Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 11:16   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Dette slurver jeg med ganske ofte, gitt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:31   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har forøvrig en datter som drikker sølevann - hun er også sjelden dårlig

Husk å gi henne ormekur hver tredje måned.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:35   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Husk å gi henne ormekur hver tredje måned.

Det har jeg aldri gjort.. bør man gjøre det altså?
(det er ikke sånn at hun står og drikker sølevann hele tiden altså )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:36   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan tror du katten får bendelorm?

Gammel 13-11-07, 11:37   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvordan tror du katten får bendelorm?

Fordi han slikkar både seg sjølv og andre i ræva?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:43   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Ikke la deg skremme av Skremmern. Barn spiser sand og drikker sølevann, noen ganger blir de syke, oftest ikke. Friske barn tåler litt bakterier. (Og innvollsorm hvis det var et viktig poeng).

-Har glad og skitten unge.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:47   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Ikke la deg skremme av Skremmern. Barn spiser sand og drikker sølevann, noen ganger blir de syke, oftest ikke. Friske barn tåler litt bakterier. (Og innvollsorm hvis det var et viktig poeng).

-Har glad og skitten unge.

Sier hun med bendelorm.

Gammel 12-11-07, 18:04   #8
Albertine
Passiv

Standard

Er det fali å drikke vann av springen?

Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:06   #9
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Er det fali å drikke vann av springen?

Jeg tipper grisejentene over her legger munnen rundt krana, akkurat som med ei flaske brus. Eller hva, jenter?

Jeg vasker forresten nesten alltid hendene før jeg spiser noe, og er jeg på farta har jeg stort sett våtservietter i veska slik at jeg får vasket hendene før jeg spiser f.eks hos bakeren.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:11   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg vasker forresten nesten alltid hendene før jeg spiser noe, og er jeg på farta har jeg stort sett våtservietter i veska slik at jeg får vasket hendene før jeg spiser f.eks hos bakeren.

Men må presisere at det selvsagt er vaskeservietter fra helsekosten uten noe "møkk" i.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:13   #11
Albertine
Passiv

Standard

Jeg tipper grisejentene over her legger munnen rundt krana, akkurat som med ei flaske brus. Eller hva, jenter?

:grøss:

Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:14   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

(og jeg er forresten aldri syk, hvis vi skal gå inn på det)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:22   #13
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vasker alltid hendene för jeg lager mat, ofte för jeg spiser, men langt fra alltid.
F.eks. ikke for å hive i meg en yoghurt på vei til jobben eller en snickers på vei hjem fra butikken.

Gammel 12-11-07, 18:23   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Har forresten både skitne håndklär og sengeklär for öyeblikket.
:bekjenner:

Gammel 12-11-07, 19:57   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Vasker alltid hendene för jeg lager mat, ofte för jeg spiser, men langt fra alltid.
F.eks. ikke for å hive i meg en yoghurt på vei til jobben eller en snickers på vei hjem fra butikken.

Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:09   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Så sant det er vann tilgjengelig, gjør jeg det.

Gammel 12-11-07, 18:14   #17
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.
Litt bakterier er bra for å booste immunsystemet.
Er svært sjelden syk. For the record.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:15   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger ikke munnen rundt krana altså

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:22   #19
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver å huske på det, ja. Og jeg vasker selvsagt hendene grundig før jeg lager mat til meg selv andre.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:17   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke hver gang. *joiner grisklubben*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.