Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som har erfaring med ismaskiner?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 17:42   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med ismaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Er ikke det Philips da? Jeg har maken, jeg gav bort en i gave et år og mottakeren syntes det var så fin gave at hun kjøpte maken til meg året etter.

Gammel 27-10-07, 15:20   #22
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ma Dalton er litt kul
Standard

Jeg blir litt sinna av å lese denne tråden her.... Sinna på kjøleskapet mitt!! Da vi flyttet kjøpte vi oss nytt kombiskap, og til min stooooore fortvilelse går ikke bollen til ismaskinen inn i fryseren. Har prøvd ALT. Ta ut skuffer, snudd kolben (som man egentlig ikke skal..) og må bare innse at det ikke går. Og dypfryser har vi ikke plass til i leiligheten. Må vel bare "leie" fryserplass av svigersøster som bor 5 minutt unna.

Det er jo så fantastisk god iskrem som lages. Snufs! Savner iskremmaskinen i bruk...

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 15:26   #23
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har prøvd å lage yogurtis i ismaskinene forresten? Yogurt natuerellis er noe av det beste jeg vet ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 16:14   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ma Dalton: Må du fryse hele bollen? Min ismaskin har uttagbart fryseelement, som er det eneste som skal i fryseren. Det er ganske lite og får plass i en hvilken som helst fryser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 17:01   #25
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Ma Dalton er litt kul
Standard

Ja, dessverre må hele bollen i frysen..... Det er en slags kolbe som er fylt med frostvæske. Dobbeltæsj.

Gammel 27-10-07, 19:30   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Noen som har prøvd å lage yogurtis i ismaskinene forresten? Yogurt natuerellis er noe av det beste jeg vet ...

Du kan lage ALT av iskrem i maskinene. Absolutt alt.

Gammel 27-10-07, 21:07   #27
daffy

daffy sin avatar

daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men da skjønner jeg ikke; hvorfor har ikke alle iskremmaskin?!
Det høres jo helt genialt ut, og jeg skal ut å kjøpe en på mandag. Hadde tenkt å ønske meg til jul, men tror ikke jeg kan vente så lenge.

Gammel 27-10-07, 21:08   #28
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Ma Dalton er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja! I oppskriftsheftet som fulgte med maskina mi stod det til og med oppskrift på laksesorbet..!

Gammel 29-10-07, 23:35   #29
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Påvirket av denne tråden og et meget godt tilbud kjøpte jeg meg ismaskin for litt over en uke siden.
Maxi på Skårer hadde tilbud på en som rommet 1,6 liter (ferdig is) til 150,-

Der er det utfra bruksanvisningen jeg så vidt har tittet i (har ikke sett helt på maskinen enda) noen ringer som skal legges i fryseren i 24 timer.

Planen var å lage is i helgen, men glemte det.

Gammel 30-10-07, 00:08   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

150,- kroner?? Herregud, det er jo gratis!

Gammel 03-11-07, 18:28   #31
daffy

daffy sin avatar

Standard

Nå er tiden som "mormor som sirkler rundt hjulvispen" over, og et slikt iskremvidundermaskineri står på kjøkkenbenken min. Jeg laget en omgang med vanliljeis for noen dager siden, det ble kjempegodt, men jeg fant ut at jeg må fryse isen etter at den er ferdig i maskinen. Rett fra maskinen ble den ikke frossen nok og smakte litt som gjenopptint is. Dagen etter var den derimot nydelig.

Den beste isen jeg til dags dato har smakt er en krydderis på fløtebasis. Kontrasten mellom den kalde konsistensen og de "varme" krydderne var helt nydelig. Det må ha vært stjerneanis og kanel i isen tenker jeg, men jeg googler i vei uten å finne en eneste oppskrift på krydderis. Det nærmeste jeg kommer er at Lise Finckenhagen vant førsteprisen som årets kokk med krydderis som dessert

Er det noen som tilfeldigvis har en krydderisoppskrift liggende?

Gammel 03-11-07, 21:44   #32
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Å, jeg vil ha is-maskin. Skal ønske meg en til jul.

Gammel 03-11-07, 22:10   #33
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har krups iskremmaskin og er veldig fornøyd med den. Enkel i bruk og det blir jo knallgod is da

Har feks hatt hjemmelaget creme brulè og annanas-is til - DET var godt det

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 18:29   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drar opp denne tråden.

Mannen fikk ismaskin nå til bursdagen sin, som tar 1,6 liter.
Han elsker jo is, så det er jo suverent.

Men. Vi har lest litt på bruksanvisning og oppskrifter, det er jo ganske OMFATTENDE da?! Men det går kanskje greiere etter hvert?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 18:35   #35
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk av min bror for en del år siden. Det er litt jobb, deilig is, men den er litt myk, så den er best etter en tur i fryseren ja. Tiner litt fort, synes jeg. Men NAM!

Gammel 01-05-10, 18:36   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er ikke omfattende, egentlig, du trenger jo ikke å følge de oppskriftene. Du kan feks. bare mose bær/frukt og litt kesam eller fløte eller noe samt melis, og fryse det. Eller du kan piske en boks krem, lage eggedosis av 2-3 eggeplommer og melis og blande sammen alt + smak (hakket sjokolade, eller vanilje, eller sitronolje, eller Philadelphia, eller bær eller cookies eller hva du har) og fryse det i maskinen. Bruk fantasien.

Gammel 01-05-10, 18:42   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billigversjonen er å ta isbiter og salt i en pose, og isen i en mindre pose oppi der igjen, også riste. Det er gøy å gjøre med barn, men litt tidkrevende til middagselskaper, ja.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:39   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå testes maskina for første gang. Eller.
Jeg har laget en basisoppskrift, og skal tilsette After Eight etter hvert.
Basisoppskriften skal dog stå i kjøleskap i 12 timer, før den has i selve maskina og så skal den røres en 30 min eller noe.

Men det må kanskje ikke gjøres sånn?
Hvem var det som hadde en blogg med isoppskrifter her?
Sende meg link på prikk?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:14   #39
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nessie: Mulig det var meg? Sendte deg iallfall link på prikk.

Gammel 13-06-10, 23:08   #40
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

åå vil veldig gjerne ha link på prikk jeg også Ferie pengene kommer i morgen og ismaskin står på lista

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.