Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter du i alle rom til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 14:19   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, og jeg juger når jeg sier vi ikke har det. Du vet, rundt jul så får alt Lambipapiret røde hjerter og nisser på seg.

Det har jeg faktisk ikke lagt merke til. Røde hjerter på Lambipapiret hadde ene naboen min alltid, men det er altså juledopapir. Naboen tok nok vare på jula til påske da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:27   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det har jeg faktisk ikke lagt merke til. Røde hjerter på Lambipapiret hadde ene naboen min alltid, men det er altså juledopapir.

Jepp. Om sommeren får man kjøpt dopapir med seilbåter på. Og skjell.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:31   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her pyntes stua og kjøkkenet. Vi har ikke kjempemye pynt noen steder vi altså, men det er iallefall der man finner det.

Gammel 01-11-07, 14:48   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Vi pynter i mest i stua, samt litt på kjøkkenet (adventskalender, rød duk og noe julepynt hengende i kjøkkenvinduene).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:50   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, sliter nok med å få tid til det

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:03   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter stua, kjøkkenet og bittelitt i gangen. Det er koselig med litt jul med en gang man går inn døra. Vesla pynter rommet sitt til gangs.

Jeg har som regel rød duk med gulltråder på spisestuebordet og strør over det med gullstjerner. Og så har jeg to broderte juleduker, den ene er håndbrodert og veldig fin, og på mirakuløst vis blir den alltid sølt på med en gang den legges på bordet, slik at den må renses hver januar. Oftest har jeg hatt røde lys og nissetema over hele stua og kjøkkenet, men toner visst mer og mer ned for hvert år. Også kjøper jeg aldri julepynt lenger, vil ta vare på det gamle slik at Vesla får det samme personlige forholdet til julepynten som jeg hadde da jeg var liten. Husker godt hvor magisk frydefullt det var å ta frem eskene med julepynt fra loftet.

Julegardiner har jeg aldri hatt. Tro det eller ei.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:27   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regnes det som pynting når man putter alt rotet inn på soverommet for å få plass til julepynten i de andre rommene?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:37   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre julepynteambisjoner (har aldri pyntet til jul før) begrenser seg til alle rom i 1. etasje utenom geriatrisk og teknisk rom. (Dvs. bad, gang, kjøkken og stue.)

Gammel 01-11-07, 14:41   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg har en del julepynt, men jeg får jo aldri brukt det. Ikke liker jeg overpynting, og ikke har vi så mye plass til pynt. Det blir pynting i stua og på kjøkkenet. Når juletre er på plass, samt noen røde amarylliser, julekalenderen til ungene og julepostmappa mannen min laget da han var ti år, så trengs det ikke stort mer. Henger kanskje opp litt i vinduene og setter fram noe av det ungene har laget, men jeg får aldri brukt alt jeg har.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:42   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hva man lærer på FP om dopapir.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:11   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stue, gang, kjøkken, og podens rom. Doen blir kanskje også pyntet med juledopapir om vi kommer på det.

Gammel 01-11-07, 15:46   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pynter stua, kjøkkenet (med julegardiner også ja), gangen, ytterdøra, men ingen rom oppe, bortsett fra adventstakene som blir spredt over hele huset.

I tillegg har jeg en del lysslynger ute, bl.a. i mønet på den ene garasjen. DA er det jul da :drømmer:

Hilsen fru julejul uten nissehåndklær og nissedopapir.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:16   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha julegardiner på kjøkkenet, juleduk i stuen, lys i alle vinduer, en shcvær stygg snømannlys-ting i vinduet til poden, lysestaker i kjøkken og stuevinduene, engler og nisser overalt og i det hele tatt.

Det blir neppe pynt på kontoret og badet/do- bortsett fra muligens noen julehåndklær som jeg av en eller annen grunn har.

Og den som sier juleduken min som min mormor har brodert er stygg, den skal få juling.

Gammel 01-11-07, 16:41   #14
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg pynter i stuen, kjøkkenet og gangen. Guttungen får adventsstjerne i vinduet sitt, og et lite tre på rommet. Hyggelig.

Gammel 01-11-07, 17:04   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Først må jeg si at stor p ikke funker på tastauret mitt

Jeg pynter i gangene, kjøkkenet og stua. Det er mulig storesnuppa får en nisse på rommet sitt, tror hun kommer til å kreve det.

Tror vi gjør det slik som deg ja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:09   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har juledusjforheng

Stue, kjøkken, gang og bad/toalett pyntes. Av og til setter jeg en nisse på soverommet vårt også - og kanskje ztjerna vil ha noe pynt på sitt rom i år også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 18:08   #17
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Her pyntes stue og kjøkken, pluss noen sølv-kuler i vinduet i gangen. Skulle gjerne pyntet mye mer, men pga lite julepynt så begrenser dette seg automatisk

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 18:51   #18
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Vi er aldri hjemme i jula, så det begrenser seg bare til ett par julestjerner

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:09   #19
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barna syns det blir finere jo mer vi har oppe, så vi har duker og gardiner i stue og kjøkken. Barna har pynt på rommet sitt, så masse de ønsker. Jula går under "much is more" og "reallymuch is even better".

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.