Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil se gjennom klærne dine før en flytur

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-07, 19:05   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil se gjennom klærne dine før en flytur

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Greit at folk ser meg, men jeg liker ikke at noen skal kunne se ungene.

Fin pedojobb.

Gammel 11-11-07, 19:07   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fin pedojobb.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 19:08   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Fin pedojobb.

Det var dessverre min aller første tanke da jeg leste om det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 18:59   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten; hva om et slikt opptak finner veien ut i media/på nett?

Gammel 11-11-07, 19:01   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Dessuten; hva om et slikt opptak finner veien ut i media/på nett?

Hvis alle blir gjennomlyst slik så ville brydd meg overhodet. Ser sjansen for at akkurat mitt bilde blir misbrukt som like liten som om noen bruker mobilkamera på meg uten mitt samtykke.

Gammel 12-11-07, 00:59   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Synes dette med sikkerhetssjekk tar helt av jeg.
De som vil få noe på fly som ikke skl være der vil nok klare det uansett.

Jeg jobber på Gardermoen og må gjennom sikkerhetskontroll hver dag.
(jobber ikke på selve flyplassen, men inne på flyplassområdet)

Om de skulle inført noe sånn for oss som jobber på flyplassen tror jeg mange hadde blitt rimlig irritert, det er kjedelig nok med sikkerhetskontrollen.

Gammel 12-11-07, 01:00   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er jo de som JOBBER på flyplasser og med fly som burde best blitt passet på. Det er jo på den måten det er enklest å gjøre noe, fordi man flere steder slipper unna sikkerhetssjekker på lik linje med andre.

Gammel 12-11-07, 01:07   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo de som JOBBER på flyplasser og med fly som burde best blitt passet på. Det er jo på den måten det er enklest å gjøre noe, fordi man flere steder slipper unna sikkerhetssjekker på lik linje med andre.

Man slipper ikke unna sikkerhetskontrollen gitt.
Derfor er det mange flyvere og crew som klager, fordi de må gjennom kontrollen flere ganger om dagen.

Og de er ganske strenge også.
De som f.eks har rød sone kort (kan gå inn på flyplassen uten følge) i Bergen, må derimot ha følge om de kommer til Gardermoen.
Selv om kravene er det samme begge steder.

Forskjellen er vel at vi som jobber på flyplassen faktisk kan ha med en halvliters flaske inn da.
Noen kan ha med kniver også, men må da ha eget symbol for det på adgangskortet.
Hver 10. person ca blir også sjekket en ekstra gang i sikkerhetskontrollen for de ansatte. (vi går ikke inn ved hovedbygget)
Alle må dra kort og taste kode, kle av oss alt yttertøy, ta av sko (om vi har "pipe"sko)

Gammel 12-11-07, 09:04   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Man slipper ikke unna sikkerhetskontrollen gitt.
Derfor er det mange flyvere og crew som klager, fordi de må gjennom kontrollen flere ganger om dagen.

Og de er ganske strenge også.
De som f.eks har rød sone kort (kan gå inn på flyplassen uten følge) i Bergen, må derimot ha følge om de kommer til Gardermoen.
Selv om kravene er det samme begge steder.

Forskjellen er vel at vi som jobber på flyplassen faktisk kan ha med en halvliters flaske inn da.
Noen kan ha med kniver også, men må da ha eget symbol for det på adgangskortet.
Hver 10. person ca blir også sjekket en ekstra gang i sikkerhetskontrollen for de ansatte. (vi går ikke inn ved hovedbygget)
Alle må dra kort og taste kode, kle av oss alt yttertøy, ta av sko (om vi har "pipe"sko)

Her er det en bitteliten flyplass og jeg vet fra ansatt at flygere kan slippe gjennom uten sjekk.

Gammel 12-11-07, 01:14   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Mja, så lenge dette er noe som funker, både tids- og sikkerhetsmessig, så ok for meg. Tviler på at man er lett å identifisere om et slikt bilde kommer på avveie.

Hørte på nyhetene nå at det er fullt mulig å sladde ansiktet til personene.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 08:21   #11
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde i høyeste grad syntes det var ubehagelig, ja.

Men jeg skjønner også at flyselskapene må tenke på sikkerheten.

Gammel 12-11-07, 08:32   #12
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Jeg skjønner at det kan være slitsomt å gå gjennom disse prosedyrene hver dag hvis man jobber på flyplass/i fly. Likevel skjønner jeg ikke at det er så vanskelig å forstå at det er nødvendig. Det er fullt mulig at folk med uhederlige hensikter tar jobb i flyselskap eller på en flyplass, og i mine øyne så trenges det sjekk av alle som går inn og ut der, og det må jo være hver dag.

Jeg synes argumentet: "De som vil smugle inn noe greier det uansett hvis de virkelig vil" er meg så fjern at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte.

Gammel 12-11-07, 10:47   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, dette er jeg helt i mot, og det er jeg jammen glad Datatilsynet er også.
Hvordan skal de lagre opplysningene da? Så mye annet som lekker, så har jeg mine tvil på at de klarer å holde slike bilder for seg selv.

Nei, det får jammen være grenser.
Og si meg - hvem har egentlig vunnet denne terror-krigen?

Gammel 12-11-07, 13:21   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Skal bildene lagres etterpå?? Det har jeg ikke fått med meg, og da er jeg straks mer kritisk kjenner jeg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:41   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Tror ikke dette blir min kampsak.

Jeg vil tro at dette er bilder som ikke lagres i etterkant, kan ikke skjønne annet?

Hadde jo nesten vært litt kjekt å se hvordan kroppen min så ut i en sånn gjennomlysning

Forøvrig piper ALLTID Hannah

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:55   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Forøvrig piper ALLTID Hannah

Ja gullunger gir vel utslag de også?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:26   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja gullunger gir vel utslag de også?

Jupp

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.