Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjekker du andre på skattelistene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du andre enn deg + evt. partner på skattelistene?
Ja 90 62,07%
Nei 55 37,93%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-07, 10:51   #1
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Sjekker du andre på skattelistene?

Hvor er alle de som har krysset for JA?

Jeg har sjekket eksen og en gammel barndomsvenninne. :innrømmer:

Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 10:53   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det hender, ja. Men naboen har jeg ikke kommet på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 12:15   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

krysset nei.

har ikke sjekket noen i år.
ikke vet jeg hvor jeg finner sånne lister heller hehe
men i fjor sjekket jeg meg,mann og sånt hehe

Gammel 12-10-07, 11:18   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvor er alle de som har krysset for JA?

Alle vet at jeg sjekker, og det opprører en god del. Ironisk nok har jeg likevel opplevd flere ganger at folk som selv hever seg høyt over den slags sniking, ber meg om å sjekke hva den og den har tjent. Da blir det jo straks langt mer edelt.

Sist redigert av Bluen : 13-10-07 kl 11:42.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 10:52   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer egentlig ikke på hva noen tjener eller har i formue eller noe, så det har jeg aldri tenkt på å gjøre.

Har ikke helt tatt noe standpunkt på om jeg syns det er greit eller ikke at listene legges ut.

Gammel 12-10-07, 10:53   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg sjekker ikke og det er to grunner til det.

1. Jeg er ikke interessert
2. Jeg er uenig i at skattelistene skal legges ut

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:04   #7
xena
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei det gidder jeg ikke.

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:10   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For noen år siden lå fødselsdatoene ute også, og da søkte vi opp alle vi kjenner og laget bursdagsliste. Og en gang søkte jeg opp en bekjent for å finne ut hva mellomnavnet hans var, som han ikke ville fortelle oss. Skatteopplysningene synes jeg derimot ikke er spesielt interessante.

Gammel 12-10-07, 12:10   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Aldri sjekket.
Ikke meg selv, ikke nær familie.

Gammel 12-10-07, 17:04   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Har sjekket pappa og mamma, og sett at noen i øvrig familie ligger høyt oppe på kommunelista..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 23:03   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, sjekker ingen. Gir jo ikke helt reelle tall heller.

Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:00   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For noen år siden lå fødselsdatoene ute også, og da søkte vi opp alle vi kjenner og laget bursdagsliste. Og en gang søkte jeg opp en bekjent for å finne ut hva mellomnavnet hans var, som han ikke ville fortelle oss.

He he, kjenner igjen den der ja. Det har nemlig sine fordeler å ha tilgang til folkeregisteret!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:52   #13
Lucci
Passiv

Standard

I år har jeg ikke vært inne og sjekket noen, men har gjort det før, av nysjerrighet.

Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:10   #14
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg er prinsipielt i mot at skattelistene legges ut, men jeg sjekker dem likevel. Er altfor nysgjerrig til å la det være.

Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:52   #15
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Jeg er prinsipielt i mot at skattelistene legges ut, men jeg sjekker dem likevel. Er altfor nysgjerrig til å la det være.

Jeg også

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:56   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg krysset for ja, fordi jeg har sjekket dem en gang. Jeg husker ikke lenger hvorfor eller hvem, så det kan ikke ha vært en viktig grunn. Syns vel det er litt tullete med skattelister på nett siden det ikke forteller noe om faktisk inntekt og faktiske fradrag.

Jeg er ikke sikker på om jeg oppfatter inntekt som privatliv, jeg går stadige diskusjonsrunder med meg selv der.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:59   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Har ikke noe problem med at de blir lagt ut. Med partnerpappa er jeg vant med at tallene som oppgis ikke nødvendigvis forteller noe om personens reelle økonomi.

Prøver å la vær å sjekke, men det hender jeg sprekker på familie og enkelte kolleger/studiekamerater. Synes ikke noe om hemmelighetskremmeri rundt lønn, greit å vite omtrent hva andre med tilsvarende jobb/utdanning/ansvar ligger på.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:21   #18
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev nei, men jeg har gjort det ett par ganger.

Jeg bodde i et kollektiv med en masse folk fra reklamebransjen. De var alle så utrolig hemmelighetsfulle angående lønn. De sjekket jeg den gangen.

Gammel 12-10-07, 11:26   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, jeg sjekker skattelistene. Alle vet det også.

Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 13:10   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ja, kvifor ikkje egentlig. Det er da offentleg, og eg det er vel ingen hemmelighet at nokon tenar betre enn andre.

At skattelistene ikkje forteller sanninga om folks økonomiske situasjon er også ei side av saka.

Sånne lister må alltid takast med ei klype salt.

Sist redigert av Bergensis : 12-10-07 kl 13:19.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.