|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Hallovenn ...
Det er jo litt hva man gjør det til også. Jentene kler seg opp i heksekjoler og blir sminket, og så går de i nabolaget og ringer på dører. Ute henger vi opp lys og ballonger. Det trenger ikke å være verre enn det. En god anledning til å hilse på naboene er det også. Vi er alltid en voksen med i bakgrunnen.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Synes det er unødvendig å bruke ordet mongo (mongo kommer jo fra ordet mongoloid). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hallovenn ...Nå tok jeg en Halloweenpreken med klassen jeg var i i går. Eller, egentlig hadde de veldig klare begreper selv om hva som var greit og ikke greit å gjøre på knaskeknepeturene sine. Særlig en del av guttene var opprørte over at noen kunne grise ned hos folk med egg og mel. Det var dumt det. Ikke skulle de skremme gamle folk, og ikke skulle de vekke små babyer, og i det hele tatt var de riktig så nydlig samvittighetsfulle. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn ...Ser det er noen reaksjoner på at amerikanerne har adoptert europeiske skikker. Vel det er kanskje ikke til å unngå. De fleste amerikanerne, med unntak av urinnvånerne, indianerne som de tidligere ble kalt/kalles, så kommer amerikanerne i hovedsak fra europa, afrika og asia. Det er kanskje ikke så rart at de har tatt med seg sine egne skikker og videreført dem. Noen steder feirer de blant annet 17.mai. Og nå kommer da noen av skikkene tilbake til Europa. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hallovenn ...Det er klart at dette kommer fra en menighet. La oss banne Harry Potter i samme slengen. Hekser, fysj. Faen for noen idioter.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Hallovenn ...Jeg synes det er nokså teit å kalle denne dagen halloween i Norge når det faktisk egentlig heter allehelgensaften (christmas- og easter-feiring neste?), men ikke like teit som det ville være å kalle det hallovenn.
|
|
|
#10 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hallovenn ...
Jeg og.
|
|
|
#12 |
|
Come what may...
|
Sv: Hallovenn ...Trodde du hadde glemt mellomrom. Altså at du skrev Hallo venn!
|
|
|
#13 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn ...Jeg kan ikke fatte at man påstår at Halloween er en trussel mot julebukken. Det var en utdøende tradisjon allerede da jeg var barn. For....maaaange år siden. Og jeg vokste opp på bondelandet, der denne tradisjonen egentlig var sterk. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Hallovenn ...Det er forskjell på Allhelgensnatt og allhelgenssøndag. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hallovenn ...Det er mulig du er fjorten år, Kula, men det å være nyttårsbukk var en særdeles sterk tradisjon da JEG var liten hvertfall.
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Det er kanskje forskjell på det å gå julebukk (i romjulen) på landet, og det å gå nyttårsbukk i byene?
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Hallovenn ...Det greie med Halloween relativt til julebukk er: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Det er godt mulig at det har vært en sterkere tradisjon for nyttårsbukk også de senere år. Det er tross alt noe mer organisert når det gjelder EN dag.
|
|
|
#19 |
|
Trallallaa
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn ...Fjorten?? |
|
|