Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinne mangler hjernehalvdel (Adressa.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-07, 23:12   #21
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinne mangler hjernehalvdel (Adressa.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg arresterer deg!
Det er en myte.

OK.
Må lese artikkelen i morgen. Det ble litt for langt for meg å lese på engelsk så sent på kvelden. :føler jeg kun har 1 % hjernekapasitet akkurat nå:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 08:24   #22
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinne mangler hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener jeg. Hvorfor mener du at hjerneforskning (upresist begrep men la gå) blir satt i et annet lys, fordi en litt ukjent tilstand har blitt skrevet om i Adressa?

Og jeg skjønner ikke hva det er du ikke skjønner? Det er jo en allmen kjent sak at venstre hjernehalvdel styrer språk og kommunikasjon. Da er det en liten sensasjon(i hvert fall for oss som befinner oss i kategorien jeg beskriver under) i seg selv at en kvinne uproblematisk har levd hele livet sitt med bare høyre hjernehalvdel, ikke sant?
Vi som ikke er leger har faktisk ikke bestandig like korrekt kunnsakp om anatomi som dere som har tilbragt 7-8 år av livene deres med å studere kroppen og dens funksjoner. Ikke alle av oss er derfor vitende om at folk faktisk kan fungere uten begge hjernehalvdelene.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:27   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og jeg skjønner ikke hva det er du ikke skjønner? Det er jo en allmen kjent sak at venstre hjernehalvdel styrer språk og kommunikasjon. Da er det en liten sensasjon(i hvert fall for oss som befinner oss i kategorien jeg beskriver under) i seg selv at en kvinne uproblematisk har levd hele livet sitt med bare høyre hjernehalvdel, ikke sant?
Vi som ikke er leger har faktisk ikke bestandig like korrekt kunnsakp om anatomi som dere som har tilbragt 7-8 år av livene deres med å studere kroppen og dens funksjoner. Ikke alle av oss er derfor vitende om at folk faktisk kan fungere uten begge hjernehalvdelene.

Jeg reagerte ikke på at du syntes det var en utrolig eller pussig historie, som du selv sier, det er jo det, dersom man ikke har holdt på med det.

Det som jeg stusset over var at du kommenterte konsekvenser for hjerneforskningen samt beskrev den som fastgrodd. Det hadde aldri ramlet meg inn å si noe om et fagfelt på en sånn måte dersom jeg ikke hadde visst noe om akkurat det.

Siden jeg selv har mange rare interesser og vet mye om ting som ligger utenfor mine fagfelt så tenkte jeg at det kunne være at du visste noe om det, og derfor spurte jeg om utdyping om det, på nøyaktig samme måte som hvis Miss Norway hadde skrevet det første innlegget.

Dersom du ikke vet noe om hjerneforskning whatsoever så er jo det helt greit det, for det er jo kanskje en litt sær interesse å ha. Men siden det er nokså uvanlig at man hevder såpass krasse meninger om et fagfelt man ikke vet noe om, tenkte jeg at du kanskje hadde noen interessante synspunkter.

Gammel 18-11-07, 21:15   #24
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg reagerte ikke på at du syntes det var en utrolig eller pussig historie, som du selv sier, det er jo det, dersom man ikke har holdt på med det.

Det som jeg stusset over var at du kommenterte konsekvenser for hjerneforskningen samt beskrev den som fastgrodd. Det hadde aldri ramlet meg inn å si noe om et fagfelt på en sånn måte dersom jeg ikke hadde visst noe om akkurat det.

Siden jeg selv har mange rare interesser og vet mye om ting som ligger utenfor mine fagfelt så tenkte jeg at det kunne være at du visste noe om det, og derfor spurte jeg om utdyping om det, på nøyaktig samme måte som hvis Miss Norway hadde skrevet det første innlegget.

Dersom du ikke vet noe om hjerneforskning whatsoever så er jo det helt greit det, for det er jo kanskje en litt sær interesse å ha. Men siden det er nokså uvanlig at man hevder såpass krasse meninger om et fagfelt man ikke vet noe om, tenkte jeg at du kanskje hadde noen interessante synspunkter.

Så du synes hovedinnlegget mitt var krast?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:55   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Så du synes hovedinnlegget mitt var krast?

Du sa at "Dette setter fastgrodd hjerneforskning i et annet lys" og det er vel en rimelig tolkning å oppfatte dette som at du mener noe om hjerneforskningen som pågår for tiden og at du mener at det ikke skjer så mye, og det er jo ganske krass kritikk av et fagmiljø.

Gammel 18-11-07, 22:07   #26
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvinne mangler hjernehalvdel (Adressa.no)

For ett fantastisk organ!

Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.