|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Jeg er vant til stor familiejul på min mors side - det meste vi har vært er 33 på julaften. Har feiret en jul med svigers, og det var for så vidt greit (selv om det ikke føltes som jul
|
|
|
#2 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Vi skal feire hos mine foreldre, sammen med mine 3 single og barnløse (og unge, forsåvidt) søsken. Besteforeldrene mine pleier å sirkulere, så jeg vet ikke hvor de skal være. Vi blir 8-12 på julaften, avhengig av hvor de havner. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Vi feirer hjemme hos oss selv. Det har vi gjort i en god del år allerede. Har ikke vært borte på julaften siden før vi fikk barn. Om vi får besøk eller ikke vet vi ikke helt ennå, men jeg tviler. Vi pleier å invitere svigers, men de pleier å dra til datteren sin i stedet. Og det er i grunnen helt greit. Jeg elsker å være hjemme på julaften. Bare oss fire. Masse god mat, rolig og fredelig - og vi gjør ting på vår måte og sånn som det passer oss. Gaveutdeling med ro og fred til å se på tingene man får, småspise litt godis mens man driver på. Uff, nå begynte jeg plutselig å glede meg til jul - og det er TO MÅNEDER igjen! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Enten så feirer vi jul hos mamma å pappa eller så feirer vi det hos søstera mi
|
|
|
#5 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?I år blir det nordnorsk jul hos mine foreldre. Gleder meg til snø og kulde (for det håper jeg inderlig, har aldri opplevd snøfri jul i nord). På kvelden kommer min farmor og farfar og feirer med oss. Tror barrna kommer til å storkose seg med beste- og oldeforeldre.
|
|
|
#6 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Er ikke helt sikker enda. Er bedt til foreldrene mine, og har vært der hver jul untatt 1. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Vi skal være her hjemme sammen med mine foreldre. Det har vi vært hvert år siden vi fikk barn. I år skal bonussønnen og den høygravide svigerdatteren min være hos oss også, for de vil være i nærheten av Haukeland og ikke ute i periferien hos hennes foreldre eller hans mor så nærme termin. (Begynnelsen av januar.) Jeg gleder meg.
|
|
|
|
#9 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Vi feirer alltid jula hjemme hos oss selv. I år kommer svigerforeldrene samt mannens søster og samboer hit på middag og gaveåpning. De drar hjem utpå kvelden - svigers bor i byen og mannens søster med samboer bor alltid der når de er på besøk. Annet hvert år ferier vi jul med svigerforeldrene mine og annet hvert år med mine foreldre. Mine foreldre bor 40 mil unna oss så de er alltid her noen dager når de kommer på besøk
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Aner ikke. Vet ikke. Avlyser gjerne jula.
|
|
|
#11 |
|
*_*
|
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?
|
|
|
|
#12 |
|
Har fått viljen sin
|
Slik får det ikke bli hos oss |
|
|
|
|
|
#13 |
|
*_*
|
Tror jammen jeg skal benytte meg av dette nå jeg også, nå som vi ikke lenger er de som lettest kan fly fra hus til hus fordi vi ikke har barn. Men så var det det med de nybakte besteforeldrene, da. De krever besøksrett her eller der... *problemfokusert nå*
|
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Da kan de vel komme på besøk? Jeg antar det blir løsningen vår - problemet er bare at det kan bli vanskeligheter med overnattingsplass etterhvert. Da får vi isåfall fikse en seng som ikke er hos oss. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#16 |
|
*_*
|
Nå føler jeg meg kjip fordi jeg klager.
|
|
|
|
#17 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Hjemme, sammen med svigermor, i år som i fjor og de siste 10 årene.
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Hjemme selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?Hjemme hos foreldrene mine, og for første gang på leeenge skal alle søskenene mine være der også, med partner og barn. Mormor er også en selvskreven gjest, så vi blir 16 stk i år
|
|
![]() |
|
|