Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 19:47   #21
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Jeg elsker KitchenAid-en min. Jeg valgte å ikke kjøpe Kenwood fordi jeg syntes at bollen var for stor, og dermed ikke ville kunne brukes til små mengder. Jeg baker to brød om gangen med maskinen min, og synes at det funker bra for oss. Og jeg synes den er veldig lett å rengjøre.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:51   #22
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Man kan jo bake bare to brød selv om bollen er stor, da.

Gammel 22-10-07, 19:53   #23
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har min mors gamle Kenwood og jeg elsker den.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:03   #24
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg elsker KitchenAid-en min. Jeg valgte å ikke kjøpe Kenwood fordi jeg syntes at bollen var for stor, og dermed ikke ville kunne brukes til små mengder. Jeg baker to brød om gangen med maskinen min, og synes at det funker bra for oss. Og jeg synes den er veldig lett å rengjøre.

Jeg baker to brød i gangen og har Kenwood Major og det funker helt utmerket selv om bollen en stor.

Gammel 22-10-07, 20:13   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har Keenwood Major og den fungerer supert til både små g store porsjoner. Kunne virkelig ikke klart meg uten den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:17   #26
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Kenwood major. Bruker den hele tiden og har spesial skap på kjøkkenet der hyllen heises frem når jeg skal bruke den. Jeg baker 4 brød, boller og kaker og er strålende fornøyd!

Har også kjøttkverna som er fin når mannen har vært på jakt!

Gammel 22-10-07, 20:27   #27
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Kenwood major. Veldig fornøgd. Har nettopp tatt ut fire brød fra omnen

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:30   #28
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Kenwood Major, og kjøpte den nettopp på grunn av den store bollen. Jeg liker å bake i store kvanta.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:30   #29
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Men stygge ting varer vel evig, det er visst en av naturens lover. Sukk.

Jepp. Har en over tjue år gammel Philips, funker enda, men bråker som et uvær. Er derfor litt på utkikken etter noe nyere og mer stillegående. Hvordan er Kenwood mtp lydnivå?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg er strålende fornøyd med min Kitchen Aid - og så er den jo en fest å se på !

Ah, slipper heldigvis å tenke på utseendet, siden den skal stå i skap.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:38   #30
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Electrolux Assistent, brukt til brødbaking en gang i uka siden januar '97, veldig fornøyd der. Dobbelvispebollen funker fint til kakerører (akkurat det er mest Sokk sitt domene må jeg innrømme), kjøttkverna brukes en gang i blant og funker ok den også. Tidligere brukte vi også hurtigmikseren, men nå blir det helst stavmikseren i stedet.

Vi har også en assistent som mannen bruker ukentlig til brødbaking. Jeg bruker den også når jeg skal bake store posjoner med rundstykker og horn.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:44   #31
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Signerer, litt av cluet er jo at den står framme og ergo blir brukt oftere

Gammel 22-10-07, 21:04   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har vår Kenwood på kjøkkenbenken. I stål er den jo pen å se til.

Gammel 22-10-07, 21:05   #33
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vår eldgamle og stygge Kenwood står i den største skuffen vår og er veldig lett tilgjengelig når jeg trenger den. Ikke noe pes i det hele tatt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:06   #34
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan noen fortelle meg hva som gjør Kitchen Aid til en bedre maskin enn Kenwood Major, bortsett fra utseendet?

Og omvendt?

:vurderer:

Gammel 22-10-07, 21:06   #35
malena

malena sin avatar

Standard

Eller kanskje jeg burde starte egen tråd?

Gammel 22-10-07, 21:11   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vår eldgamle og stygge Kenwood står i den største skuffen vår og er veldig lett tilgjengelig når jeg trenger den. Ikke noe pes i det hele tatt.

Vår eldgamle og stygge som vi arvet av svigers står nå hos min søster. Svigers fikk den til bryllupet, og nå, 35 år senere, er den like god.

Gammel 23-10-07, 12:57   #37
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Kan noen fortelle meg hva som gjør Kitchen Aid til en bedre maskin enn Kenwood Major, bortsett fra utseendet?

Og omvendt?

:vurderer:

Da jeg vurderte de to maskinene i fjor, kom jeg frem til at de var ganske likestilte. Den største forskjellen var designet på KitchenAid og størrelsen på bollen til Kenwood. Jeg hadde faktisk mest lyst på Kenwood frem til jeg så den. Den var så svær at jeg syntes at den ville ta for mye plass på benken hos meg. Siden jeg baker kaker oftere enn jeg lager store mengder gjærbakst, passet den mindre og penere KitchenAid meg best. Ellers mener jeg at begge to er også ganske likestilte når det gjelder tilbehør.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 13:05   #38
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har Bosch Mum med stålbolle:

Har hatt den i 8 år og er veldig fornøyd. Ønsker uansett ikke å ha ting stående på benken, så utseendet spiller mindre rolle. Lager på det meste 3 gedigne brød basert på 2 liter væske og flere kg mel (kapasiteten er 5,5 liter). Det er meget lett å rengjøre delene til stålbollen, blenderen og foodprosessoren.

Gammel 24-10-07, 21:48   #39
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Keenwood Major her også

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:52   #40
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Kenwood Major! Er kjempefornøyd med den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.