|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Er Märtha hårsår?
Jeg kan ikke si det bedre selv, så jeg signerer.
|
|
|
#3 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Märtha hårsår?Nei, jeg forstår veldig godt at Märtha nå har gått til det historiske skritt å saksøke forlaget for å forhindre at boken selges. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Er Märtha hårsår?Skjønner henne godt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er Märtha hårsår?Enig med bermen. Dette var usannsynlig frekt. Ufattelig at de tok sjansen på dette, for det må jo svi litt på pungen. Eller i pungen. Eller noe sånt.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Er Märtha hårsår?De fikk jo plenty med reklame for boka da. Kanskje det var verdt det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: Er Märtha hårsår?Bare det at forlaget har Tor Erling Staff som forsvarer beviser vel at det er Martha som har rett.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Den er ikke trukket tilbake nei. Men, det er pr dags dato ikke tillatt å selge den. Dersom de taper i retten vil det kun bety at de ikke har lov til å bruke det coveret og den tittelen de har. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Nei, men det er tross alt to uavhengige saker. Eller syns du det at hun har gjort en feil rettferdiggjør at andre utnytter henne?
|
|
|
#11 |
|
trøtt
|
1) Nei, jeg synes ikke det. Jeg bare påpker at hun heller ikke er feilfri på noe vis.
|
|
|
#12 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er Märtha hårsår?Jeg syns det faktisk er frekt gjort av forlaget å ikke spørre om lov til å bruke både bilde og navn på coveret - uansett om det er Märtha eller hvem-som-helst som hadde blitt brukt.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
De sendte vel en forespørsel tror jeg. Både om bilde og forord.
|
|
|
#14 |
|
trøtt
|
Sv: Er Märtha hårsår?Ja, det er frekt, men der er ikke mindre frekt av MærtaBærta (som står som ansvarlig redaktør) å ikke avklare og ta hensyn til opphavsretten til oversettelsene av de eventyrene hun selv er med på gi ut. (Dårlig setning det der...)
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er Märtha hårsår?I denne saken har Märtha min fulle støtte.
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Jeg tenkte jeg skulle klistre et bilde av deg på forsiden av min nye bok
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er Märtha hårsår?Jeg synes hun har all mulig rett til å reagere når hun blir brukt i markedsføringen av et produkt hun overhodet ikke har noe med å gjøre. Skal bilforhandlere kunne bruke henne i markedsføring også, bare fordi hun kjører bil liksom?
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er Märtha hårsår?Jeg har märthadiskusjonen på TV i bakgrunnen her, og må si at jeg stadig undrer meg på hvorfor Hegnar er med i alle mulige debatter på TV. *digresjon*
|
|
|
#20 |
|
Originala
|
Jeg tror det er en regel som sier at Hegnar skal stille hvis Hylland Eriksen eller Fugelli ikke kan. |
|
|
|
![]() |
|
|