Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En kjapp poll om Nestlé

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Boikotter du Nestle?
Ja, jeg boikotter alt, ink. produkter fra datterselskaper 16 10,53%
Ja, jeg boikotter barnemat og MME 18 11,84%
Jeg forøker å finne andre alternativer, men er ikke spesielt nøye på å unngå Nestle 54 35,53%
NEi, jeg boikotter ikke og handler deg jeg vil/har lyst til. 62 40,79%
Annet/vil bare se svaret e.l. 2 1,32%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 14:15   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestle

Jeg forøker å finne andre alternativer, men er ikke spesielt nøye på å unngå Nestle

Snoopyline liker bare nan og for å suplere med hjemmelaet grøt og barnemat så må jeg nå kjøpe litt nestle mat av og til.
For småfolk har de bare fra 8 mnd her.
Og hipp er det lite av, men kjøper det jeg finner som hun liker.
Men hipp har jo appelsin i mye av fruktene
og Nestle har puttet jordbær i mye av sitt
GRRR hehe
Gidder ikke kjøre verden rundt for å finne utvalg i hipp eller småfolk. Tror nok jeg må over fjellet for å bare kunne "leve" på hipp og småfolk.
Småfolk grøt spyr hun av, og hipp sin er jo bare suppe hehe.

Men bruker mye hipp sine "yogurt" frukt bæger om vi skal ha sånt.

Gammel 12-11-07, 14:22   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kjapp poll om Nestlé

Jeg forsøker å finne andre alternativer. Egentlig synes jeg forbrukermakt skal brukes til å tvinge frem endring, ikke å straffe. Jeg synes det hjelper litt at Nestlè (Nestlé?) har uttalt at de har endret sin fremferd.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:27   #23
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg boikotter barnematen fra Nestlé, men hvilke andre produkter de har må jeg innrømme jeg ikke kjenner så mye til.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:51   #24
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver.

Bruker Hipp melk og holle grøt. Men har kjøpt sviskesaft og en gulerot pure (men holder på å lage hjemmelaget mat akkurat nå så det blir med det)

Ellers så har vi godt utvalg av mat i de fleste butikkene her. så det blir boikottet om jeg kan.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:56   #25
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Har det ikke kommet fram at Hipp er like aggressive som Nestle, bare at de er et mindre firma så det er ikke så ofte man ser det?

Gammel 12-11-07, 14:59   #26
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Egentlig synes jeg forbrukermakt skal brukes til å tvinge frem endring, ikke å straffe. Jeg synes det hjelper litt at Nestlè (Nestlé?) har uttalt at de har endret sin fremferd.

Jeg er enig i at forbrukermakt skal brukes til å tvinge fram endring. Men jeg er ikke enig med deg i at det hjelper at Nestle sier at de har endret sin framferd, dersom ikke de som vokter dem er enig. De bryter fortsatt WHO sine retningslinjene, og om de blir tvinget til å endre framferd et sted, finner de bare et annet sted og andre metoder til å promotere sine produkter. Nestle (og andre selskaper også) overvåkes til enhver tid. Så lenge det er pengemakta som rår, vil de bryte reglene igjen og igjen om ingen vokter dem med argusøyne.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:01   #27
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Har det ikke kommet fram at Hipp er like aggressive som Nestle, bare at de er et mindre firma så det er ikke så ofte man ser det?

Jeg har også lest at Hipp har noen svin på skogen, men størrelsesorden på det de driver med kan ikke sammenliknes med Nestle.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:06   #28
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg boikotter ikke Nestlè.

Gammel 12-11-07, 15:13   #29
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i mange år boikottet Nestle, alle underfirmaer jeg kjenner til osv. Jeg syns at bevisst barnedrap er en alvorlig handling som ikke jeg kan støtte med mine penger. Når det gjelder morsmelkerstatning er ikke valgene så mange, men når det gjelder barnemat er det da ingen grunn til å handle ferdigmat. Det tar et kvarter å lage barnemat nok til en uke, hvorfor støtte et eller annet lugubert selskap?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:36   #30
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

men når det gjelder barnemat er det da ingen grunn til å handle ferdigmat. Det tar et kvarter å lage barnemat nok til en uke, hvorfor støtte et eller annet lugubert selskap?

det tar nå litt mere en 15 min å lage barnemat til en uke.
Jeg kjøper et par glass i uka for jeg får ikke til å lage noe med kjøtt i som hun spiser.
Blir bare gush, klumper, sekt og j*vlig
Prøvde og til turbo men ga opp da og. Helt til han begynnte å spise vår mat.

Gammel 12-11-07, 16:52   #31
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Jepp. Vi boikotter coca cola comp. også. Sånn til opplysning.

Samma her.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:57   #32
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alt. 3. Jeg kjøper det poden liker best, og for øyeblikket er det tilfeldigvis middag fra Nestlé.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:44   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg boikotter alt jeg vet om at er Nestlé. Til og med After Eight.

After Eight-etterligningene smaker IKKE det samme.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:59   #34
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

JMen det er ikke lett, nå eier de jo til og med Bodyshop.

Skrekk & gru! Det visste jeg ikke. Da blir det en ting til på lista over ting jeg ikke kjøper. Boikotter selvsagt coca cola company i tillegg til alt Nestlé eier (som jeg vet om). Har noen en oppdatert liste?

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:01   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg forsøker å finne andre alternativer, men er ikke spesielt nøye på å unngå Nestle.

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 19:12   #36
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Nei vi boikotter ikke noe.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 19:23   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Har noen en oppdatert liste?

Jeg googlet litt, og fant et svar på greenspun hvor noen spurte om det samme. Nestlé eier over 20.000 merker, og alle opererer under eget navn i sitt eget land, derfor er det veldig vanskelig å finne ut alt hva de egentlig eier.

Men de eier, eller har eierandeler i L'oreal, som kjøpte opp Bodyshop noe sånt som tre måneder før Anita Roddick døde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 19:54   #38
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har boikottet Nestle, men jeg må tilstå at jeg orker ikke lenger. Det holder å måtte lese innholdsfortegnelsene på all mat for å unngå "skumle" proteiner.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:11   #39
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg boikotter ikke Nestle.

Gammel 12-11-07, 21:24   #40
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg boikotter alt jeg vet om at er Nestlé. Til og med After Eight.

Jeg og.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.