|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: RatatouilleJeg har kjempelyst til å se filmen selv, men hvis den er så lang som nesten to timer, tror jeg ikke jeg tar Storebror med på den. Han bruker å få passe mark i baken etter en times tid.
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: RatatouilleJeg har liksom tenkt at filmer med 7-årsgrense ikke er egnet for 2-åringer. Snuppa koser på kino, men vi har holdt oss til "tillatt for alle"-filmer. Kanskje begrunnelsen for å gi denne filmen 7-årsgrense er nettopp lengden?
|
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Ratatouille
Nei, Medietilsynet synes faktisk filmen er helt OK for små barn; begrunnelsen for 7-årsgrensen er ""Ratatouille" inneholder ingen urovekkende scener. Filmen får allikevel 7-årsgrense, da det med hovedfilmen følger en noe mørk og truende kortfilm ("Det store løftet") som kan virke skremmende på de aller yngste barna.". (Kortfilmen er hylende morsom, synes jeg, men det kan godt tenkes den kan virke skremmende på småbarn, som sannsynligvis ikke vil skjønne hva som skjer i det hele tatt.)
|
|
|
#27 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RatatouilleVi så filmen her om dagen. Den var helt grei, men aaaaaaltfor lang. I tillegg hadde mine to problemer med å forstå den "franske" aksenten til enkelte av rollefigurene. Og jeg irriterte meg også fordi det var for mye gnåling til at jeg kunne sove litt, som jeg vanligvis gjør på tegnefilm (da jeg sa til gutten min at jeg ikke huska en spesiell episode fra Shrek 3 og lurte på om det var da jeg var og henta vann til han, kom det tørt: "Neida mamma, det var da du sov."
|
|
|
#28 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RatatouilleJeg så den her i uken med min 9.5 åring og naboens 8 åring. Stor stas, selv om også jeg syntes den var litt lang, og jeg har en aversion mot rotter. Kinosalen var fuld av barnehage- og SFO barn som alle oppførte seg flott. Herligt å høre 200 stk. barnelatter hver gang noen trynet.
|
|
|
#29 |
|
Smugleser
|
Sv: RatatouilleAndungen på 4 ble mark etter en times tid, men digget forfilmen. Jeg lo faktisk et par ganger, men filmen var for lang, og har nok et tema som ikke fenger min bilgale gutt sååå mye. Vi ble hele filmen, og han sa han hadde hatt det gøy.
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Sv: RatatouilleVi var og så den i dag, og likte den godt. Den var litt for lang (men det er i grunnen de fleste filmer; nesten alle ville vært bedre hvis de var strammet inn litt), og så er det jo ikke en film som er laget for helt små barn. (Det er ikke alle tegnefilmer som er ment å være morsom scene etter morsom scene, liksom.) Poden vår syntes den var for lang underveis, og fikk åpenbart ikke med seg mye av den "egentlige" handlingen, men etterpå var han veldig fornøyd og erklærte at den var morsom og at han likte alt sammen.
|
|
|
#32 |
|
flisespikker
|
Sv: Ratatouille
Fordi det er Pixar som har laget både Lifted og Ratatouille, regner jeg med. De ville neppe gå med på å koble sin kortfilm til noen andres film.
|
|
|
#34 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RatatouilleVel, jeg var veldig optimist før jeg tok med barna mine på 4 og 6 år for å se filmen på lørdag. Etter en og en halv time satt vi utenfor kinoen. Den fenget ikke så veldig. Begge barna syntes forfilmen var bedre, det var den de snakket om etterpå. Vi var de første som gikk ut av salen, men så etterpå at det var flere som fulgte vårt eksempel. |
|
|
|
![]() |
|
|