Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du linker til eller bilder av tøffe eller flotte funkishus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-07, 10:45   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du linker til eller bilder av tøffe eller flotte funkishus?

Furu er ganske typisk for en viss type norske funkishus fra sekstitallet, og er endel av stilen. Jeg må innrømme at jeg ikke ville bytte treverk, men jeg er litt over middels normalt opptatt av å bevare hus sin identitet og stilart.

Personlig syns jeg valnøtt blir for mørkt og for moderne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 11:05   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Furu er ganske typisk for en viss type norske funkishus fra sekstitallet, og er endel av stilen. Jeg må innrømme at jeg ikke ville bytte treverk, men jeg er litt over middels normalt opptatt av å bevare hus sin identitet og stilart.

Personlig syns jeg valnøtt blir for mørkt og for moderne.

Gulnet og lakket furu er absolutt ikke pent, syns vi, spesielt ikke når det veldig lett blir hull og merker i det da det er et veldig mykt treslag. Ja, det er det som er vanskelig; å beholde husets preg, men enda få det praktisk og slik man selv liker det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 11:12   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Gulnet og lakket furu er absolutt ikke pent, syns vi, spesielt ikke når det veldig lett blir hull og merker i det da det er et veldig mykt treslag.

Nei, akkurat det med at det er lite praktisk skjønner jeg veldig godt. Jeg har bare sett så mange eksempler på totalødeleggelse av funkishus, spesielt på nittitallet når alt skulle være koslig. Folk har pusset opp og fjernet alle spor av at det i det hele tatt er et funkishus, og det syns jeg er trist. Jeg vet at dere ikke er sånn, altå!
Og man skal selvsagt kunne pusse opp og modernisere hus, bytte treslag og farger, men jeg syns man skal respektere husets stilart, slik jeg får inntrykk av at dere gjør.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 11:23   #24
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du linker til eller bilder på tøffe eller flotte funkishus?

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Jepp!

http://www.boligpartner.no/husserier/Quadra/

Drømmehuset mitt er Lucca!

Jeg drømmer også om et hus med store høye flater og masse glass.
Men det blir med drømmen.

Hippie !Har du sett det nye funkishuset ikke langt unna deg?

Pelen! Spennende hus dere har.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 22:38   #25
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oi, huset deres så jo svært ut i utgangspunktet.
Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan det ser ut inni, for jeg likte det jeg så på utsiden.

Ellers så er Lucca drømmehuset mitt også, med noen få justeringer innvendig.

Den dagen vi skal bygge så har jeg fått lov til å bestemme allt, så lenge gubben får eget datarom.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:46   #26
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis jeg skulle komme med forslag ville det være å få inn lys med mer vinduer. Det vil kunne lette inntrykket både ute og inne.

Vi har store stabler med blader og bøker til inspirasjon om dere vil ha/låne!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.