|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?
![]() |
#22 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Jeg blir litt sinna av å lese denne tråden her.... Sinna på kjøleskapet mitt!! Da vi flyttet kjøpte vi oss nytt kombiskap, og til min stooooore fortvilelse går ikke bollen til ismaskinen inn i fryseren. Har prøvd ALT. Ta ut skuffer, snudd kolben (som man egentlig ikke skal..) og må bare innse at det ikke går. Og dypfryser har vi ikke plass til i leiligheten. Må vel bare "leie" fryserplass av svigersøster som bor 5 minutt unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Ma Dalton: Må du fryse hele bollen? Min ismaskin har uttagbart fryseelement, som er det eneste som skal i fryseren. Det er ganske lite og får plass i en hvilken som helst fryser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Ja, dessverre må hele bollen i frysen..... Det er en slags kolbe som er fylt med frostvæske. Dobbeltæsj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan lage ALT av iskrem i maskinene. Absolutt alt.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Men da skjønner jeg ikke; hvorfor har ikke alle iskremmaskin?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Påvirket av denne tråden og et meget godt tilbud kjøpte jeg meg ismaskin for litt over en uke siden.
![]() |
#30 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?150,- kroner?? Herregud, det er jo gratis!
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Nå er tiden som "mormor som sirkler rundt hjulvispen" over, og et slikt iskremvidundermaskineri står på kjøkkenbenken min. Jeg laget en omgang med vanliljeis for noen dager siden, det ble kjempegodt, men jeg fant ut at jeg må fryse isen etter at den er ferdig i maskinen. Rett fra maskinen ble den ikke frossen nok og smakte litt som gjenopptint is. Dagen etter var den derimot nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Vi har krups iskremmaskin og er veldig fornøyd med den. Enkel i bruk og det blir jo knallgod is da
![]() |
#34 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Drar opp denne tråden.
![]() |
#35 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Vi fikk av min bror for en del år siden. Det er litt jobb, deilig is, men den er litt myk, så den er best etter en tur i fryseren ja. Tiner litt fort, synes jeg. Men NAM!
![]() |
#36 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Det er ikke omfattende, egentlig, du trenger jo ikke å følge de oppskriftene. Du kan feks. bare mose bær/frukt og litt kesam eller fløte eller noe samt melis, og fryse det. Eller du kan piske en boks krem, lage eggedosis av 2-3 eggeplommer og melis og blande sammen alt + smak (hakket sjokolade, eller vanilje, eller sitronolje, eller Philadelphia, eller bær eller cookies eller hva du har) og fryse det i maskinen. Bruk fantasien.
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Billigversjonen er å ta isbiter og salt i en pose, og isen i en mindre pose oppi der igjen, også riste. Det er gøy å gjøre med barn, men litt tidkrevende til middagselskaper, ja.
![]() |
#38 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?Nå testes maskina for første gang. Eller.
![]() |
#40 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?åå vil veldig gjerne ha link på prikk jeg også |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|