|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Originala
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg tror vi vil være noenlunde sikre. Vi har ikke så høyt boliglån, jeg tror min jobb skal være sikker og jeg tror ikke det vil være av så stor betydning for om mannen min får jobb eller ikke. Snarere tvert i mot, kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Vi, som sitter med borettslagsleilighet og venter på å komme inn på eneboligmarkedet, kjenner at vi skal ha is i magen i forhold til å kjøpe akkurat nå. Visstnok er ikke boligene så overpriset her i området, men prisene har uansett steget noe veldig her bare de siste to-tre årene. Venter vi med å kjøpe enebolig tror jeg ikke vår familie har så mye å bekymre oss over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg er ikke bekymret for vår egen del, men det er mest fordi vi hadde så vanvittig flaks da vi kjøpte leilighet. Det er ille om økonomien til "mannen i gata" skal bli helt ødelagt, men man burde jo skjønne at den kjøpefesten som har vært de siste årene ikke har kunnet holde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Personlig er jeg ikke bekymret. Og jeg klarer ikke være medlidende overfor folk med elendig inntekt og enormt forbruk til tross for advarsler. Det er utrolig få i dag som ikke innerst inne VET at det ikke er lurt å låne masse penger og bruke dem på forbruk.
![]() |
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Nei, vi tåler fint en endring i økonomien.
![]() |
#28 |
Live and let live
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg er ikke så veldig bekymret. Jeg tenker som så at markedet og forbrukerne har godt av å justere seg litt ned (det er jo overforbruk og overprising av dimensjoner), og at det mest sannsynlig ikke vil skje det samme nå som på åttitallet, fordi bankene nå er forsikret mot å gå konk, og det er først når bankene går konk at vi virkelig sliter. Her i landet hvertfall, men jeg er mer usikker på hvordan et krakk i USA vil kunne påvirke verdensbildet. Det bekymrer meg faktisk litt, - men det er kanskje fordi jeg har så lite kunnskap om akkurat det.
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)
Bare signerer Miss Norway her |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Nei, jeg bekymrer meg ikke. Men er veldig glad for at vi tok avgjørelsen om å selge boligen vår enda det nye huset vårt ikke er ferdig bygget. Mange mente det var helt tullete, for da måtte vi jo leie i mellomtiden. Nå føler jeg nesten at vi hang på siste tog ut fra stasjonen, hvertfall med tanke på å få solgt til godt over takst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg tenker på det og det bekymrer meg litt. Kjøpte hus i 2003 da prisene ikke var så |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)
![]() |
#33 |
<*(((<
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg er småbekymret, men det er vel som det skal være når man har fått tilslaget på et større hus og skal selge leilighet. Ikke det gunstigste tidspunktet å selge på, men heller nå enn om et halvt år. Så jeg er ikke helt lutefisk, men som vanlig litt pessismist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jo vil si det bekymrer meg litt, selv om vi klarer enda endel rentestigning.
![]() |
#35 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Som de feigingene vi er, har vi bundet renta på 5,7% for de neste 10 årene. Dermed er sykdom eller arbeidsløshet det eneste som kan påvirke vår økonomi. Jeg ser ikke helt for meg at både jeg og mannen skal bli arbeidsløse. Vi har gode utdanninger som kan brukes både innenfor det offentlig og det private, og er villige til å ta "møkkajobber" hvis det kniper om. Sykdom kan man uansett ikke rå med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Litt bekymret er jeg nok. Ikke for det - vi klarer oss alltids, vi har ikke mye i lån, men vi jobber begge innenfor en bransje som har gått ned for telling før.
![]() |
#38 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Vi er ikke bekymret og har heldigvis lite lån.
![]() |
#39 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Har stort lån og kjenner meg litt bekymret innimellom. Krysser fingrene for at det ikke blir for ille...
![]() |
#40 |
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg er i hvert fall veldig glad for at vi bor på et sted der boligprisene ikke er helt i taket, og at vi kjøpte for en tid tilbake. Nå er jeg glad det er vi som kjøpte "brukt" hus og ikke bygde nytt til et par millioner kroner.
![]() |
Emneord |
bankkrisen |
|
|