Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Er fotball livsviktig?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 16:01   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er fotball livsviktig?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Eventuelt: "jeg elsker deg høyere enn jeg elsker fotball" - og det sier jo sitt, ikke sant?

Åh.

Enda større blir det hvis man sier "jeg elsker deg høyere enn Liverpool!"
Da er det jo ikke "bare" fotball man snakker om lenger, men laget i sitt hjerte!

: sukker henført :

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:31   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Juste, den fortjente egentlig en rød en.

Åh.

Da er det jo ikke "bare" fotball man snakker om lenger, men laget i sitt hjerte!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:13   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh.

Åh - det hadde vært noe det!

Gammel 14-11-07, 00:10   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker bruker jeg om alt fra komler og pinnekjøtt til tv-serier. :hyklerisk:

Gammel 14-11-07, 12:02   #5
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

"Someone said 'football is more important than life and death to you' and I said 'Listen, it's more important than that'."
-Bill Shankly

Måtte jo komme noe fornuftig fra Liverpool en gang.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:03   #6
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

For meg er sko livsviktig!

Gammel 14-11-07, 15:22   #7
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Får du mareritt og våkner barbeint du, da.

Gammel 14-11-07, 15:31   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Får du mareritt og våkner barbeint du, da.

Ja så klart, man må jo ha sko! Og helst MANGE!

Gammel 14-11-07, 15:27   #9
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns at billedlig bruk av ord spriter opp språket på en positiv måte. Derfor syns jeg at både livsviktig, fatal, elsker og hater er ord som man kan tillate seg å bruke i mange sammenhenger. For mange er fotball livsviktig - og fatale feil er feil som får alvorlige konsekvenser. Man kan elske fårikål og hate et TV-program.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:30   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker livsviktig som i "viktig for livskvalitet". Eller, jeg bruker kanskje ikke ordet så ofte, men det er sånn jeg tolker det når noen mener fotball er livsviktig.

Selv syns jeg fotball er uvesentlig og tullete og at det burde vært forbudt å spille fotball.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:32   #11
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg bruker livsviktig som i "viktig for livskvalitet". Eller, jeg bruker kanskje ikke ordet så ofte, men det er sånn jeg tolker det når noen mener fotball er livsviktig.

Selv syns jeg fotball er uvesentlig og tullete og at det burde vært forbudt å spille fotball.

Enig. Livsviktig = viktig for livet. Ikke i betydningen "ellers dør jeg", men snarere "viktig for at jeg skal ha et godt liv".

For noen er fotball livsviktig, for andre er bøker livsviktig.

Gammel 15-11-07, 00:40   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Enig. Livsviktig = viktig for livet. Ikke i betydningen "ellers dør jeg", men snarere "viktig for at jeg skal ha et godt liv".

For noen er fotball livsviktig, for andre er bøker livsviktig.

Forskjellen er vel at det sjelden er høytlesning fra nye bøker som okkuperer time etter time på riksdekkende fjernsyn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 01:00   #13
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Jeg er med på å påstå at livet er morsommere for den som er glad i fotball!!!!

JEG er glad i fotball, JEG. Jeg kjører 16 mil annenhver søndag for å se laget mitt spille og helst vinne, selv om det kanskje ikke har vært så altfor mye av det i år. Men jeg synger meg hes for Enga HVER gang, og møter AC (og AM) utenfor med like hes stemme hver gang, støtter opp i tykt og tynt. Har felt tårer, både av glede og skuffelse for laget i mitt hjerte. Jeg er en FOTBALLSUPPORTER, og det skal INGEN få ta fra meg! Jeg ELSKER fotball, jeg ELSKER Enga, men jeg elsker selvfølgelig mannen og barna på en ANNEN måte, kanskje man må oppleve å være fotballsupporter for å skjønne det, kanskje?:dyp:

At jeg dør hvis jeg ikke får se mer fotball tviler jeg nok på, ja, men at det vil endre livskvaliteten er jeg heeeelt sikker på, vi er en fotballfamilie til fingerspissene... Uansett hva "nesten-nabo'n" min i tråden her mener om det Er vel det som skaper mangfold, det at vi er så ulike alle sammen!

*venter-på-tidligere-serieåpning-nemlig-i-mars* :abstinenser:

Gammel 14-11-07, 15:32   #14
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Fotball er dominert av utrolige mange klisjeer og dårlig bildespråk. "Han brystet den ballen i mål." "Cup er cup." "Ballen er rund." Og selvfølgelig har Bill Shankly rett. Fotball er livsviktig og fatale feil finnes. (Keepertabber til en ikke navngitt norsk keeper.) Nei, jeg tror at livsviktig og fatal er ord som brukes i forbindelse med fotball fordi kommentatorer vil fremme viktigheten av en kamp eller feil på banen. Iver og entusiasme og ordvalg i følelsladde øyeblikk er vel nøkkelord.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:44   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fatal er for meg ensbetydende med "skjebnesvangert".
Fotball har aldri vært og vil aldri bli livsviktig for meg iallefall! - og ja: det er et tåpelig uttrykk for fotball.

Gammel 14-11-07, 15:46   #16
bina
Ustabil

Standard

Bare for å spinne litt videre. Jeg anser at gode venner er livsviktig. Hvis vi glemmer fotballen nå, som mange har et anstrengt forhold til - finnes det ingen ting dere bruker begrepet livsviktig om - annet enn der det står om liv og død?

Gammel 14-11-07, 15:48   #17
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Ja så klart, man må jo ha sko! Og helst MANGE!

Huff.

Gammel 14-11-07, 15:46   #18
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Som Pave Paul Johannes II har sagt;

Av alle uviktige ting i verden er fotball den viktigste.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:48   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde dødd inni meg både av mangel på fotball og av mangel på bøker. ...og av mangel på musikk. Mangel på rødvin.

Fotball er mentalt livsviktig.

Juste, den fortjente egentlig en rød en.

Gammel 14-11-07, 17:13   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg går ut i fra at man hverken liker eller interesserer seg for fotball hvis man sier det. Da vet man antageligvis ikke så mye om det heller, og å uttale seg så bastant om noe man ikke vet noe om er nettopp tullete.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.