Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 12:23   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde Dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Da vil jeg tro det er ganske mange steder her i verden du ikke reiser til? Jeg synes det er flott at mennesker tar slike standpunkt i forhold til hvor man vil/ikke vil reise

Ja, det er endel steder i verden jeg ikke ønsker å reise til av politiske grunner, men Tyrkia, Israel og Burma er på toppen av den lista. Jeg er i tenkeboksen når det kommer til Kina.

Jeg reiser sikkert til land andre finner problematiske av andre grunner, men jeg har plukket ut de landene som jeg f. eks. syns har en så omfattende apartheidpolitikk at det gjennomsyrer alt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 15:22   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Kina er for meg enda mer uaktuell enn Tyrkia, mtp menneskerettighetene.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 04:35   #3
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det er endel steder i verden jeg ikke ønsker å reise til av politiske grunner, men Tyrkia, Israel og Burma er på toppen av den lista. Jeg er i tenkeboksen når det kommer til Kina.

Jeg reiser sikkert til land andre finner problematiske av andre grunner, men jeg har plukket ut de landene som jeg f. eks. syns har en så omfattende apartheidpolitikk at det gjennomsyrer alt.

Bare lurer litt her... boikotter du Tyskland også?? Siden Hitler utryddet omtrent en hel nasjon?? Det med armenerne skjedde under Det Osmanske riket(Tyrkia het ikke tyrkia en gang den tiden) fra 1915 til 1917, noe som førte til at et omstridt antall armenere omkom... hvis man skal begynne å gå i alle lands historier, sååå langt tilbake i tid, er det ikke mange land man kan besøke gitt. Vikingene her i nord var ikke akkurat så snille de heller..kanskje det er mange land som boikotter Norden av samme grunn? For meg blir det for dumt!

Jeg har vært masse i tyrkia og kjenner mange kurdere. De er født og oppvokst i tyrkia og ser seg selv som tyrkere. Akkurat som samene her i nord er norske. Det som ødlegger for kurderne og deres rykte er terrororganisasjoner som PKK.
Tenker pipen hadde vært anderledes her i Norge også, om Samene plutselig sa at de ville eie hele nord og være uavhengig av Norge. Og de hadde laget en terrororganisasjon som bombet og drepte masse uskyldige mennesker. Hva skulle Norge gjort da?

Det er alltid to sider av en sak og ikke alltid slik man tror!

Jeg har vært masse i tyrkia, senest nå for noen uker siden. Jeg merket ingenting av noe bråk eller terror der nede i disse to ukene. Var der nede i sommer også, gikk like greit da!
Beste tiden der nede er i mai og september, særlig hvis man skal så langt ned som Alanya og Antalya. Der er det veldig varmt i juli og august og ikke å anbefale hvis man ikke liker varme. Hvis man ikke liker store byer og mye varme, anbefaler jeg en liten koselig by som heter Cesme. Den ligger rett over Chios (vi ser lyset fra bilene om kvelden, så nære Chios er det!) Vi var en gjeng med store og små på 22 stk. som dro til Cesme med reiseselskapet Via Ferieverden i sommer og det var helt topp. Har mange venner som har vært i Kemer og de har likt seg veldig godt der, så det er mitt neste stoppested der nede.
Tyrkia har masse flotte ruiner og severdigheter å by på, og jeg er glad jeg har fått oppleve noe av det!

Gammel 26-10-07, 22:14   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

På grunn av deres massive undertrykking av kurderne. Når man legger til folkemordet på armenerne, som de konsekvent nekter å omtale som et folkemord og nedvurderer omfanget av, så er ikke det en stat jeg ønsker skal få mine turistkroner.

Det er akkurat den grunnen jeg har og for å ikke dra dit.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 16:27   #5
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg reiser gjerne til Tyrkia. Har vært der med baby og som høygravid. Var der i sept. og da var den helt fantastiske temperaturer både i vann og på land. Var der også 1 uken på juni og der var helt supert det også.

Gammel 23-10-07, 23:18   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Nok en Tyrkiaboikotter. Det hadde ikke falt meg inn å vurdere Tyrkia som ferieland.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 08:33   #7
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Tyrkiaboikottar her og. Det skal solid skjerpings til før vi kjem til å vurdere det i det heile.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 08:48   #8
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Noen som vet hvilken temperatur det er på Mallorca i mai ?
Det heller vel mest mot å reise til Mallorca etter å ha sett litt på div. reiser.
Tenkte å reise uken med 1 mai,men er litt opptatt om det er varmt der da og om det er gode badetemperaturer.

Noe som vet ?

Gammel 24-10-07, 09:35   #9
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I mai er det som norsk sommer der i følge det jeg har lest. Dagtemperaturer på rundt 20 grader og de har ikke mye nedbør den måneden. Men det er nok relativt kaldt i vannet.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:40   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lille my, her.

Det heller vel mest mot å reise til Mallorca etter å ha sett litt på div. reiser.
Tenkte å reise uken med 1 mai,men er litt opptatt om det er varmt der da og om det er gode badetemperaturer.

Noe som vet ?

Ja, jeg har vært der i både mai og juni, og hvis du tenker ordentlig bade-og solferie hadde jeg tatt juni. Vi var der i slutten av mai for 3-4 år siden, og mulig vi var litt uheldige, det varierer jo fra år til år, men det blåste ganske mye og det var litt for kaldt i vannet ennå. Men det er jo noen hotell med oppvarmede innendørsbasseng da.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:57   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lille my, her.

Noe som vet ?

I mai er det god norsk sommer-temperatur på Mallorca. Mallorca er nydelig i mai. Frisk klar luft, rent og grønt.

Gammel 28-10-07, 00:19   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bestilt 2 ukers tur neste sommer til pegasos world i Tyrkia. I Side. Jeg kjenner flere som har vært på det hotellet, og alle er utrolig fornøyde! Her kan du lese om det:
www.nazar.no

Gammel 24-10-07, 10:15   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du slipper vel inn igjen omtrent i disse dager, gjør du ikke?

Gammel 24-10-07, 10:17   #14
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, fra oktober 07 var det vel.

Ikke at jeg hadde reist dit igjen, men ja, det er hypotetisk mulig.

Sånn går det når man forsvarer kurdere...

Gammel 24-10-07, 10:21   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også sagt at jeg aldri ville reist til Tyrkia. Samtidig har jeg sendt min datter dit to ganger. Noe dobbeltmoralsk. Uansett så kjenner jeg at jeg gir litt etter. Jeg er fremdeles for boikotting på grunnlag av det som er nevnt lenger over her. Samtidig så tenker jeg at mange av folkene tjener alt de trenger til hele året i løpet av sommermånedene. Mamma har vært i Kemer noen år nå. Gutta boys jobber seg ihjel på hotellene fra 06 til 12-01. Hjem og sove og på an igjen. Flere av de gjør det slik at de skal ha råd til å ta seg en utdanning, eller for at søsken skal få seg en utdanning. Når jeg hører om de personlige historiene blir ikke trangen til boikott like sterk. Nei, jeg syns Tyrkiasituasjonen er vanskelig. Men jeg hadde ikke vært redd for å reise dit.

Gammel 24-10-07, 15:19   #16
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har også sagt at jeg aldri ville reist til Tyrkia. Samtidig har jeg sendt min datter dit to ganger. Noe dobbeltmoralsk. Uansett så kjenner jeg at jeg gir litt etter. Jeg er fremdeles for boikotting på grunnlag av det som er nevnt lenger over her. Samtidig så tenker jeg at mange av folkene tjener alt de trenger til hele året i løpet av sommermånedene. Mamma har vært i Kemer noen år nå. Gutta boys jobber seg ihjel på hotellene fra 06 til 12-01. Hjem og sove og på an igjen. Flere av de gjør det slik at de skal ha råd til å ta seg en utdanning, eller for at søsken skal få seg en utdanning. Når jeg hører om de personlige historiene blir ikke trangen til boikott like sterk. Nei, jeg syns Tyrkiasituasjonen er vanskelig. Men jeg hadde ikke vært redd for å reise dit.

En boikott rammer alltid uskyldige, om det er Nestle, Tyrkia, billigproduserte klær i Kina, osv. Det er dessverre ikke noen mulighet å komme utenom.

Det er nok årtier til Tyrkia blir med i EU uansett, det er jeg glad for.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:21   #17
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville ikke reist til Tyrkia, av samme grunn som Glitter & Co nevner.

Gammel 26-10-07, 11:01   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok en Tyrkia-boikotter her.
Jeg har dog vært der, for 13 år siden.

Gammel 26-10-07, 11:10   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

En kollega av meg dro til Tyrkia med utgått pass (1 mnd.). Hun ble satt i arresten og fikk fly hjem til Nord-Sverige. Derfra måtte hun haike hjem. Nei, ikke Tyrkia for meg heller.
Min søster var et år i Egypt, de hadde 50 C, og kunne knapt nok være ute. Det frister heller ikke.

Gammel 26-10-07, 11:19   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

En kollega av meg dro til Tyrkia med utgått pass (1 mnd.). Hun ble satt i arresten og fikk fly hjem til Nord-Sverige. Derfra måtte hun haike hjem. Nei, ikke Tyrkia for meg heller.

Det er jo til pass for henne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.