|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Godispose i barnebursdag? | |||
Ja, det hører med. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
58 | 33,92% |
Nei, den er vi lei/ liker ikke det. |
93 | 54,39% |
Annet : vennligst spesifiser. |
25 | 14,62% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godispose i bursdag?Jeg synes det er helt ok jet. Bursdager legges ofte til lørdager uansett og det er ikke snakk om sånne mengder. Mazungen liker ikke det meste selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?Vi har hatt godtepose når vi har hatt bursdag i helgene, men ikke når vi har hatt festen i uka.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?
De fleste bursdagene som er basert på barnehagebarna er kl 17 direkte etter barnehagen, da kan jeg tenke meg at det ikke er så greit å få hjem et sukkergira barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Pauset
Akkurat hvilken dag bursdagene feires på varierer vel litt fra sted til sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?Her i huset har godtepose vært en greie som eldstejenta ville ha. I år kjøpte jeg inn småsnop og tenkte at jeg skulle hive i noen poser til ungene i selskapet til hun på 3 år. Jeg glemte helt å kjøpe noe poser å ha det i, så plutselig kom jeg på at jeg hadde masse små krus kjøpt på IKEA for 2 kr stk. Jeg skrev navnet til alle på, tok et bilde og limte på og puttet godteriet oppi. Det ble ikke plass til så mye, men de synes det var knallgøy allikevel. Jeg serverte ikke noe smågodt ved siden av, men muffins og pizza. Ingen av ungene ble for høye, fordi de gikk ut og lekte nesten en time og løp det av seg!
![]() |
#27 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Godispose i bursdag?Jeg er enig med Fnatten, igjen og igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Godispose i bursdag?Her bruker vi ikke å ha godispose i bursdagen. Vi bruker heller å fiske, eller har skattekart etter is... (jeg skjønner ikke hvorfor ungene må få en ting for å komme i bursdagen heller jeg da.. Hvorfor må de få med seg noe hjem?)
![]() |
#29 |
navnet sjemmer ingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godispose i bursdag?Selvfølgelig er det greit å droppe posen! Barna skal da ikke ha belønning for at de kommer i selskapet? Og nok å spise får de vel i selskapet om ikke de må ha med seg enda mer?
![]() |
#31 |
Nattrangler
![]() Sv: Godispose i bursdag?Jeg synes det er ok å ha godteposer i bursdag, men synes det er helt ok å ikke ha det også.Vi hadde det tidligere men ikke nå lenger, Da den eldste gutten her begynte på skolen og han skulle be hele klassa så sa han at han ikke ville ha godteposer fordi ei jente i klassen hadde diabetes. han tenkte at det ville være leit for henne om alle fikk godteripose og ikke hun. så etter det har vi ikke hatt godteposer, ikke i bursdagen til de andre ungene her eller, tror ikke ungene savner det eller, det er jo nok annet som spises i en bursdag.
![]() |
#32 |
Pauset
![]() Sv: Godispose i bursdag?Vi deler ikke ut godterposer de fiskes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
Om et barn hadde cøliaki ville jeg sjekket ut glutenfrie kaker, om et hadde nøtteallergi ville jeg sørge for å ha et alternativ til det barnet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ekvilist
|
Enig med Fadese. Jeg synes det høres greit ut med variasjon i bursdager, og kommer nok til å gjøre litt forskjellig når den tid kommer.
![]() |
#35 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?Vi har alltid alternativer, og jeg strekker meg langt for å imøtekomme evnt ønsker, _om_ jeg får beskjed. Jeg synes at foreldrene kan ringe og si ifra..
![]() |
#36 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Godispose i bursdag?Godteposer er helt greit. Siden StoreSøster spiser masse frukt ellers, i motsetning til snop, er det faktisk STAS med godtepose i bursdag.
![]() |
#37 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?Storebror her i huset går allerede nå og gleder seg til 5-årsdagen sin - for da skal vi fiske godtepose... Han har bursdag i januar og har gledet seg siden august... Jeg tror livet går i knas for ham om det ikke blir godteposefisking.
![]() |
#38 |
Nattrangler
Ville hatt alternativer så alle hadde fått kake/mat som de kan spise. men ville ikke kuttet ut en kake med f.eks jordbær i fordi det var noen som ikke kunne spise det, da er det andre kaker å velge mellom for dem. men hvis det er en som nesten ikke tåler noen ting så ville jeg hatt beskjed og noen ønsker om hva jeg kunne servert det barnet. Har hatt diabløtkake i flere selskaper også hvis jeg vet om at noen har diabetes.
![]() |
#39 |
navnet sjemmer ingen
Jeg lager mat som alle gjestene kan spise. Det krever litt ekstra av meg, men bevares. jeg trenger jo kun å tenke på det tre ganger i året og ikke hver dag. Ja, om ikke de barna som er allergiske kommer på besøk da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
frakoblet
|
Hvis jeg vet om at et barn av en eller annen grunn ikke kan spise "vanlig" mat, så er det klart jeg finner alternativer.
![]() |
|
|