Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan dekker du bordet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 13:24   #1
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet?

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Samme her
Liker best skåler til maten, men hender vi bruker en kjele.
Pynter fint med servietter og lys, stort sett hver dag.
Etterpå putter jeg alt i oppvaskmaskinen, -vips ferdig!

Jeg dulter på Anne
Livet er for kort til å bare bruke de fine tingene til spesielle anledninger. Hver dag er spesiell, i mine øyne

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 11:44   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Som regel forsyner vi oss på kjøkkenet, ved pannene og grytene, og tar med oss fatene med mat til spisebordet i stuen, hvor vi inntar måltidene.

Gammel 04-10-07, 12:21   #3
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gjør det samme som Iset. Mat legges på tallerken på kjøkkenet. Unntaket er salatbollen, som står på bordet.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 21:48   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare finservise og finbestikk og bruker dette daglig. Anretter på tallerken før servering og rekker å vaske kasseroller osv. før vi spiser.

Gammel 04-10-07, 00:27   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi har bare finservise og finbestikk og bruker dette daglig.

Gammel 04-10-07, 10:51   #6
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi har bare finservise og finbestikk og bruker dette daglig. Anretter på tallerken før servering og rekker å vaske kasseroller osv. før vi spiser.

Sånn er det her også!

Gammel 03-10-07, 21:51   #7
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Kommer helt an på tid og dagsform. Mannen kunne ikke brydd seg mindre, så det blir mest for egen del jeg har maten over i serveringsskåler de gangene jeg gjør det.

Gammel 03-10-07, 23:30   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi deler opp maten på tallerken før vi serverer det på bordet. Selvom vi har en gigantisk bord så klarer jeg ikke å spise med for mange panner og gryter på bordet. I nøds tilfelle går det med noen ganger å ha en gryte på bordet. Men ikke hver dag.

Gammel 04-10-07, 08:55   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg lager noe i jerngryta, så setter jeg den på bordet. Det syns jeg er ganske koselig. Ellers har jeg som regel en kasserolle på bordet med poteter/ris eller pasta om det er tilbehør, men aldri stekepannen. Grønnsaker og kjøtt/fisk/fugl serveres på fat til hverdags. Jeg har ikke skjønt poenget med finservise, så vi har et helt enkelt hvitt servise som brukes til alle anledninger. Det er et slitesterkt servise fra Porsgrund, så det holder seg veldig godt i glasur og finish.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 09:04   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi er jo mange og det kanbli folksomt og trangt når vi spiser, selvom vi har stort bord.
Kjelen med ris eller poteter setter jeg på bordet,grønnsaker/salat er altid i skål.
Ildfaste former etc settes også på bordet, men stekepannen setter jeg aldri på bordet.Da flyttes maten over i et fat.

Gammel 04-10-07, 09:25   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her varierer det litt, men etter at jeg fikk mitt nygamle servise (Clupea) med mange skåler og fat brukes det mye i stedenfor gryter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 09:31   #12
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stort sett legger jeg opp på tallerkenene ved komfyren. Har vi gryte-mat setter jeg kasserollene på bordet. Vi tenner ofte lys (og det gjør vi for så vidt til resten av dagens måltider også).
Har vi gjester så legger jeg selvsagt opp i skåler og på fat.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 10:20   #13
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Livet er for kort til å velge bort finserviset, så vi har bare et servise - det fine. Samme med bestikk (andre vil sikkert ikke synes at vårt bestikk er et fin-bestikk, men dem om det, vi er fornøyde). Så her er det finbestikk og finservise til daglig, men stort sett panner på bordet . Sistnevnte går under "livet er for kort til å bruke mye tid på å stable i oppvaskmaskinen". Eller noe.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 11:24   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi setter maten på bordet i det det er tilbredt i; være seg stekepanne, kjele eller ildfast form. Unntaket er vel på juleaften.

Her forskyner vi oss alltid i flere omganger (både store og små), så å legge det på tallerken på kjøkkenet ville bli helt feil for oss.

Gammel 04-10-07, 11:27   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Noen ganger står panne og kjeler på bordet. Andre ganger står de på komfyren.
Alltid når vi har gjester servers maten fra fat.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 12:23   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det litt opp og ned. Noen ganger står det en kjele på bordet, andre ganger lesser jeg alt over i boller og skåler. Prøver uansett å gjøre det koselig, middagen har faktisk begynt å bli litt hellig her hjemme, etter at mor tok tak i seg selv og begynte å lage mat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 12:32   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt forskjellig.
De dagene vi har "kjedelig" mat, så blir det panner og kasseroller på bordet. De dagene jeg føler meg full av overskudd, har virkelig gått inn for å lage god og "kul" mat - ja da dekker jeg på med finserviset, servietter, lys og serveringsboller.
(da øyner mannen muligheten til noe mer også )

Gammel 04-10-07, 13:07   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer og kommer an på hva vi spiser, men veldig ofte står gryter/kasseroller på bordet.

Gammel 04-10-07, 13:08   #19
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma sa alltid at vi skulle ha pent bord til hverdags også. Hun brukte servise som kan vaskes i oppvaksmaskinen, men dekket alltid med spisunderlag, tøyservietter og tente lys. Den eneste gryta som kom på bordet var jerngryta (om maten var laget i den) ellers var det alltid serveringsfat.

Det eneste jeg har kuttet ut er tøyservietter, livet er for kort til å stryke så mye...

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 01:06   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Hverdagsservise og kjeler på bordet.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.