Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du flink til å ta vare på tingene dine?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hva gjør du for å ta vare på tingene dine?
Vasker og pusser sko regelmessig 29 30,85%
Bruker skomakeren minst to ganger i året 8 8,51%
Stopper ullstrømper når det går hull 16 17,02%
Bruker nuppefjerner på klær minst en gang i måneden 8 8,51%
Syr i knapper og hemper som ryker 53 56,38%
Pusser sølv 28 29,79%
Oljer møbler, jernstekepanner og knivskaft 30 31,91%
Sliper stålkanter og behandler sålen på skiene med voks hver sesong 10 10,64%
Polerer og gjør ting med bilen for at den skal vare lenge 31 32,98%
Gjør ikke noe av tingene i denne pollen 36 38,30%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 17:39   #21
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Er du flink til å ta vare på tingene dine?

Jeg syr i knapper en gang i blant og pusser sølv en sjelden sjelden gang. Ellers gjør jeg ikke noe av det andre du hadde listet opp.

Gammel 30-10-07, 17:45   #22
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pusser sko. Dyre sko som har vært litt ødelagt har jeg ofte levert til skomaker. Mine evigelskede fjellsko fikk en ødelagt søm i fjor. Skomakeren tok 60 kr for å fikse dem, og jeg kan bruke dem mange år til!

Jeg stopper ullsokker, men ikke vanlige sokker. Men jeg reparerer gjerne klær, og har sydd om noe også.

Mannen fikser alt som har med ski å gjøre, men jeg fikser bilen, dvs polerer og styrer, samme hvor mye jeg hater det.

I tillegg pusser jeg opp møbler jeg får tak i, som andre bare kaster. Liker det mye bedre, og ting får sjel og passer inn i mitt hjem

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:35   #23
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en elendig husmor innser jeg.

Gammel 30-10-07, 20:03   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg er en elendig husmor innser jeg.

Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:08   #25
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør ingenting. Jeg er rett og slett ... lat?

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Jeg er flink til å ta vare på tingene mine. Rett og slett for at jeg er litt materalistisk anlagt!

OK, så de som gjør det er materalister, da gjør jo dette meg til en anit-materalist og slettes ikke lat.

Jeg er faktisk lite interessert i ting - og så dårlig som jeg steller med dem er det kanskje like bra. Det er i tillegg ørti-førti ting jeg heller ikke gjør: Olje kjøkkenbenken, rime av fryseren, vanne plantene (dobbelt ), bedrive flekkfjerning, ha flere gardinsett en ett etc.

Gammel 30-10-07, 21:09   #26
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du flink å ta vare på tingene dine?

Nei, her er jeg elendig.
Jeg renser skinnmøblene et par ganger i året, og vokser spisebordet i ny og ned. Sko som trenger smøring pusses over på vei ut.

Gammel 30-10-07, 22:08   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg. Jeg har ikke så mange ting, men liker å stelle pent med det jeg har.

Gammel 31-10-07, 14:37   #28
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg gjør ingenting. Jeg er rett og slett ... lat?

OK, så de som gjør det er materalister, da gjør jo dette meg til en anit-materalist og slettes ikke lat.

Jeg er faktisk lite interessert i ting - og så dårlig som jeg steller med dem er det kanskje like bra. Det er i tillegg ørti-førti ting jeg heller ikke gjør: Olje kjøkkenbenken, rime av fryseren, vanne plantene (dobbelt ), bedrive flekkfjerning, ha flere gardinsett en ett etc.

Forfatter av husmorskrytetråden stiller seg bak him.

Tar et tak sånn en gang i mellom, men er jevnt over ikke særlig flink til å ta vare på enkeltgjenstander. De er bare "ting" og er til for å brukes. Samtidig øver jeg på å ta meg sammen sånn at jeg kan prioritere reparasjoner og vedlikehold framfor "kjøpoghiv"-mentaliteten.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:38   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det helt absurd å kaste et plagg fordi en knapp faller ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 16:47   #30
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

For meg er det helt absurd å kaste et plagg fordi en knapp faller ut.

Å, du må ikke tro at jeg kaster plagget, det ligger å godgjør seg i skapet - for jeg kan jo ikke kaste et plagg som mangler en knapp.

Gammel 18-11-07, 21:45   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt nuppefjerner pga denne tråden.

Gammel 18-11-07, 21:48   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er nuppefjerner? Hvor får man tak i det? Lei av manuell nuppefjerning!

Gammel 18-11-07, 21:52   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Nuppefjerner fra OBH nordica. Har selv en billig kopi fra -nille som funker som bare det. 49,50,- kostet herligheten.

Gammel 18-11-07, 21:53   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Nille, here I come!

Gammel 18-11-07, 21:53   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Den på bildet heter forøvrig Nuppe Fjerner og koster 99,-

Gammel 18-11-07, 21:55   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Nuppe Fjerner, ja det hørtes flott ut.

Gammel 18-11-07, 22:02   #37
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nuppefjerner fra OBH nordica. Har selv en billig kopi fra -nille som funker som bare det. 49,50,- kostet herligheten.

Det funker også greit med engangsbarberhøvler fra Europris, 14,90 for fem stk.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:04   #38
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av disse.

Gammel 18-11-07, 22:05   #39
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kaster ikke så mye, men gir veldig mye til Fretex.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:54   #40
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Dette er liksom ting jeg aldri får somla meg til å gjøre. Jeg er og blir en elendig husmor. Noen av tingene har jeg ikke anskaffet meg pga jobben man må gjøre for å holde det pent feks sølv. Trenger et plagg å repareres så sendes det til svigermor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.