Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ditt beste barndomsminne?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-07, 09:49   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste barndomsminne?

Det er vanskelig å plukke ut det beste minnet.

Ukelange båtferier med bading, soling, krabbefiske og boksmat på gassbluss. Og ikke minst bølgeskvulp og lett gynging i kahytten når man hadde lagt seg.

Hytteturer med familien og venner. Lek og moro dagen lang med restaurant i skogen der vi lagde granbarsuppe og grusgrøt, snekret walkietalkier og hadde egne lommekniver vi spikket med.

Mattur med små venner en deilig ettermiddag i våren. Klatring i verdens beste klatretre - en diger eik som sto ved porten.

Ferske rundstykker på verandatrappa en stille sommermorgen. Jeg husker sånne ting veldig levende og har mange minner fra barndommen min.

En julaftens morgen da alt var perfekt og mamma fortalte meg at på julaften skal alle være glade hele dagen.

Og et minne som står veldig levende for meg:

Da jeg var hodestups forelsket i en hytteturvenn som 13-åring, og vi brukte mesteparten av tiden på å hjemme oss for småsøsknene våre slik at vi kunne kline.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 13:58   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg kjenner at jeg har helt prestasjonsangst i forhold til mine egne barn; hvordan i all verden skal jeg ordne det så de får like harmoniske barndomsopplevelser som jeg?

Slik tenker jeg også innimellom.

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Var blomsten kusymre kanskje? Liten, søt og gul blomst som er en av de første som kommer om våren?

Takk!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 15:36   #23
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Morgenstundene sammen med pappa før han dro på jobb. Det var ikke så ofte jeg våknet tidlig nok til det, men de gangene jeg husker det var det bare flott. Jeg var ikke så gammel, 4-5 år, og det var himmelsk lukt av frokosten hans som på den tiden besto av kavring i oppvarmet melk med mye sukker på.

En tidlig morgenstund når jeg var på besøk hos bestefar og tante og onkel. Søskenbarnet mitt (hun voksen og jobbet i barnehage) og jeg (4-5 år) satt ute i morgensolen i bare nattkjolene og sang barnesanger.

Store familiesamenkomster der både store og små deltok gjennom hele oppveksten. Det behøvde ikke å være en spesiell anledning som bursdager eller nyttår, ofte ble de til spontant. Husker en grillfest en sen, varm sommerkveld ble til et lite demonstrasjonstog gjennom bygda. Vi demonstrerte mot mer regn og for bedre grillvær og slikt. Jeg har en gal og herlig stor familie.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.