Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du med på å gi et større beløp til tv-aksjonen i år?
Ja, jeg skal gi over 500 kr 7 5,30%
Ja, jeg skal gi 200-500 kr 80 60,61%
Jeg skal gi 100-200 kr 28 21,21%
Jeg skal gi under 100 kr 15 11,36%
Nei, jeg skal ikke gi noe 2 1,52%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-07, 11:38   #21
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Nei jeg skal ikke gi noe siden det ikke er TV-aksjon her. Hadde det vært det hadde jeg gitt under 100 kroner.

Gammel 20-10-07, 11:39   #22
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Stemte 100-200, men ser jeg skulle trykket på 200-500. Gir en 200 lapp + det vi har av småpenger i huset. A synes det er veldig fint å få hjelpe til så småpengene er hans jobb

Gammel 20-10-07, 12:33   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Nei jeg skal ikke gi noe siden det ikke er TV-aksjon her. Hadde det vært det hadde jeg gitt under 100 kroner.

Innsamlingskonto: 8380.08.09005 Næringslivskonto: 8382.08.05200
Merk gaver med givers navn og postnummer. Ønsker du skattefradrag (min. kr. 500 - maks. fradrag kr. 12 000) opplys om personnr. Ønsker du å informere TV-aksjonen om gaven send en e-post til tva@unicef.no. Ditt bidrag vil gjøre en stor forskjell for barn berørt av hiv og aids!

Jeg forventer ingen bøssebærere her hvor jeg bor ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 12:41   #24
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk egentlig ikke helt med meg om du spurt hva vi ga generelt, eller om det var denne spesifikke aksjonen du lurte på?

Hos oss varierer det veldig hva vi gir. Vi gir aldri over mobiltelefon (ettersom vi har mobil via jobben). Kommer det folk med vanlige bøsser gir vi det vi har, som regel er dette veldig lite. Har de med seg betalingsautomat gir vi ca 200,-. Det har også hendt at vi har overført penger, men det er ikke noe automatikk, ofte rundt 200,- da også.

Gammel 20-10-07, 13:10   #25
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klarer aldri å ha kontanter og bruker derfor å ringe givertelefonen. Ringer en gang og gir det beløpet som de har stilt inn. Vet ikke helt hvor mye det er. Regner med at det er 100 kr, og for å være ærlig har jeg ikke råd til å gi mer, dessverre.

Gammel 20-10-07, 16:33   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir vanligvis 200 til de som går på døra, i tillegg til 200 på barnehagens kafé til inntekt for TV-aksjonen. Dessuten skal vi gå med bøsse selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 18:14   #27
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har allerede gitt.
Var i 40-årslag sist lørdag og jubilantene ønsket seg bidrag til TV-aksjonen.

Totalt kom det inn 17 830.- kroner.
Det er et snitt på litt mer enn 200 kroner pr par.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 18:17   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ganske kult gjort. Om enn var de litt kjipe på størrelsen på 40-årsgaven.

Gammel 20-10-07, 18:21   #29
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg gir selv når pengene er tenkt til formål utenfor landegrensene. *erfaren bøssebærer*

Ja, det har vi også opplevd som bøssebærere. Ungene skjønner ingenting når folk sier nei, de vil ikke gi, og spør om de er fattige, og ond som jeg er sier jeg at nei, det er de nok ikke, men de er dårlige til å dele.

I år skal vi ikke gå med bøsser, og regner med at vi gir et sted mellom 100 og 300.

Gammel 20-10-07, 18:22   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Velger man da alternativ nr 2 slik at det ser mer ut, eller alternativ nr 3 slik at det ser mindre ut. Noe sier meg at man ikke kan skrive alternativene slik. :spikker:

Nei, klart man ikke kan det. Tenkte det samme sekundet etter at jeg postet. Vanligvis pleier jeg å være nøye med slike ting, men jeg hadde litt dårlig tid.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 18:24   #31
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Så kult gjort! Vi pleier å gi 500,-kr til bøssebærere på døra i tillegg til at vi støtter gjennom telefonen og ved å kjøpe produkter som gir inntektene til tv-aksjonen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 18:24   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Fikk egentlig ikke helt med meg om du spurt hva vi ga generelt, eller om det var denne spesifikke aksjonen du lurte på?

Denne spesifikke aksjonen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 18:27   #33
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ok, i denne aksjonen skal vi gi som vi pleier, 500,-kr.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 19:33   #34
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir 500,-

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 19:43   #35
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Har sendt 500 kr. i dag, og gir nok et par hundre kroner når de kommer på døra også, evt. ringer givertelefonen om de ikke dukker opp her.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 20:35   #36
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer også på om pengene kommer fram, eller om mye blir brukt på det administrative. Men vi kommer til å gi likevel, sannsynnligvis gjennom nettbank eller telefon, pleier ikke å ha mye kontanter i lommeboka.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 20:57   #37
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer til å gi tjue kroner og femti øre.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 21:01   #38
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier vanligvis å gi 200 kroner. Det blir det nok til i år ogå. Skal dessuten være bøssebærer.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 21:08   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri en fast sum som vi pleier å gi, så dette har vi ikke snakket om her i huset. Jeg trodde vi pleier å være nokså spandable, men her ser jeg at de fleste gir en god del mer enn vi nok gjør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 21:10   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vi pleier å gi mellom 2-300,- i tillegg ringes givertelefonen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.