|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk en real ørefik mang en gang dessverre. Fikk jo også kjeft også, og hadde permanent husarrest 1 dag i uka hele ungdomstiden
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 26-10-07 kl 14:56. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk stort sett kjeft. Og noen få ørefiker i sinne (stort sett med påfølgende unnskyldning). Det var aldri snakk om husarrest eller inndratte privilegier eller slikt. Foreldrene mine var hissige, men verken hevngjerrige, langsinte eller særlig systematiske.
|
|
|
#3 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk aldri noen form for straff som jeg kan huske. Jeg var stort sett nokså grei å ha med å gjøre og fant ikke på mye tull. Kranglet litt med søsteren da ...
|
|
|
#5 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Ingen fysisk, men innestraff ved et par anledninger.
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk ris av mor et par ganger (jeg er usikker på hvor mange ganger, for senere ble det stort sett trusselen om ris eller trusselen om å gå på badet (åstedet for rising)).
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Aldri noe annet enn tilsnakk. I høyden irritert tilsnakk. (Jeg var jevnt over snill, og foreldrene mine er veldig tålmodige og rolige. (Mer enn jeg, merker jeg nå.))
|
|
|
#8 |
|
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk husarrest en gang. Varte til barne-tv begynte, da hadde faren min såå dårlig samvittighet. Søsknene mine og jeg vokste opp sammen med han. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?JEg fikk husarrest en gang, den varte i nøyaktig en dag. Den første dagen gikk greit, da skulle jeg ingenting, men dag 2 ville jeg ut med noen venner og da masa jeg så mye at mamma ikke orka høre mere på meg, så da fikk jeg gå ut likevel... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?.....
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg. Sist redigert av trøtt : 21-11-15 kl 09:16. Årsak: Rydder litt |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?*slettet*
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 23-11-15 kl 21:00. Årsak: opprydding når gammle tråder dukker opp. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
guru advisor
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg ble aldri straffet fysisk, men foreldrene mine er og har alltid vært enormt "gode" på å gi meg dårlig samvittighet hvis jeg gjorde noe som ikke passet dem. Det var et langt, klandrende blikk og stillhet i perioder. Dette har satt dype spor i meg, og jeg grøsser når jeg en gang i mellom ser at Mormor setter det blikket i min sønn. Da stopper jeg det, for jeg vil ikke at han skal gå med den klumpen i magen som jeg hadde. Jeg var til tider et nervøst barn.
Tenk deg om to ganger før du bruker det. Jeg fikk vondt i magen av å lese dette. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tankefull
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?
Uttrykte meg kanskje litt feil?!
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 27-10-07 kl 13:41. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg blir skikkelig trist av å lese denne tråden, og se hvor mange som har opplevd fysisk (og psykisk) avstraffelse.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk skikkelig ordentlig god gammeldags kjeft. En gang forsøkte min kjære far seg på husarrest, men det ble ikke gjentatt da han innså at det innebar at han faktisk måtte tilbringe en hel ettermiddag/kveld inne sammen med en skikkelig sur og trassig unge |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk kjeft og et par ganger fikk jeg husarrest. For min del var det verste når mamma ble sur og var det lenge. Jeg tåler kjeft og krangling, men man må bli venner igjen.
|
|
|
#17 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Etter den andre tråden om fysisk avstraffing så tror jeg kanskje jeg aldri har fått skikkelig straff.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Ørene mine var visst kronisk tette, og det ble belønnet med husarrest gjentatte ganger, samt juling på blanke messingen en gang. Med lilla plastsleiv. Det husker jeg gitt. Måtte dra ned buksa selv, og ble lagt over fanget til mammaheksen og fikk noen saftige rapp med sleiva. Sist redigert av Left : 26-10-07 kl 19:08. |
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg har fått bøttevis med kjeft, ris på rompa, ørefiker og iskald avvisning i timesvis, ofte dagevis etterpå. Ikke så greit for et lite barn. Sa jeg noe galt og han fikk sinnablikket, var det bare å løpe og låse seg inn på nærmeste rom med nøkkel. Så satt han utenfor og ventet til jeg kom ut for å slå. For slå, det skulle han.
|
![]() |
|
|