Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godispose i bursdag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Godispose i barnebursdag?
Ja, det hører med. 58 33,92%
Nei, den er vi lei/ liker ikke det. 93 54,39%
Annet : vennligst spesifiser. 25 14,62%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 14:01   #21
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godispose i bursdag?

Jeg synes det er helt ok jet. Bursdager legges ofte til lørdager uansett og det er ikke snakk om sånne mengder. Mazungen liker ikke det meste selv.

Å lage poser til fiskedammen på bursdagen synes hun er stas. Vi har alltid i noe annet enn godteri også. Bursdager handler mye om å få,få få. Jeg synes det er greit at det er små poser også.

Dette er jo forøvrig nok en amerikansk skikk, kommet med filmer.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:03   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt godtepose når vi har hatt bursdag i helgene, men ikke når vi har hatt festen i uka.
Eldstemann hadde stor bursdagsfest på grendehuset, da strødde jeg godis utover bordet når jeg satt frem kakene. Det som det gikk masse, masse av var popcorn, ikke godterier.
Mellomste er svært så bestemt på at han vil ha poser, men neste bursdag blir midt i uka, så da får jeg finne et alternativ.
Plager ikke meg at de får godteri, det er det å ha med hjem som irriterer meg grønn. De sitter i bilen på vei hjem og trykker i seg for å slippe å dele med de andre hjemme og kommer hjem rett før sengetid helt speeda.

Gammel 25-10-07, 14:58   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes det er helt ok jet. Bursdager legges ofte til lørdager uansett og det er ikke snakk om sånne mengder.

De fleste bursdagene som er basert på barnehagebarna er kl 17 direkte etter barnehagen, da kan jeg tenke meg at det ikke er så greit å få hjem et sukkergira barn.

Jeg lider ikke av det selv, min sønn liker ikke kake, brus eller godteri.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:13   #24
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

De fleste bursdagene som er basert på barnehagebarna er kl 17 direkte etter barnehagen, da kan jeg tenke meg at det ikke er så greit å få hjem et sukkergira barn.

Jeg lider ikke av det selv, min sønn liker ikke kake, brus eller godteri.

Akkurat hvilken dag bursdagene feires på varierer vel litt fra sted til sted.

Gammel 25-10-07, 15:15   #25
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Akkurat hvilken dag bursdagene feires på varierer vel litt fra sted til sted.

Ja, det var det jeg mente (men ikke skrev), at her hos oss feires de etter barnehagen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:27   #26
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset har godtepose vært en greie som eldstejenta ville ha. I år kjøpte jeg inn småsnop og tenkte at jeg skulle hive i noen poser til ungene i selskapet til hun på 3 år. Jeg glemte helt å kjøpe noe poser å ha det i, så plutselig kom jeg på at jeg hadde masse små krus kjøpt på IKEA for 2 kr stk. Jeg skrev navnet til alle på, tok et bilde og limte på og puttet godteriet oppi. Det ble ikke plass til så mye, men de synes det var knallgøy allikevel. Jeg serverte ikke noe smågodt ved siden av, men muffins og pizza. Ingen av ungene ble for høye, fordi de gikk ut og lekte nesten en time og løp det av seg!

Gammel 25-10-07, 15:34   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Fnatten, igjen og igjen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:56   #28
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her bruker vi ikke å ha godispose i bursdagen. Vi bruker heller å fiske, eller har skattekart etter is... (jeg skjønner ikke hvorfor ungene må få en ting for å komme i bursdagen heller jeg da.. Hvorfor må de få med seg noe hjem?)

(Fortsatt er det en eller annen unge som spør etter godisposer)

Gammel 25-10-07, 15:58   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Her bruker vi ikke å ha godispose i bursdagen. Vi bruker heller å fiske, eller har skattekart etter is... (jeg skjønner ikke hvorfor ungene må få en ting for å komme i bursdagen heller jeg da.. Hvorfor må de få med seg noe hjem?)

(Fortsatt er det en eller annen unge som spør etter godisposer)

Vi har aldri gitt godteposene når de skal hjem og aldri opplevd det i andre bursdager heller. Her deles den ut i selskapet og spises i selskapet.

Gammel 25-10-07, 17:36   #30
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Selvfølgelig er det greit å droppe posen! Barna skal da ikke ha belønning for at de kommer i selskapet? Og nok å spise får de vel i selskapet om ikke de må ha med seg enda mer?

Jeg lager ikke slike poser.

Gammel 25-10-07, 17:41   #31
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er ok å ha godteposer i bursdag, men synes det er helt ok å ikke ha det også.Vi hadde det tidligere men ikke nå lenger, Da den eldste gutten her begynte på skolen og han skulle be hele klassa så sa han at han ikke ville ha godteposer fordi ei jente i klassen hadde diabetes. han tenkte at det ville være leit for henne om alle fikk godteripose og ikke hun. så etter det har vi ikke hatt godteposer, ikke i bursdagen til de andre ungene her eller, tror ikke ungene savner det eller, det er jo nok annet som spises i en bursdag.

Gammel 25-10-07, 18:19   #32
Maz
Pauset

Standard

Vi deler ikke ut godterposer de fiskes.

Jeg har alltid noen ekstra på luringen for hentende søsken også (om det er ok for foreldre)

Gammel 25-10-07, 18:31   #33
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er jo en fin tanke, men vil dere velge det samme hvis det er barn som ikke spiser andre ting?

.

Om et barn hadde cøliaki ville jeg sjekket ut glutenfrie kaker, om et hadde nøtteallergi ville jeg sørge for å ha et alternativ til det barnet også.

Om jeg hadde god informasjon ville alle få mat tilpasset det barnet.

Gammel 25-10-07, 18:44   #34
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg synes godteposer i bursdag er helt greit. Ikke nødvendig, men heller ikke fyfy. MEN, jeg foretrekker at de gis ut i bursdagen, og ikke når barna skal dra hjem igjen.

Enig med Fadese. Jeg synes det høres greit ut med variasjon i bursdager, og kommer nok til å gjøre litt forskjellig når den tid kommer.

Gammel 25-10-07, 18:47   #35
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vi har alltid alternativer, og jeg strekker meg langt for å imøtekomme evnt ønsker, _om_ jeg får beskjed. Jeg synes at foreldrene kan ringe og si ifra..

Gammel 25-10-07, 19:06   #36
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godteposer er helt greit. Siden StoreSøster spiser masse frukt ellers, i motsetning til snop, er det faktisk STAS med godtepose i bursdag.

Hun klarer seg uten også, men kommenterte det med skuffelse da hun skulle i en bursdag hvor hun visste at godteposene var byttet ut med fruktfat.

Gammel 25-10-07, 19:13   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror her i huset går allerede nå og gleder seg til 5-årsdagen sin - for da skal vi fiske godtepose... Han har bursdag i januar og har gledet seg siden august... Jeg tror livet går i knas for ham om det ikke blir godteposefisking.

Men posene behøver ikke "ta av" som andre før har nevnt, det holder med litt småtteri til hver.

Gammel 25-10-07, 19:44   #38
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er jo en fin tanke, men vil dere velge det samme hvis det er barn som ikke spiser andre ting?

Dette gjelder jo all bursdagsmat. Vi har det slik når det gjelder all bakst med egg, appelsiner, kiwi, jordbær, nøtter og en del andre ting. Vi opplever sjeldent at folk kutter ut slike ting av hensyn til vårt barn og vi sender alltid med alternativer.

Ville hatt alternativer så alle hadde fått kake/mat som de kan spise. men ville ikke kuttet ut en kake med f.eks jordbær i fordi det var noen som ikke kunne spise det, da er det andre kaker å velge mellom for dem. men hvis det er en som nesten ikke tåler noen ting så ville jeg hatt beskjed og noen ønsker om hva jeg kunne servert det barnet. Har hatt diabløtkake i flere selskaper også hvis jeg vet om at noen har diabetes.

Gammel 25-10-07, 20:11   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Dette gjelder jo all bursdagsmat. Vi har det slik når det gjelder all bakst med egg, appelsiner, kiwi, jordbær, nøtter og en del andre ting. Vi opplever sjeldent at folk kutter ut slike ting av hensyn til vårt barn og vi sender alltid med alternativer.

Jeg lager mat som alle gjestene kan spise. Det krever litt ekstra av meg, men bevares. jeg trenger jo kun å tenke på det tre ganger i året og ikke hver dag. Ja, om ikke de barna som er allergiske kommer på besøk da.

Dog sliter jeg litt med kake til jentungens bursdag og har allerede begynt å sondere terrenget. Kake uten melk, gluten og egg. Vi har alltid bare ei kake som alle kan spise.

Gammel 25-10-07, 21:01   #40
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg vet om at et barn av en eller annen grunn ikke kan spise "vanlig" mat, så er det klart jeg finner alternativer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.