Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du med på å gi et større beløp til tv-aksjonen i år?
Ja, jeg skal gi over 500 kr 7 5,30%
Ja, jeg skal gi 200-500 kr 80 60,61%
Jeg skal gi 100-200 kr 28 21,21%
Jeg skal gi under 100 kr 15 11,36%
Nei, jeg skal ikke gi noe 2 1,52%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-07, 11:53   #1
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

3-400 pleier vi gi.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:57   #2
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Pleier å stappe en 200drings i bøssa, og i tillegg er det innsamlings-kafé-opplegg i barnehage og på SFO hvor det kommer til å gå en hundrings på hver. Så her blir det mellom 200-500 i år.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 17:33   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir vanligvis 200 til de som går på døra, i tillegg til 200 på barnehagens kafé til inntekt for TV-aksjonen. Dessuten skal vi gå med bøsse selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 12:23   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg pleier å gi 200-500, litt avhengig av hvor mye kontanter jeg har når de kommer på døra. Kommer nok til å gi 500 i år også, og har forberedt meg med en tur i minibanken.

Gammel 20-10-07, 12:25   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir alltid en tusenlapp til bøssebærerne uansett formål.

Jeg var bøssebærer mange ganger i min ungdom, og husker at det svært ofte var en mistenkelig trend: jo lengre alleen var opp til huset, og jo mer fancy entreen så ut da beboerne åpnet døren, jo mer knuslete var beløpet som ble stukket i bøssen. Ikke alltid selvsagt, men altfor ofte. Og alltid var det en eller annen som gav et overraskende høyt beløp ut fra det man "forventet" ut fra den enkle boligstandarden der vedkommende bodde.

Etter det bestemte jeg meg for å aldri havne i den første kategorien.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 12:26   #6
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Jeg pleier å gi 300 hvert år.

Gammel 20-10-07, 12:39   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Stemte 100-200, men ser jeg skulle trykket på 200-500. Gir en 200 lapp + det vi har av småpenger i huset. A synes det er veldig fint å få hjelpe til så småpengene er hans jobb

Gammel 21-10-07, 07:48   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gikk opp fra 500 til 1000 da vi fikk oss jobber (i motsetning til da vi var studenter). I år har vi akkurat arvet en del penger, de kom inn på kontoen i går, så vi dobler beløpet.

Gammel 21-10-07, 09:40   #9
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Vi gir ca 200 - 300 alt etter som hva vi har i cash
Ringer nok også givertelefonen!

Gammel 21-10-07, 11:19   #10
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Kommer til å gi 200+.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 11:44   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er helt blakk, så jeg vet ikke hvor mye vi får til i år.
Jeg ser det ligger 32,50 på bordet her, så da blir det vel det vi gir. Skulle gjerne gitt mer.

Gammel 21-10-07, 14:41   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi er helt blakk, så jeg vet ikke hvor mye vi får til i år.
Jeg ser det ligger 32,50 på bordet her, så da blir det vel det vi gir. Skulle gjerne gitt mer.

Jeg synes ikke du skal sukke, jeg synes du skal være stolt! Det er dumt hvis dette blir en konkurranse i å gi mest mulig. Gir man 32,50 når kontoen er tom er det ikke dårligere gavmildhet enn å gi 2000,- med 100 000,- på kontoen. Det er litt trist hvis denne tråden blir en konkurranse i å gi mest mulig i tall, jeg tror vel egentlig ikke det var det som var Pelen sin tanke.

Vi har kun 30,- kontant fant vi ut i dag, og gir resten over telefon.

At noen av kronene jeg gir går til administrasjon synes jeg er helt åpenbart og naturlig. Ingen god unnskyldning for å være gnien iallefall.

Gammel 21-10-07, 17:11   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat vært rundt og samlet inn. De fleste var ikke hjemme, men de som var det, ga småmynter. En gammel dame ga tusen kroner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:08   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er litt trist hvis denne tråden blir en konkurranse i å gi mest mulig i tall, jeg tror vel egentlig ikke det var det som var Pelen sin tanke.

Nei, absolutt ikke, tanken min var at alle som hadde mulighet skulle gi litt mer i år. Bare noen kroner mer kan innebære veldig mye for mottakeren. Har man ikke mulighet til å gi mer så er uansett noen kroner bedre enn ikke noe.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 14:20   #15
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper de kommer innom her i år, for det har de ikke gjort de siste årene siden vi bor på baksiden av huset. Jeg har en pringlesboks full av småmynter, tenkte å tømme den ikveld. Men hvis de ikke kommer, så setter jeg inn penger.

Gammel 20-10-07, 12:38   #16
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei jeg skal ikke gi noe siden det ikke er TV-aksjon her. Hadde det vært det hadde jeg gitt under 100 kroner.

Gammel 20-10-07, 13:33   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Nei jeg skal ikke gi noe siden det ikke er TV-aksjon her. Hadde det vært det hadde jeg gitt under 100 kroner.

Innsamlingskonto: 8380.08.09005 Næringslivskonto: 8382.08.05200
Merk gaver med givers navn og postnummer. Ønsker du skattefradrag (min. kr. 500 - maks. fradrag kr. 12 000) opplys om personnr. Ønsker du å informere TV-aksjonen om gaven send en e-post til tva@unicef.no. Ditt bidrag vil gjøre en stor forskjell for barn berørt av hiv og aids!

Jeg forventer ingen bøssebærere her hvor jeg bor ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 13:41   #18
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk egentlig ikke helt med meg om du spurt hva vi ga generelt, eller om det var denne spesifikke aksjonen du lurte på?

Hos oss varierer det veldig hva vi gir. Vi gir aldri over mobiltelefon (ettersom vi har mobil via jobben). Kommer det folk med vanlige bøsser gir vi det vi har, som regel er dette veldig lite. Har de med seg betalingsautomat gir vi ca 200,-. Det har også hendt at vi har overført penger, men det er ikke noe automatikk, ofte rundt 200,- da også.

Gammel 20-10-07, 19:24   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Fikk egentlig ikke helt med meg om du spurt hva vi ga generelt, eller om det var denne spesifikke aksjonen du lurte på?

Denne spesifikke aksjonen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 19:14   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har allerede gitt.
Var i 40-årslag sist lørdag og jubilantene ønsket seg bidrag til TV-aksjonen.

Totalt kom det inn 17 830.- kroner.
Det er et snitt på litt mer enn 200 kroner pr par.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.