Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Introvert og ekstrovert

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-07, 22:59   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Introvert og ekstrovert

Jeg er alene stort sett hele uken, med unntak av barn da - men de legger seg jo kl 19.30 - så har mange timer alene hver eneste dag.
Da sambo var sykemeldt og hjemme hver dag - hele tiden - så var det nesten så jeg lurte på om han ikke kunne se til å bli frisk.
Altså - han er hjemme hver helg - stort sett - og han kunne godt ha vært hjemme en kveld eller to midt i uka også, men jeg tror jeg hadde gått på veggen om han skulle vært hjemme hver kveld. Nå er jeg så vant til å ha masse tid for meg selv, og jeg nyter det for min egen del. Litt hjelp med unger hadde sikkert vært fint, men sånn er det nå en gang bare.

Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 23:55   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Altså - han er hjemme hver helg - stort sett - og han kunne godt ha vært hjemme en kveld eller to midt i uka også, men jeg tror jeg hadde gått på veggen om han skulle vært hjemme hver kveld. Nå er jeg så vant til å ha masse tid for meg selv, og jeg nyter det for min egen del.

Jeg liker også godt å ha kvelder for meg selv, men en av fordelene med en skikkelig introvert mann er jo blant annet at han aldri går meg på nervene eller er slitsom å ha rundt seg, men bruker mye tid på sine egne ting. (Hadde jeg vært gift med en ekstrovert, ville jeg sikkert ha satt pris på det om han var borte innimellom - men så viselig er jo naturen innrettet at en ekstrovert ville sikkert vært borte innimellom også. )

Gammel 17-10-07, 09:40   #23
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker å være ute blandt folk, jeg elsker å sosialisere meg, men jeg setter stor pris på kvelder hjemme alene med mann på jobb og barn i seng.

Jeg tror jeg er ekstorvert... Var vel egentlig det jeg kom frem til i denne testen også.

Gammel 17-10-07, 10:15   #24
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Etter å ha prøvd meg som hjemmestudent 15 mil borte fra universitetsmiljøet og andre kollegaer har jeg fått bekreftet at jeg i stor grad er ekstrovert som preferanse for hvor jeg henter energi. Er for eksempel glad for at jeg karret meg på klubb i går, og føler meg bedre etter noen timer med slarv og skravling enn om jeg hadde vært fornuftig og holdt meg hjemme.

Samtidig savner jeg innimellom tid for å være helt alene i en hverdag da jeg enten har mann, barn eller kolleger rundt meg. Jeg prater gjerne mye, og blir overrasket når jeg treffer folk som prater mer enn meg, men trenger ikke å være midtpunktet - alltid.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 16:28   #25
Kokosrull x
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2012
Kokosrull x har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har forresten en interessant bok innenfor teorien som blant annet handler om hvordan ulike typer reagerer under stress/press, og om hvordan sterkt stress kan gjøre at man slår om i et slags vrengebilde/skyggebilde og oppføre seg som en veldig ubalansert og umoden utgave av den "motsatte" typen sin (i mitt tilfelle, siden jeg er INFJ, vil det si en ekstrem/ubalansert ESTP). Den boken var nesten enda mer aha-opplysende enn Please Understand Me, som er en mer grunnleggende bok om teorien.

Hei,
helt ny her, er så happy for å lese om andres erfaringer ift å være introvert. Jeg liker folk jeg, men blir så innmari sliten av dem. ;-) Er en INFJ ifølge Myers-Briggs, i tillegg har jeg vørt utsatt for altfor mye stress de siste 7 åra, så jeg lurer på hvilken bok du snakker om her?

Mvh kokosrull

Kokosrull x er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 16:31   #26
Kokosrull x
Nybegynner

Standard

..og nå ser jeg at tråden er fra 2007.... jaja!! :-)

Gammel 04-06-12, 16:34   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt i orden - velkommen hit! Boken jeg snakker om heter Beside Ourselves, og den er skrevet av Naomi Quenk.

Gammel 04-06-12, 16:38   #28
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Introverter kan jo noen ganger bruke litt tid på å komme fram til en konklusjon som de er villige til å dele med andre. Fem år er sikkert ikke uhørt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 19:40   #29
Kokosrull x
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Introverter kan jo noen ganger bruke litt tid på å komme fram til en konklusjon som de er villige til å dele med andre. Fem år er sikkert ikke uhørt.

Hoho! Æ tog 'an.

Gammel 04-06-12, 19:41   #30
Kokosrull x
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er helt i orden - velkommen hit! Boken jeg snakker om heter Beside Ourselves, og den er skrevet av Naomi Quenk.

Jøss, dere er her! Så fantastisk! Takk for boktips

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.