Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vs. venstre hjernehalvdel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 17:18   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Hun danser med klokken, og ikke pokker om hun vil snu heller.

Gammel 11-10-07, 17:23   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hun danser med klokken, og ikke pokker om hun vil snu heller.

Stirr på teksten ved siden av bildet med ufokusert blikk, slik at du så vidt ser henne i øyekroken. Da vil hun snu seg. Det var i alle fall den eneste måten jeg fikk henne til å snu seg på.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:51   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det først mot klokka, så med klokka etter jeg hadde lest teksten og deretter tilbake til mot klokka!

Snodig! Dama snurrer frem og tilbake!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:54   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Hun snurret mot klokken, men så så jeg på teksten og etter det vil hun ikke snu. Nå snurrer hun med klokken.

Snodig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:02   #5
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her snurrer hun med klokken, klarte å få henne til å snu et par sekund, men så var hun tilbake med klokken. Rare greier.

Gammel 11-10-07, 10:34   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette må da være programeringsbasert. Jeg kan ikke tenke meg at det er avgjørende hvilken hjernehalvdel som dominerer ift hvilken vei damen snur.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:43   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun snurrer mot klokken hele tiden.

Gammel 11-10-07, 10:47   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med klokka hele tiden.

Jeg bruker nesten ikke venstre øyet mitt, og gikk på grunn av det til øyetrening. Mange av testene var slik som dette, få spiraler til å snurre utover og innover osv. Jeg tror ikke det har noe med hjernehalvdeler å gjøre men hvordan og hvor man fokuserer.

Ikke passet beskrivelsen på en som bruker høyre hjernehalvdel mest særlig godt på meg heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:03   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg bruker nesten ikke venstre øyet mitt, og gikk på grunn av det til øyetrening. Mange av testene var slik som dette, få spiraler til å snurre utover og innover osv. Jeg tror ikke det har noe med hjernehalvdeler å gjøre men hvordan og hvor man fokuserer.

Jeg er enig i at det er tilfellet med spiraler. Men det er vel forårsaket av optiske illusjoner? Det finnes jo en rekke eksempler på bilder man kan se på forskjellige måter avhengige av fokus. I og med at dette er et eksempel på en figur som snurrer rundt sin egen akse så har jeg vanskelig for å tro at det er noe ved dette man har mulighet til å påvirke ved å "bytte" hjernehalvdel. Jeg tror derfor fortsatt at dette er programering.

Gammel 11-10-07, 11:19   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tror derfor fortsatt at dette er programering.

Det var jeg heller ikke uenig i. Jeg bare påpekte at jeg ikke trodde det hadde noe med hjernehalvdeler å gjøre, hvis det var en optisk illusjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:52   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med klokka, og ikke pokker om den snur.

Men jeg nekter å tro at det hjernehalvdelgreiene stemmer.

Jeg er så venstrehjernehalvdeldominert at jeg av og til lurer på om høyredelen kan være litt skadet.

Gammel 11-10-07, 14:21   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er så venstrehjernehalvdeldominert at jeg av og til lurer på om høyredelen kan være litt skadet.

Hvis din er litt skadet, så kan du bare tenke deg hvordan min er.

Gammel 11-10-07, 16:12   #13
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk henne til å gå både med og mot klokka flere ganger etter hverandre. Morsomt!

Gammel 11-10-07, 16:17   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dæven, hun snudde i noen få sekunder! Men det var bare hvis jeg ikke så på henne, men så på teksten ved siden av bildet med ett øye lukket, slik at jeg bare så henne i øyekroken. DA snudde hun en bitteliten stund.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:54   #15
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

For min del danset hun først mot klokken, så leste jeg teksten og da "fikk jeg henne til å snu", men jeg klarer ikke å "snu henne tilbake". Eller et lite øyeblikk her "hakket hun" før hun fortsatte med klokken.

Sånn var det her også

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:04   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare med klokka, samme hvor mye jeg prøvde å få henne til å snu. Høyre hjernehalvdel passer bra på meg, men det gjør jaggu venstre også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:11   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Sånn. Nå har Kaskis og jeg testet det ut. Vi har sett nøyaktig det samme, til og med at damen såvidt begynte å snurre mot klokken før hun så snurret med klokken. Man kan altså IKKE påvirke hvilken vei man ser henne snurre.

Gammel 11-10-07, 11:13   #18
Manitoba
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Sånn. Nå har Kaskis og jeg testet det ut. Vi har sett nøyaktig det samme, til og med at damen såvidt begynte å snurre mot klokken før hun så snurret med klokken. Man kan altså IKKE påvirke hvilken vei man ser henne snurre.

Jeg vil bekrefte dette. Vi så akkurat det samme.

Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:27   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært inne på linken flere ganger og ser nøyaktig det samme hver eneste gang. Hvorfor ser andre annet enn meg om man ikke kan påvirke henne?

Gammel 11-10-07, 12:46   #20
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har vært inne på linken flere ganger og ser nøyaktig det samme hver eneste gang. Hvorfor ser andre annet enn meg om man ikke kan påvirke henne?

Jeg ville tippe det er fordi siden legger igjen en cookie på maskinen din som forteller den hvordan figuren skal oppføre seg, uten at jeg har nok teknisk innsikt til å være sikker på at det er det som skjer.

Figuren oppførte seg annerledes på Kaskis' maskin enn den gjør på min.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.