|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Musikk som betyr noe spesielt for deg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Musikk som betyr noe spesielt for degSom alltid; Meat Loaf (Kilde: youtube.com) Akkurat denne plata har fulgt meg opp gjennom alt som har skjedd; da exen min ødela seg og ble liggende på sykehus i et halvt år. da han trente seg opp på Sunnås Sykehus, alle milene i bilen for å besøke ham, på Walkmann i syden - i loop, da jeg hadde kjærlighetsorg, da jeg var sint, sliten og lei meg på tur i skogen, på fest, med masse Jâgermeister, når jeg er hjemme alene og vasker huset. Jeg har brukt opp to LPer, utallige kassetter og CDer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Musikk som betyr noe spesielt for deg
Åh. Two Out Of Three Ain't Bad.
![]() |
#24 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Musikk som betyr noe spesielt for degDette bandet har helt klart preget min ungdomstid. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Musikk som betyr noe spesielt for degUten tvil *Eg ser* av Bjørn Eidsvåg. (Kilde: youtube.com) Vi hadde en som sang den i min mann sin begravelse. Det gikk faktisk flere år før jeg "taklet" å høre den, men det går fint nå. Nå synes jeg den er vakker, men det hender ofte jeg gråter når jeg hører den, selv etter så mange år. Rart hva sanger kan bety for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Musikk som betyr noe spesielt for degJeg får veldig flashback når jeg hører "Your the inspiration" med Chigago. Dette fordi dette var en spesiell sang for meg og min aller første ordentlige kjæreste. Vips så er jeg 17 år igjen når jeg hører den sangen |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Musikk som betyr noe spesielt for degLascia Ch'io Pianga, jeg synes ikke det er noen bra versjoner av den på YouTube, bare opera tendenser, men her er den "beste" (minst ille); (Kilde: youtube.com) Teksten oversatt til dansk; Sorgfuld jeg kaller kom dog tilbage Lyt til min klage, for små den ei Verden blev øde al glæde døde jeg misted dig Hør mig, du søde kom mig i møde Du kan genføde mit håp, min fryd. Jeg har sunget denne i flere begravelser, bla. storebror sin. Og jeg har alltid likt den, så har sunget den mye for avkommet også. Helt spesiell. Bryan Adams' Heaven; (Kilde: youtube.com) Det er egentlig samme som med Lascia, over her, samme grunn. Så er det REM's Everybody Hurts; (Kilde: youtube.com) Den minner meg om uendelig mye, fra tøffe tider. Og Matchbox 20's Unwell; (Kilde: youtube.com) Den minner meg om så mye, litt samme som everybody Hurts over her. Til slutt Eva Cassidy's Fields of Gold; (Kilde: youtube.com) Den har bare alltid vært min, rett og slett, sunget mye solo på den og alltid elsket den. Må legge til et album, Pink Floyd's The Division Bell, det var når jeg hørte det at jeg falt for Pink Floyd og har elsket det albumet siden. Og det minner meg om en spesiel tid i livet, et spesielt forhold jeg var i da, bringer tilbake masse følelser og tanker. Gidder ikke linke til alle sangene, men her er navnene på de;
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 15-10-07 kl 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Musikk som betyr noe spesielt for deg
Åh, har du hele teksten?
![]() |
#29 |
intro
|
![]() Sv: Re: Sv: Musikk som betyr noe spesielt for deg
Ja, jeg har googlet den og fått kun ett treff. Der var det et par trykkfeil, men denne versjonen har jeg sjekket opp mot sangboka vår:
Sist redigert av Bluen : 15-10-07 kl 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Re: Sv: Musikk som betyr noe spesielt for degTakk, Elinblu, skal prøve det på neste øvelse!
![]() |
|
|