Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er Märtha hårsår?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 22:30   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Märtha hårsår?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

De fikk jo plenty med reklame for boka da. Kanskje det var verdt det.

Men den blir jo trukket tilbake, så det helt store salget vil de neppe oppleve

Gammel 02-10-07, 22:31   #22
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg skjønner ikke hvordan forlaget kunne innbille seg at dette skulle være helt greit.

Ikke jeg heller, i begynnelsen.
Men nå begynner jeg å mistenke dem for å ha planlagt alt sammen nøye under parolen "all PR er god PR".
Og blest om boka si har de i alle fall fått, selv om de evt må finne et annet bilde og en annen tittel.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:34   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Men den blir jo trukket tilbake, så det helt store salget vil de neppe oppleve

Den er ikke trukket tilbake nei. Men, det er pr dags dato ikke tillatt å selge den. Dersom de taper i retten vil det kun bety at de ikke har lov til å bruke det coveret og den tittelen de har.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:37   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Ja, det er frekt, men der er ikke mindre frekt av MærtaBærta (som står som ansvarlig redaktør) å ikke avklare og ta hensyn til opphavsretten til oversettelsene av de eventyrene hun selv er med på gi ut. (Dårlig setning det der...)

Nei, men det er tross alt to uavhengige saker. Eller syns du det at hun har gjort en feil rettferdiggjør at andre utnytter henne?

I tillegg er det foralget hennes sitt ansvar å klarere med rettighetshaver om bruk av oversettelsene, ikke nødvendigvis Märtha selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:38   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes hun har all mulig rett til å reagere når hun blir brukt i markedsføringen av et produkt hun overhodet ikke har noe med å gjøre. Skal bilforhandlere kunne bruke henne i markedsføring også, bare fordi hun kjører bil liksom?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:03   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, jeg synes ikke hun er hårsår, men at det er helt ualminnelig frekt av forlaget å plassere bilde av henne og navnet hennes på omslaget av en bok helt uten å spørre, en bok som slett ikke har noe med henne å gjøre. Dette bør hun få slippe, akkurat som hun bør slippe å se "Märthas fiskeboller"-bokser i butikken.

...eller Mærtha's Fiske Boller, som de sikkert ville hett.

Jeg er ellers enig med Toffen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:05   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes heller ikke at hun er hårsår.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:06   #28
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har märthadiskusjonen på TV i bakgrunnen her, og må si at jeg stadig undrer meg på hvorfor Hegnar er med i alle mulige debatter på TV. *digresjon*

Gammel 02-10-07, 23:08   #29
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mest forundret over at noen mener det er ok. Om jeg kjøpte den boken så ville jeg også ha følt meg lurt.

Fremdeles synes jeg det er serdeles fornøyelig at det snakkes om sorteringsamfunn fordi hun støtter det hun er enig i og ikke det hun er uenig i.....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:11   #30
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår godt at hun ikke aksepterer dette.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:12   #31
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Syns ikke hun er hårsår nei.

Go mærthabærta

Gammel 02-10-07, 23:13   #32
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har märthadiskusjonen på TV i bakgrunnen her, og må si at jeg stadig undrer meg på hvorfor Hegnar er med i alle mulige debatter på TV. *digresjon*

Jeg tror det er en regel som sier at Hegnar skal stille hvis Hylland Eriksen eller Fugelli ikke kan.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:21   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stort sett enig med resten av gjengen; jeg synes det er frekt og spekulativt av forlaget å putte navnet og bildet på boka uten tillatelse.

Om noen hadde kommet og puttet navnet mitt og bilde av meg på en bok om rødvin hadde jeg riktignok ikke blitt sur, men det er jo tross alt litt mer flatterende.

:fjaser:

Gammel 02-10-07, 23:41   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

...eller Mærtha's Fiske Boller, som de sikkert ville hett.

Jeg vet det, men jeg fikk meg ikke til å skrive det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:42   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å svare på spørsmålet: Ja!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 00:11   #36
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Synes ikke hun er hårsår i det hele tatt, dette er rett og slett sylfrekt. Mye som går på tverke for Märtha for tiden stakkars.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 00:19   #37
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, men det er tross alt to uavhengige saker. 1)Eller syns du det at hun har gjort en feil rettferdiggjør at andre utnytter henne?

2) I tillegg er det foralget hennes sitt ansvar å klarere med rettighetshaver om bruk av oversettelsene, ikke nødvendigvis Märtha selv.

1) Nei, jeg synes ikke det. Jeg bare påpker at hun heller ikke er feilfri på noe vis.

2) Så lenge hun står som ansvarlig redaktør for boken er det faktisk hennes ansvar.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:03   #38
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Jeg synes ikke hun er hårsår.
Jeg oppfatter forlaget som svært spekulative og utrolig frekke.
Dessuten føler jeg at motparnene i diskusjone tilegger Märta intensjoner og hensikter hun ikke har. Hvor mye pr trengte hun liksom for å fylle de stakkars plassen på den der engleskolen?

På den annen side er det veldig uheldig at hun ikke selv har fått avklart rettighetene skikkelig i sin bok. Og jeg er nok enig med de som sier hun bør gjøre noe, trekke seg fra arverekken eller dempe bruken av prisnessetittelen noe, skaffe seg et etternavn i stede. Jeg forstå at prisnesse er hennes identitet, men her må hun nok gjøre et valg.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:06   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

1) Nei, jeg synes ikke det. Jeg bare påpker at hun heller ikke er feilfri på noe vis.
2) Så lenge hun står som ansvarlig redaktør for boken er det faktisk hennes ansvar.

1. Det er det vel heller ingen som har påpekt? Men det har jo ingenting å si for denne saken.
2. Forlaget har presisert at rettighetsarbeid har ikke vært hennes ansvarsområde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:07   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Ikke jeg heller, i begynnelsen.
Men nå begynner jeg å mistenke dem for å ha planlagt alt sammen nøye under parolen "all PR er god PR".
Og blest om boka si har de i alle fall fått, selv om de evt må finne et annet bilde og en annen tittel.

Jeg er enig med LaLuna. Dette tror jeg er nøye planlagt av forlaget.

Dessuten tror jeg det har stor PR-verdi for Märtha også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.