|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Feirer dere halloween?
Samme her. Skulle gjerne sluppet, men i og med at inngangsdøra er rett ved siden av stuevinduene, så er det ikke så enkelt. Kjøper vel inn noe billige saker antar jeg. Sist redigert av Skytte : 21-10-07 kl 20:32. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Alt som har et snev av fest og moro tar vi imot med åpne armer |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Sv: Feirer dere halloween?Vi feirer ikke, men jeg kunne godt tenke meg å feire. Alt som bringer lys & varme inn i ellers dølle måneder mottas m/takk. Barnet er bare 2,5 år ennå, men jeg håper han blir indoktrinert i barnehagen. Jeg hadde tenkt at vi i år skal starte lett med å plassere ut lys, ha en stor kurv med godteri klar og forhåpentligvis få utkledde unger på døren (så lenge de kommer før barnets leggetid). :gledeseg:
|
|
|
#5 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Du kan da vel ikkje påstå at Halloween bringer lys og varme
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Jeg synes det er noe stort tull. Jeg liker ikke at vi skal innføre andre lands tradisjoner. Det er klart at handelsstanden omfavner dette. De ser jo muligheten til å tjene penger på alt dette Halloween søppelet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Feirer dere halloween?Nei. Jeg kjenner masse amerikanere som er med på dette, men for min del er ikke dette interessant. Det får holde med julebukk.
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Feirer dere halloween?Vi feirer det ikke sånn det skal feires. Men jeg kan godt pynte med noen gresskar og selvsagt gir jeg godteri til barna som kommer på døren.
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Feirer dere halloween?Før vi fikk barn, feiret vi Halloween med en vennegjeng flere år på rad. Vi var alle voksne mennesker, møttes hjemme hos en av oss hvor vi kledde oss ut og "drakk oss til mot." Deretter tok vi trikk/t-bane ned til Oslo sentrum, selvfølgelig i fullt kostyme, og gikk på pub hvor vi møtte likesinnede. Kjempegøy!
|
|
|
#14 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Nei, det gjør vi ikke!!
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Feirer dere halloween?Jeg synes ikke den ene tradisjonen skal utelukke den andre. Julebukk har jo lange tradisjoner, og jeg husker godt vi kledde oss ut og gikk rundt i romjula. Men nå er det vel ikke riktig slik at denne tradisjonen mer eller mindre har forsvunnet pga halloween? Sist redigert av emm : 19-10-07 kl 14:43. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
villende
|
Sv: Feirer dere halloween?Jeg feiret alltid Halloween som liten, og savnet feiringen de årene vi bodde "hjemme", så jeg ble veldig glad da jeg oppdaget at tradisjonen var kommet til Norge. Når Snupp blir større så stiller jeg gjerne med Halloweenfest med spøkelsestunnel og bobbing etter epler. Alle må være skummelt utkledd. Hvis vi er hjemme i år så stiller jeg med godisbolle og utskåret gresskar. Når Snupp blir større så går jeg gjerne rundt sammen med ham og vennene hans, så får mannen stå for utdelingen hjemme. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Feirer dere halloween?Jeg ser ikke at det er så ille så her blir det nok et uthult gresskar, en utkled tur til besteforeldre. Sist redigert av Maz : 19-10-07 kl 16:13. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Vi feirer selvsagt ikke de dagene heller. Ungene mine har aldri vært med på å feire morsdag, verken her hjemme eller hos besteforeldre. Jeg ser ikke vitsen. Det er en av de mest tåpelige feiringer som finnes.
|
|
|
#19 |
|
godt brukt
|
Har heller aldri feiret morsdag, farsdag osv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Feirer dere halloween?Jeg syns det er greit å feire/markere det hele veien jeg, og ikke vente til glitterbarnet ber om det selv. På den måten unngår vi i allefall at han kun forbinder det med godis.
|
![]() |
|
|