mest fornøyd etter at jeg har bestemt meg. (Kanskje det henger sammen, og at grunnen til at jeg synes det er vanskelig å bestemme meg er at jeg misliker å være i har-ikke-bestemt-meg-enda-modus?)

Ser at folk signerer denne så det er nok jeg som er rar, men det virket da VELDIG lite logisk?

Gammel 20-09-07, 16:18   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ser at folk signerer denne så det er nok jeg som er rar, men det virket da VELDIG lite logisk?

Hva er lite logisk, mener du? Jeg liker best å ha bestemt meg, derfor mistrives jeg med å ikke ha bestemt meg enda, så når jeg er i den situasjonen at jeg må bestemme meg, er jeg usikker og mistilpass og synes det er vanskelig å finne ut hva jeg vil. (Dersom man er av typen som foretrekker å holde mulighetene åpne, vil man antagelig i større grad være bekymret og mistilpass etter å ha bestemt seg, lure på om det nå egentlig var så lurt å velge dette, skulle ønske man hadde flere alternativer og føle seg "låst" eller noe slikt. Begge reaksjoner er like "logiske", men preferansen som ligger til grunn for reaksjonen er omvendt.)

Gammel 20-09-07, 16:41   #33
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er lite logisk, mener du? Jeg liker best å ha bestemt meg, derfor mistrives jeg med å ikke ha bestemt meg enda, så når jeg er i den situasjonen at jeg må bestemme meg, er jeg usikker og mistilpass og synes det er vanskelig å finne ut hva jeg vil. (Dersom man er av typen som foretrekker å holde mulighetene åpne, vil man antagelig i større grad være bekymret og mistilpass etter å ha bestemt seg, lure på om det nå egentlig var så lurt å velge dette, skulle ønske man hadde flere alternativer og føle seg "låst" eller noe slikt. Begge reaksjoner er like "logiske", men preferansen som ligger til grunn for reaksjonen er omvendt.)

Ja, det er dette som er teorien bak.

De fleste er selvfølgelig en plass "midt på treet", og derfor kan det også være vanskelig å svare på slike spørsmål. Selv er jeg som sagt absolutt ikke typen som liker å være i "tenkeboksen". Jeg er veldig praktisk av meg og jeg liker at det skjer noe. Jeg liker å agere, handle, arbeide mot et mål. Jeg er også veldig målbevisst. Det er sjeldent at jeg gjør ting "bare for morro" (noen unntak har jeg selvfølgelig, men ... )

Gammel 20-09-07, 17:19   #34
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker veldig godt å ha mange muligheter åpne. Jeg kan ha en tendens til å føle meg fastlåst når jeg har valgt, om det er slik at jeg MÅ velge. Andre valg faller så naturlig at det ikke er det minste vanskelig å verken velge eller ha kvaler over at valget er tatt.

Gammel 20-09-07, 19:54   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte vel sånn at hvis man liker å ha bestemt seg så må da da være lettere å komme frem til en beslutning? Hvis man liker å være ubestemt så er det jo vanskelig å bestemme seg. Omvendt, altså. Tenkte jeg.

Gammel 20-09-07, 21:01   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenkte vel sånn at hvis man liker å ha bestemt seg så må da da være lettere å komme frem til en beslutning? Hvis man liker å være ubestemt så er det jo vanskelig å bestemme seg. Omvendt, altså. Tenkte jeg.

Ja, det er mulig det hadde vært mer logisk. Det kan godt hende jeg bestemmer meg lettere enn folk som liker å holde mulighetene åpne, selv om jeg selv synes det er vanskelig nok. Kanskje bare rett og slett alle synes det er fryktelig å måtte bestemme seg?

Gammel 22-09-07, 15:59   #37
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sånn i bunn og grunn liker jeg egentlig ingen av delene . Altå når jeg er i en prosess hvor jeg må bestemme meg for noe så synes jeg det er vondt og vanskelig, spesielt hvis jeg har mange valg. Og etterpå blir det like gale, hvis jeg har hatt for mange valg i utgangspunktet. Da kommer spørsmålene om jeg har valgt rett og hva som hadde skjedd om jeg hadde valgt anderledes. Det aller beste er vel egnetlig når ting bare blir som de blir fordi de ikke kan bli noe anderledes . Men, av de to alternativene foretrekker jeg helt klart å ha bestemt meg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 20:37   #38
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg liker meg best når beslutningen er tatt. Da kan jeg slappe av.

Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 20:45   #39
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ha mulighetene åpne, liker endring og ønsker meg et parallellt liv eller to, pluss 36-timers døgn. (Klassisk ENTP'er)

Gammel 23-09-07, 19:30   #40
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Helt klart når jeg har bestemt meg. Hater å ha altfor mange muligheter. Blir da "Vinglepetter"

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.