Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Offentlig kommunikasjon

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 18:19   #1
Wit
Av og på bruker

Wit sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Offentlig kommunikasjon

Vi oppfordres stadig til å kjøre kollektivt i stedet for bil. VEL, dette er egentlig ikke så enkelt. Her jeg bor kan jeg benytte buss eller buss og tog.
Bussen er stappfull og mange må stå på motorveien (dette er jo ikke lov!!). De setter inn ekspress busser, men da ikke til de tidspunktene det er mest folk.
Skal jeg ta tog, vel så er dette ikke helt enkelt. Det korresponderer nemlig ikke Er bussen bittelitt forsinket, og jeg ikke løper fort nok, så må jeg vente over 30 min på toget...
Hjem igjen.... Vel, jeg må vente ca 25 min på bussen...... Det ender med at jeg blir hentet i bil på togstasjonen (for de har ikke parkeringsplasser nok heller)... I tillegg har jeg da stått på et stappfullt tog, som ikke alltid alle får plass på (neste går om 30 min...)

Er det rart folk bruker bil??? Hvor er satsingen på kollektiv transport? Her jeg bor kan ikke flere reise kollektivt, fordi det da ikke er plass på tog/buss.... Men å sette inn ekstra ruter.. nei det er uaktuelt..

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
buss, kollektiv, kommunikasjon, tog, transport

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.