|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul? | |||
| Ja alltid |
|
8 | 5,41% |
| Ja som regel |
|
8 | 5,41% |
| Noen år |
|
4 | 2,70% |
| Tja, men vi kommer frem til en løsning vi kan leve med |
|
11 | 7,43% |
| Nei det tror jeg ikke? |
|
9 | 6,08% |
| Nei |
|
93 | 62,84% |
| Vi feirer ikke jul sammen fordi vi ikke blir enige |
|
0 | 0% |
| Jeg/vi feirer ikke jul |
|
1 | 0,68% |
| Vi har hvert vårt år å velge hvor vi skal være |
|
6 | 4,05% |
| Annet (spesifiser) |
|
8 | 5,41% |
| Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Egentlig ikke: Jeg ville gjerne vært hos min familie, helst hvert år, mens mannen helst vil være hos sin familie. Det er hyggelig hos svigers, altså, men jeg synes fortsatt det er mange hakk hyggeligere hos mine foreldre og søster. Men vi kommer frem til en løsning vi kan leve med begge to, uten krangling, og som tar hensyn til at begge sett besteforeldre skal få sett mest mulig til barnebarna. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi har ikke så mange valg, enten er vi hjemme hos oss selv, eller så feirer vi hos mine foreldre, vi har gjort begge deler... Sist redigert av polarjenta : 23-10-07 kl 23:41. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Ja, vi er i grunnen det. Det betyr ikke at vi begge alltid gleder oss veldig til julaften, men det er jo bare rett og rimelig at vi feirer med begge sider av familien. Jeg synes svigerfamilien har altfor stort fokus på gaver, og det er som regel skrekkelig bråkete der, men vi feirer med dem annethvert år. Jeg ønsker ikke å bli en slik sur og urettferdig kjerring som mener at seg og sitt er viktigst. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er annenhvert år sammen med hans og min familie. Alle bor i nærheten så det er greit og slippe og reise så langt.
|
|
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?jeg svarte Tja, for jeg har av og til problemer med å bli enig med meg selv. Mannen er fornøyd uansett, men jeg syns det skal være rettferdig. Det er ikke så enkelt når hans foreldre er skilt og ikke går i hop - skal man ta tredjehvert år i forskjellige hus, eller skal man ta mine foreldre annethvert år og hans hvert fjerde? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Det virker for meg som alle her definerer å feire jul som selve julaften. Ingen har sagt noe om hvordan de ordner seg de andre juledagene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Øyert
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Julaften tar vi på rundgang mellom mamma, svigers og pappa.
|
|
|
#11 |
|
Fornøyd
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer annethvert år med hans foreldre, og annethvert med mine. Til nå har vi reist hjem til de ulike, og i år bærer det hjem til mine foreldre. Fra og med neste år håper vi på å feire jul hjemme hos oss selv, og så får de ulike komme til oss. Det er tross alt lettere for 2 voksne å reise avgårde enn for oss 2+2.
|
|
|
#12 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Her er jeg veldig enig med meg selv
|
|
|
|
#15 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er enige! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er så enige når det gjelder julefeiring at vi vel grenser til kjedelige. Vi feirer hjemme hos oss selv. Annethvert år har vi mine og hans foreldre her. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi har aldri vært uenige om hvor julen skal feires. Enten var det hjemme i Usa, eller så var det i Norge hos min familie, og vi planla turene til Norge laaaang tid i forveien. Mannen har kun faren sin i Usa, og han kommer nå hit til jul og skal være med oss. Gleder meg til det!!! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi har ikke så mange alternative steder å feirer jula så ja, vi er enige. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Viser tenner
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Før hadde vi annet hvert år (hos foreldrene våre), men med tre unger og hund syntes vi det ble mest mas. Dessuten er det koselig å lage til jul i eget hus. Mannen mistet broren sin i 2000, og etter det har foreldrene hans vært her hver julaften. Jeg må innrømme at det er litt trist og aldri være sammen med min familie, men foreldrene mine vil være hjemme og der er søsteren min med famile ... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
trøtt
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Eh... Jeg blingset. Jeg svarte, "Ja, alltid" fordi jeg trodde det ble spurt om vi var enige. Siden spørsmået er stikk motsatt skal svaret mitt være "nei".
|
![]() |
|
|