Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal far ha lov å bestemme barnas hårfrisyre?
Nei, dette er en kvinnes domene 10 7,19%
Ja, på likt nivå med mor 108 77,70%
I samråd med barnet så.... 20 14,39%
Bare om han har fullt ansvar for alt 1 0,72%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 12:36   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Hos oss er det barnet som bestemmer dette, hvis ikke ønskene er for ville Hitill har det ikke vært noe problem, vi har to frøkner med tydlige uttalte preferanser når det kommer til hår. Når de var mindre, og ikke hadde egen mening om dette, ble det den som tok de til frisøren som avgjorde i samråd med frisøren. Hvorfor skulle mor bestemme dette alene?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:36   #22
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oja, dette er en spinoff

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:40   #23
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ja, på likt nivå med mor når barna er små, i samråd med barna når de har fylt en viss alder.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:57   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

For å bevise at en kan få noe anderledes resultat.

Vel, de har jo all rett. Men jeg grøsser over de klærene min sønn har hos sin far. Jeg har ALDRI sett han i et fint antrekk når han kommer derfra.

Gammel 14-11-07, 12:59   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært meg selv å gi pappaen likt ansvar for klær og frisyre til barna. Jeg var veldig skeptisk i begynnelsen, men fant ut at jeg måtte våge og stole på ham...

Og vet du - du verden så fint det går!

Gammel 14-11-07, 12:59   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det synes jeg ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:10   #27
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke en gang fedrene skal få bestemme over sin egne klær og hårfrisyre! :tviholder på saksa:

Gammel 14-11-07, 13:18   #28
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hvis de ønsker det. Jeg er tilhenger av å la barna bestemme mye sånt selv også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:31   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, om han er i stand til det og ønsker det så!

(klart: Pappa'n får ikke bestemme at tynn bomullsgenser og strømpebukse er greit under ytterklærne om vinteren og sånn - det er det jeg mener med "i stand til" - Det er nemlig et lite problem her...det å kle på riktig i forhold til årstiden og været)

Forøvrig synes også jeg at når barna er i stand til å vurdere påkledning, så skal de få styre dette selv.

Gammel 14-11-07, 13:32   #30
Raggsokk
:egendefinert:

Raggsokk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Såklart. Men jeg må jo legge til at jeg synes jeg er mye flinkere
Når ungen blir større får han nok bestemme selv, så sant det er rent og helt.

Gammel 14-11-07, 13:35   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Men ungene har mest de skulle ha sagt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:37   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Ja, i samråd med barnet. Den som følger til frisøren bestemmer vel det sammen med barnet, men barnet har nå mest å si.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:52   #33
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Til dere som synes det var et rart spørsmål. Poenget mitt i en annen tråd er jo at hvordan en stiller spørsmålet avgjør helt hvordan en svarer.

Det er jo to forskjellige spørsmål. Det kan være en far ikke bryr seg og lar det være opp til mor uten at hun hadde vært imot at han også deltok i beslutningene. Teori og praksis kan være forskjellig.

Sist redigert av AprilRyan : 14-11-07 kl 14:02.
AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 14:31   #34
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Den som følger barnet til frisøren bestemmer i lag med barnet.

Ja, det gjøres her.

Gammel 14-11-07, 14:37   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Den som følger barnet til frisøren bestemmer i lag med barnet.

(Bortsett fra når far ikke tør å få klippet poden like kort som seg selv - selv om poden ber om det - fordi han vet at mor ikke egentlig har lyst til det - selv om hun har sagt at han får bestemme selv. )

Gammel 14-11-07, 14:44   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er vi rørende enige, både mor, far og barn. Og når vi ikke er det lenger bestemmer barnet selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:07   #37
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likestillingssolskinnshistorie:

Min mann har ansvaret for barnehagebiten hos oss. Det vil si at det er han som leverer og henter, tar seg av matpakker og klær. På mandag var vi på foreldremøte i barnehagen. Vi kom inn på dette med vinterklær, og da kommenterte de at "det er nå så greit med Guttungen, han er alltid godt kledd og har ordentlig med skift liggende". Min vesle manneerfaring er at menn kan, selv om de ikke alltid gjør det på nøyaktig samme vis som kvinnen ville gjort.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:12   #38
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Selvfølgelig skal han det, men om han bryr seg er jo en annen historie.

Er lat i dag, og signerer denne.

Gammel 14-11-07, 15:29   #39
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selvfølgelig skal de det, men det er vel delte erfaringer på det. Pappa`n til eldste har vært fornøyd med at jeg har sendt med klær når hun er der.

Pappa`n til minsten liker best at jeg legger frem klær(og når jeg ikke gjør det, så er det hvertfall ikke sjans at minsten fryser..).

Og jeg er nok litt, hår er hår, så lenge det er vasket og børstet så er alt greit for meg.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:32   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Så klart? På lik linje med mor OG i samråd med mælende barn. Er barnas hår morens eiendom?

(Hva sier de på NM/BiM?)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.